06.04.20r.
6.04.2020
Rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci: Co włożymy do koszyczka wielkanocnego?
Cele ogólne:
Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
Wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się Święta Wielkanocne.
Cele szczegółowe:
Dziecko zna symbole i tradycje wielkanocne.
Stroi koszyczek wielkanocny, wie, co należy do niego włożyć.
Wiersz Z. Dmitroca pt:” „ Koszyczek”
Wielkanocny koszyczek
W małym koszyczku
Dużo jedzenia,
Które niesiemy
Do poświęcenia:
Chleb i wędlina, Kilka pisanek
Oraz cukrowy Mały baranek.
Drożdżowa babka, Sól i ser biały,
I już jest pełny Koszyczek mały...
Proszę przeczytać dziecku wiersz, zadać pytania dotyczące treści wiersza i nadchodzących Świąt:
Jakie Święta nadchodzą?
Do czego wkładamy jedzenie?
Co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku?
Co robimy z pełnym koszyczkiem?
Przed dzieckiem układamy różne rekwizyt związane ze świętami i nie związane, dziecko ma za zadanie wybrać to, co będzie pasowało do koszyczka i potrafi uzasadnić swój wybór.
Przy pomocy Rodzica dziecko stroi i wkłada do koszyczka produkty.
Do dyspozycji ma: bukszpam, serwetę, sól, pieprz, jajka-pisanki, cukrowy baranek, kawałek kiełbaski, babeczka).
Zabawa „ Co to?”
dziecko losuje z zamkniętymi oczami z sakiewki jeden przedmiot i próbuje odgadnąć poprzez dotyk co to jest.
Na koniec wysłuchanie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
Po południu.
Robimy Wielkanocne koszyczki
w tym celu przygotowujemy opakowanie po serku lub śmietanie, nożyczki , kolorowy papier lub bibułę, klej.
Dziecko ozdabia koszyczek wg własnego pomysłu, Rodzic mu może oczywiście pomóc.
W tle słuchamy muzyki „Taniec w skorupkach”
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
Siejemy rzeżuchę
wkładamy watę do wcześniej przygotowanego przez nas koszyczka, moczymy wodą i siejemy ziarenka rzeżuchy, po czym układamy koszyczek na parapecie lub w jasnym miejscu pokoju.
Życzymy miłej zabawy i czekamy na zdjęcia Waszych koszyczków.