24.04. 20r.
Spacer w wyobraźni-czyste powietrze wokół nas.
Malowanie farbami plakatowymi na temat dowolny.
Cele ogólne:
Swobodne wyrażanie swoich myśli i stanów emocji w formie plastycznej.
Opowiadanie o swojej wędrówce w wyobraźni.
Cele operacyjne:
Potrafi opowiedzieć jak wyobraża sobie życie na czystej planecie.
Słuchanie piosenki:” Wielkie sprzątanie”- sł. i muz. Joanna Bernat
https://www.youtube.com/watch?v=OrKvELcxpfo
Wykorzystuje całą powierzchnię kartonu, używa wielu barw.
Rodzic zadaje pytania:
Co robią zwierzęta?
Gdzie sprzątają mrówka i ślimak? A żabki z wiewiórką?
Co robią sikorki i muszki? Co robią kosy?
Co zrobiły, gdy zakończyły sprzątać?
Co trzeba zrobić, by nasza planeta była czysta?
Jak sobie wyobrażasz swój spacer w wyobraźni-opisz go.
Dziecko maluje farbami,używa wielu barw, opisuje swoją pracę, nadaje jej nazwę.
Po skończeniu i omówieniu pracy bawimy się przy piosence.
Wielkie sprzątanie sł. i muz. Joanna Bernat
W lesie na polanie Dziecko siedzi na dywanie z chustą na głowie.
dziś ważne zebranie. Powoli podnosi się, bierze chustę do prawej dłoni.
Wzięły się zwierzęta Zamiata chustą.
za wielkie sprzątanie.
Ref.: Szu-szu-szu! Szu-szu-szu! Dziecko siedzi. Trzymając przed sobą chustę, wykonuje nią ruchy okrężne.
Pracujemy ile tchu! Wstaje i porusza się z chustą dookoła.
Szu-szu-szu! Szu-szu-szu! Dziecko siedzi. Trzymając przed sobą chustę, wykonuje nią ruchy okrężne.
Zaraz czysto będzie tu! Wstaje i porusza się z chustą dookoła.
Mrówka ze ślimaczkiem Trzyma chustę za rogi i ją trzepie.
sprzątają pod krzaczkiem, jw.
a żabki z wiewiórką Ugniata chustę dłońmi.
Ref.: Szu-szu-szu!... jw.
Kosy pogwizdują Trzyma przed sobą chustę, wykonuje nią ruchy okrężne.
i śmieci pakują. jw.
w strumyku za górką. jw.
Ref.: Szu-szu-szu!... jw.
Zbierają sikorki Trzyma chustę, unosi obie ręce do góry i faluje chustą nad głową.
papierki i worki. jw.
A maleńkie muszki jw.
butelki i puszki. jw.
A niedźwiadek z liskiem Przekłada chustę z jednej ręki do drugiej.
sortują je wszystkie. jw.
Ref.: Szu-szu-szu!... jw.
A gdy posprzątały Trzyma chustę nad głową za dwa rogi, energicznie porusza się po pokoju.
ten list nam wysłały: Przykuca.
Pamiętajcie dzieci, Grozi palcem.
by w lesie nie śmiecić. jw.
prosimy o zdjęcia prac:)
Po południu .
Rozwiązywanie zagadek:
Dąży wprawo,w lewo
lub płynie na wprost,
lecz by ja przekroczyć,
trzeba znaleźć most.
Rzeka
Spokojne- jest gładkie,
niby fala szklana.
A w gniewie
- w huczących kłębi się
bałwanach.
Morze
Gdy niebo wdzieje szary kubraczek,
a potem rzewnie się rozpłacze,
gdy spadnie łez tych liczba duża,
tam z wody zrobi się wielka…
Kałuża
Pływają po nich żaglówki
tam porozmawiasz z rybakiem
latem się w nim wykąpiesz
i popływasz kajakiem.
Jezioro
Klocki- zabawa manipulacyjna.
Dziecko buduje według własnego pomysłu dwie budowle- określa, która jest niska, a która wysoka….utrwalanie pojęć- nisko-wysoko
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
dziecko skacze w rytm piosenki, naśladuje ruchem podane w piosence zwierzęta. Miłej zabawy.