RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00 – 8.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- zabawy indywidualne i w grupach,
- korzystanie z gier i układanek stolikowych,
- zabawy organizowane w kole lub przy muzyce,
- utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
- zabawy dowolne według zainteresowań dzieci z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
- zajęcia specjalistyczne
8.30 - 9.00 ŚNIADANIE
- przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, przyswajanie nawyków higienicznych , czynności samoobsługowe,
- zestaw ćwiczeń porannych,
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole
9.00 – 10.00 ZAJĘCIA EDUKACYJNE
- zajęcia dydaktyczne organizowane zgodnie z programem wychowania przedszkolnego
10.00 – 11.30 ZABAWA, CZYNNOŚCI PORZĄDKOWE
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie,
- zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym - zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń terenowych,
- spacery, wycieczki - zachowanie bezpieczeństwa,
- ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży, wdrażanie do samodzielności,
- zajęcia specjalistyczne
11.30 – 12.00 OBIAD
- praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, wdrażanie dzieci do samoobsługi,
- zwrócenie uwagi na przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania,
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach
12.00 – 14.00 POOBIEDNI ODPOCZYNEK
- bajkoterapia – słuchanie /oglądanie bajek relaksacyjnych , zabawy relaksacyjne, wyciszające, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające ,
- zajęcia specjalistyczne,
- zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych
14.00 –14.15 PODWIECZOREK
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
14.15 – 16.30
ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
- zabawy dydaktyczne, ćwiczenia utrwalające ,zabawy w kącikach tematycznych,
- praca w małych zespołach lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
- rozchodzenie się dzieci, prace porządkowe.