Ramowy rozkład dnia

                                                                                    RAMOWY  ROZKŁAD  DNIA





     6.00 – 8.30   SCHODZENIE SIĘ DZIECI

  • zabawy indywidualne i w grupach,
  • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
  • zabawy organizowane w kole lub przy muzyce,
  • utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
  • zabawy dowolne według zainteresowań dzieci z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
  • zajęcia specjalistyczne






     8.30 - 9.00   ŚNIADANIE

  • przygotowanie do śniadania  – czynności porządkowe, przyswajanie nawyków higienicznych , czynności samoobsługowe,
  • zestaw ćwiczeń porannych,
  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole






     9.00 – 10.00   ZAJĘCIA EDUKACYJNE

  •  zajęcia dydaktyczne organizowane zgodnie z programem wychowania przedszkolnego






     10.00 – 11.30   ZABAWA, CZYNNOŚCI  PORZĄDKOWE

  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację
  • przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie,
  • zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym - zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń terenowych,
  • spacery, wycieczki - zachowanie bezpieczeństwa,
  • ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży, wdrażanie do samodzielności,
  • zajęcia specjalistyczne







    11.30 – 12.00   OBIAD

  • praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, wdrażanie dzieci do samoobsługi,
  • zwrócenie uwagi na przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania,
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach







     12.00 – 14.00   POOBIEDNI  ODPOCZYNEK 

  • bajkoterapia – słuchanie /oglądanie bajek relaksacyjnych , zabawy relaksacyjne, wyciszające, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające ,
  • zajęcia specjalistyczne,
  • zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych    







    14.00 –14.15   PODWIECZOREK

  • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych







   

    14.15 – 16.30  ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI

  • zabawy dydaktyczne, ćwiczenia utrwalające ,zabawy w kącikach tematycznych,
  • praca w małych zespołach lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
  • rozchodzenie się dzieci, prace porządkowe.