02.04.20
2.04.2020
Kurczątka i kwoka.
Cele ogólne:
Tworzenie zbioru cztero- elementowego poprzez dodanie elementu.
Kształcenie umiejętności przeliczania elementów.
Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
Cele operacyjne:
dziecko prawidłowo przelicza elementy.
Snuje domysły co się stało z czwartym kurczątkiem.
Proszę przeczytać dziecku wiersz pt. „ Kurczątka” Ewy Szelburg- Zarembiny.
Po podwórku kwoka chodzi
i kurczątka żółte wodzi.
Patrzy w niebo i na boki:
Nie ma wrony,
Nie ma sroki.
….ko ko ko ko! Jastrząb leci!
Tu tu tu pod skrzydła dzieci!
Piszcząc biegnie całe stadko:
- Zakryj nas! Przytul nas matko!
Ty jastrzębiu, leć za las!
Nie chwycisz żadnego z nas!
Po przeczytaniu wiersza należy wyjaśnić dziecku pojęcie „stadko”, określenie ile to może być np. 4.
przeliczamy sylwety kurczaków- 2 kurczaki małe, 2 kurczaki duże
ile jest kurczaków w stadzie?
Ile jest małych kurczaków?
Ile jest dużych kurczaków?
O czym opowiada wiersz?
Teraz zabawimy się w jastrzębia ( rodzic) i kurczątko( dziecko)
dziecko porusza się po pokoju wydając dźwięki „ pi, pi,pi”. Na sygnał rodzica „ jastrząb leci!:”
dziecko ma za zadanie zatrzymać się, przykucnąć lub schować się w swoje ulubione miejsce, i tak kilka razy.
Zestaw ćwiczeń wg Weroniki Sherborne
Cel ogólny- doskonalenie umiejętności porozumiewania się poprzez ćwiczenia ruchowe.
Cel szczegółowy- dziecko współdziała z rodzicem.
Do ćwiczeń będą Wam potrzebne kilka krążków wyciętych z papieru w różnych kolorach.
Ile jest krążków?
W jakich kolorach są krążki?
Rozkładacie wspólnie krążki w dużej odległości jeden od drugiego.
Na polecenie dziecko szuka krążka w określonym kolorze i siada na nim skrzyżnie.
Zabawa orientacyjno- porządkowa „ Ptaki w gniazdach”
dziecko na sygnał Rodzica wybiega i krąży po pokoju w różnych kierunkach naśladując lot ptaka. Na zapowiedź: „ do gniazda”- dziecko wraca, okrąża krążek, czyli swoje gniazdo i siada. I tak kilka razy.
Ćwiczenie tułowia- skłony w przód: „ Pozdrów krążek/’. Na sygnał rodzica dziecko skłania się w przód i czołem dotyka krążka. Ręce luźno wzdłuż tułowia, następnie prostuje się do siadu klęcznego. I tak kilka razy.
Dalsze ćwiczenia z tego zestawu za tydzień.
Po południu:
Proponuję posłuchać z dzieckiem piosenki pt: „kura czy jajo”- Śpiewające Brzdące. https://www.youtube.com/watch?v=nA9fBGhF168
Rozmowa z dzieckiem na temat: „ co było pierwsze kura czy jajo”