RAMOWY ROZKŁAD DNIA WEDŁUG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST W GODZINACH 7.00 DO 12.00
6.00 – 8.30 - SCHODZENIE SIĘ DZIECI
zabawy indywidualne i w grupach,
korzystanie z gier i układanek stolikowych,
zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę,
8.30 - 9.00 – ŚNIADANIE
spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe,
zestaw ćwiczeń porannych,
przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
czynności samoobsługowe,
doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
kulturalne zachowanie się przy stole,
9.00 – 10.00 – ZAJĘCIA EDUKACYJNE
zajęcia dydaktyczne prowadzone zgodnie z programem wychowania przedszkolnego
zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
spacery, wycieczki,
zachowanie bezpieczeństwa,
przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację
ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży,
wdrażanie do samodzielności,
11.30 – 12.00 – OBIAD
wdrażanie dzieci do samoobsługi,
wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
obiad - praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,
dbanie o utrzymanie czystości na stolikach,
12.00 – 14.00 – LEŻAKOWANIE, RELAKSACJA
odpoczynek poobiedni,
słuchanie/ oglądanie bajek relaksacyjnych,
zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
14.00 –14.15 – PODWIECZOREK
wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,
14.15 – 16.30 – REALIZACJA PROPOZYCJI DZIECI I NAUCZYCIELEK
praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco –kompensacyjnym i wychowawczym,
zajęcia specjalistyczne,
zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
prace porządkowe.
Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]