Szanowni Państwo,
Nabór na wolne miejsca w przedszkolach rozpocznie się 03 marca 2025 roku.
Rodzice, którzy ubiegają się o przyjęcie dziecka do przedszkola po raz pierwszy lub zdecydują się na zmianę przedszkola, uczestniczą w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2025/2026 prowadzonym z wykorzystaniem systemu informatycznego NABO.
System zostanie uruchomiony 03 marca 2025 roku o godz. 9.00. Osoby, które nie mają dostępu do Internetu lub będą mieć problemy w korzystaniu z systemu, otrzymają pomoc w każdym przedszkolu.
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica. Formularz „Wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola na rok szkolny 2025/2026" będzie dostępny do wypełnienia, po zalogowaniu się do systemu informatycznego NABO, na stronie internetowej pod adresem: www.ppo.zjoplock.pl w zakładce Rekrutacje - Przedszkola.
Rodzice mają możliwość wyboru kilku przedszkoli wg. preferencji.
Wypełniony i wydrukowany wniosek wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającymi spełnienie kryteriów rodzice składają w przedszkolu pierwszego wyboru.
Pełna oferta każdego przedszkola dostępna będzie na stronie internetowej ppo.zjoplock.pl, a także na stronie naborowej.
Wśród przedszkoli znajduje się również 6 przedszkoli
z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi.
ZASADY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO DO MIEJSKICH PRZEDSZKOLI NA ROK SZKOLNY 2025/2026
Postępowanie rekrutacyjne do samorządowych przedszkoli w roku szkolnym 2025/2026 prowadzone będzie z wykorzystaniem systemu informatycznego, zgodnie z określonymi przez Radę Miasta Płocka kryteriami lokalnymi.
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest dla kandydatów w wieku 3-6lat (urodzonych w latach kalendarzowych:2019,2020,2021,2022) zamieszkałych w Płocku, którzy nie uczęszczają jeszcze do przedszkola lub których rodzice zdecydują się na zmianę przedszkola.
W każdym przedszkolu obowiązują takie same terminy, dokumenty oraz kryteria wraz z odpowiadającą im wartością punktową.
Rodzice mają prawo wybrać kilka przedszkoli, szeregując je według własnych preferencji. Przed podjęciem decyzji o wyborze przedszkola należy zapoznać się z przedstawioną ofertą. Kolejność zgłoszenia wniosków nie ma znaczenia.
Logowanie do systemu i wypełnianie wniosku będzie możliwe od 03 marca 2025 r. od godz. 9.00 do 14 marca 2025 roku do godz. 15:00.
Wypełniony elektronicznie i wydrukowany wniosek należy złożyć tylko w przedszkolu, które na wniosku widnieje jako przedszkole pierwszego wyboru (dopuszcza się złożenie wniosku elektronicznie, w formie skanu przesłanego na e-mail przedszkola).
W celu potwierdzenia spełnienia kryteriów, do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty i oświadczenia, które będą weryfikowane w przedszkolu pierwszego wyboru.
Przedszkola będą przyjmować wnioski w terminie od 03 marca 2025 roku od godz. 9:00 do 14 marca 2025 roku do godz. 15:00.
Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych wraz z informacją o najniższej liczbie punktów, która uprawnia do przyjęcia do przedszkola zostaną udostępnione 19 marca 2025 roku o godz.12:00.
Wyniki podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w widocznym miejscu, w siedzibie przedszkola oraz, indywidualnie dla rodzica kandydata, na stronie internetowej: ppo.zjoplock.pl, po zalogowaniu się do systemu za pomocą utworzonego przez siebie loginu i hasła.
Rodzice kandydatów, którzy zostaną zakwalifikowani do przedszkoli na rok szkolny 2025/2026 mają obowiązek złożenia w przedszkolu, do którego dziecko zostało zakwalifikowane „Karty potwierdzania woli zapisania dziecka", w terminie od 19 marca 2025 roku od godz. 12:00 do 21 marca 2025 roku do godz. 15:00.
Przewodniczący komisji rekrutacyjnej powołanej w każdym przedszkolu może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach o spełnieniu kryteriów określonych w uchwale lub zwrócić się do Prezydenta Miasta Płocka o potwierdzenie tych okoliczności.
Listy przyjętych i nieprzyjętych wraz z informacją o najniższej liczbie punktów, która uprawnia do przyjęcia do przedszkola oraz liczbie wolnych miejsc, którymi przedszkole jeszcze dysponuje, zostaną ogłoszone 24 marca 2025 roku o godz. 12:00.
W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych podczas rekrutacji, Rodzice mogą wystąpić z wnioskiem do komisji rekrutacyjnej w danym przedszkolu, o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do przedszkola.
Rodzice kandydata mogą wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
Postępowanie uzupełniające do miejskich przedszkoli prowadzonych przez Gminę - Miasto Płock na rok szkolny 2025/2026 rozpocznie się w dniu 14 kwietnia 2025 roku o godz. 9.00.
Uruchomienie systemu informatycznego NABO oraz składanie wydrukowanych i podpisanych wniosków wraz z załącznikami (oświadczeniami i dokumentami potwierdzającymi spełnienie kryteriów) będzie odbywać się bezpośrednio u dyrektorów przedszkoli dysponujących wolnymi miejscami.
Kryteria rekrutacji do przedszkoli na rok 2025/2026
W postępowaniu rekrutacyjnym do samorządowych przedszkoli na rok szkolny 2025/2026 obowiązują:
- kryteria określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz.737 ze zm.) tzw. kryteria ustawowe;
- kryteria określone w uchwale nr 671/XXXVIII/2022 Rady Miasta Płocka z dnia
27 stycznia 2022 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Płock, które będą brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów i dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tzw. kryteria lokalne.
L.p. | Kryteria | Liczba punktów |
Kryteria ustawowe – brane pod uwagę na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego | ||
1. | Wielodzietność rodziny kandydata* | Zgodnie z art. 131 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe kryteria ustawowe mają jednakową wartość. Na potrzeby rekrutacji elektronicznej każdemu |
2. | Niepełnosprawność kandydata | |
3. | Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata | |
4. | Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata | |
5. | Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata | |
6. | Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie** | |
7. | Objęcie kandydata pieczą zastępczą | |
Kryteria lokalne - brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego | ||
1. | Oboje rodziców/opiekunów prawnych lub rodzic / opiekun prawny (w przypadku samotnego wychowywania kandydata) pracują lub studiują w trybie studiów dziennych | 128 |
2. | Kandydat ubiega się o przyjęcie do przedszkola usytuowanego najbliżej miejsca zamieszkania rodziców/opiekunów prawnych lub rodzica/opiekuna prawnego (w przypadku samotnego wychowania kandydata) | 64 |
3. | Kandydat został poddany obowiązkowym szczepieniom ochronnym określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 27 września 2023 r. w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2077 ze zm.) lub też został zwolniony z tego obowiązku z przyczyn zdrowotnych | 32 |
4. | Do danego przedszkola uczęszcza rodzeństwo kandydata | 16 |
5. | Rodzeństwo wspólnie ubiega się o przyjęcie do tego samego przedszkola na dany rok szkolny, na który prowadzona jest rekrutacja | 8 |
6. | Kandydat wychowuje się w rodzinie objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny | 4 |
*wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci (art. 4 pkt 42 ustawy Prawo oświatowe).
**samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 4 pkt 43 ustawy Prawo oświatowe).
Dokumenty, które rodzice/prawni opiekunowie dołączają do wniosku:
I. Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych
(art. 150 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe)
1. Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.
2. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 ze zm.).
3. Prawomocny wyroku sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
4. Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą
z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
(t.j.Dz. U. z 2025 r. poz. 49).
5. Dokumenty składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna.
Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
II. Dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełnienia przez kandydata kryteriów lokalnych
(zgodnie z uchwałą nr 671/XXXVIII/2022 Rady Miasta Płocka z dnia 27 stycznia 2022 r.)
1.Zaświadczenie rodziców/opiekunów prawnych lub rodzica / opiekuna prawnego (w przypadku samotnego wychowywania kandydata) o zatrudnieniu / studiowaniu w trybie dziennym; w przypadku samozatrudnienia aktualny wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego;
2.Oświadczenie rodziców / opiekunów prawnych lub rodzica / opiekuna prawnego (w przypadku samotnego wychowywania kandydata), iż wskazane przedszkole usytuowane jest najbliżej miejsca zamieszkania;
3.Oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych lub rodzica/opiekuna prawnego (w przypadku samotnego wychowywania kandydata), że kandydat dla którego ubiegają się o miejsce w przedszkolu, został poddany obowiązkowym szczepieniom ochronnym określonym w rozporządzeniu Ministra zdrowia z dnia 27 września 2023 r. w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2077 ze zm.) lub też został zwolniony z tego obowiązku z przyczyn zdrowotnych;
4.Kopia postanowienia sądu rodzinnego o ustanowieniu nadzoru kuratora lub zaświadczenie wydane przez ośrodek pomocy społecznej o objęciu rodziny wsparciem asystent