31.03
Proszę niech ta piosenka towarzyszy dzieciom w łazience podczas mycia rąk.
„Myj ręce z liskiem”- 30 sekund: https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs
31.03.2020 r
Twórcza zabawa plastyczna „Na wiejskim podwórku”.
Cel ogólny:
Rozwijanie wyobraźni twórczej
Cele szczegółowe:
- potrafi zaprojektować i wykonać plakat wiejskiego podwórka z różnorodnych materiałów plastycznych,
- z pomocą osoby dorosłej tworzy kompozycje płaskie i przestrzenne;
- poznaje różne narzędzia i przybory plastyczne, ich przeznaczenie, bezpieczne i higieniczne używanie, właściwe trzymanie;
- eksperymentuje materiałem plastycznym;
- rozwija sprawność manualną
1.Piosenka „ Na podwórku koło bramy”
https://www.youtube.com/watch?v=NPMi9mQqacM
2. Proszę przeczytać dziecku wiersz S. Kraszewskiego "Na wiejskim podwórku" (fragm.) - jeżeli będzie możliowść pokazać dziecku zwierzęta na obrazku, proszę to zrobić:
WIERSZ
Stanisław Kraszewski „Na wiejskim podwórku”
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.
3. Po przeczytaniu wiersza proszę zadać dziecku pytania:
- jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
- jak nazywają się młode dorosłych zwierząt?
- jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? Jakie wydają odgłosy?
4. Zachęcam do wykonania wspólnej pracy plastycznej „Na wiejskim podwórku”.
Umieszczenie fotki wspólnie wykonanej z rodzicami pracy plastycznej na fb lub wysłanie na grupową pocztę mp16biedronki@gmail.com
Po południu mam dziś dla Was przygotowane coś wyjątkowego. Odcinek o .. piesku … ,,Szukam mamy'' to świetna animacja dla dzieci. Animacja uczy nazw zwierząt gospodarstwa, wydawanych przez nie odgłosów, oraz pokazuje zwierzę ,, duże '' - czyli rodzica i ,,małe'' czyli dziecko. Dzięki temu utrwalisz również nazwę dziecka poszczególnego zwierzaka gospodarstwa.
Oglądajcie „ Szukam mamy”
https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
i utrwalamy piosenki:
– Stary Donald farmę miał – zabawa przy piosence .https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
” Miała baba koguta”
https://www.youtube.com/watch?v=aOl2Chgz0P0
„ Na podwórku koło bramy”
https://www.youtube.com/watch?v=NPMi9mQqacM
Dobrej zabawy. Cieszę się, że zaglądacie do nas , liczę na kontakt, fotki, życzę zdrowia i odporności.