Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

14.04.20

Data publikacji: 14.04.2020 09:03 Udostępnij
140420

Tematy kompleksowe:

 Dbamy o naszą planetę.

  Czyste powietrze wokół nas.

 

Drodzy Rodzice! W tym i w przyszłym tygodniu dziecko, dowie się, jak możemy dbać o naszą planetę, kto jest przyjacielem przyrody, czy w wystarczający sposób dbamy o naszą ziemię, o rośliny i o zwierzęta.

Co robimy ze śmieciami?- rozmowa połączona z działaniem.

Cele ogólne: uświadomienie dziecku konieczności segregowania śmieci jako przejaw naszej troski o czystość naszej planety.

Tworzenie zbiorów według jednej cechy.

Cele szczegółowe: dziecko-

segreguje nieużytki, dba o czystość wokół siebie.

Zapamiętuje kolorowe oznaczenia poszczególnych pojemników, służących do segregacji śmieci.

Dziecko nazywa nieużytki rozłożone na dywanie ( rolki po papierze toaletowym, gazety, butelki,puszki,opakowania kartonowe). Rodzic tłumaczy słowo „ nieużytek”.

Wyjaśnia,że te leżą nie posegregowane na jednym wysypisku, leżą w różnych miejscach:w lesie, w parku, na drodze. Opakowania używane można użyć jeszcze raz, a następnie je przetworzyć.

Rodzic zachęca dziecko do zapamiętania hasła:

Kto odpady zbiera i segreguje ten przyrodę ratuje!

Ustawia trzy pojemniki w celu segregacji. Każdy pojemnik oznacza innym kolorem. Ustala z dzieckiem co będzie wrzucać do poszczególnych pojemników ( tłumaczy dziecku z jakiego materiału wykonane są poszczególne nieużytki). Odpady w postaci makulatury,plastiku i metalu,szkła, odpady bio segregujemy do odpowiednich pojemników. Dziecko kolejno wybiera przedmioty i umieszcza je w odpowiednim pojemniku. Następnie zakrywamy pojemniki, zamieniamy je miejscami. Na podstawie znaczków, dziecko określi co znajduje się w każdym z nich.

http://mowimyjak.se.pl/newsy/fakty/segregacja-odpadow-kolory-pojemnikow-pojemniki-czerwone,22_58449.html

dziecko obiecuje, że będzie segregować śmieci, a swoją mamę zachęci do tego, aby po zakupy szła z wiklinowym koszykiem lub z torbą z materiału.

 Po południu:

https://www.youtube.com/watch?v=BzpheDcdgzg

Zabawa słuchowa „ Odgłosy przyrody” 

Rodzic włącza dowolnie wybrane odgłosy przyrody . Dziecko ma za zadanie je odgadnąć.

„ Gdzie z tym śmieciem”- zabawa ruchowa dydaktyczna.

Rodzic rozkłada na podłodze trzy obręcze z różnymi symbolami: papier, szkło,metale, tworzywa sztuczne. Tłumaczy dziecku co to są tworzywa sztuczne( to materiały sztuczne wytworzone przez człowieka, nie występują w naturze). Dziecko bierze z obręczy oznaczonej zielonym znakiem recyklingu po dwa „śmiecie”. Spaceruje między obręczami, słuchając piosenki

 ” Sprzątanie ziemi”.umieszcza jeden ze „ śmieci”w odpowiedniej obręczy i nieruchomieje.

I tak kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ

Rodzic pokazuje dziecku symbol bio i tłumaczy, że do tych pojemników będziemy wrzucać wszystkie skórki owoców, resztki jedzenia, gałęzie, trawę. Nie nadają się one do przetworzenia.

https://drzwiharmonijkowe.com.pl/pojemnik-na-odpady-240l-kosz---brazowy.html?gclid=EAIaIQobChMIzcqx_I_l6AIVSuWaCh23dQBbEAQYBCABEgIhu_D_BwE

Kategoria: “Biedronki” – 3 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl