Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

06.04.2020

Data publikacji: 06.04.2020 08:42 Udostępnij
06042020

PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI Z GRUPY KRASNALE NA DZIEŃ - 6.04.2020

TEMAT: Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? - próba odpowiedzi na pytanie na podstawie opowiadania P .Wilczyńskiego pt.“ Wielkanocny zajączek”.

cele:

  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania
  • zapoznanie z niektórymi zwyczajami świątecznymi
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat w sposób poprawny gramatycznie
    przebieg:
    1.Wprowadzeniem do naszych zajęć niech będzie wesoła piosenka pt.”Zając malowany”:
    https://www.youtube.com/watch?v=4u4Jh7n0FDg
    2.Proszę rodzica o przeczytanie dziecku opowiadania pt.”Wielkanocny zajączek”
    Wielkanocny zajączek
    Piotr Wilczyński
    W sobotę od samego rana przygotowywaliśmy „święconkę”. To taki pleciony koszyczek,
    w którym jest kawałek chlebka, kiełbaski i są jajka na twardo. Takie zwykłe, do jedzenia, i ko-
    lorowe, malowane. Właśnie siedzieliśmy z babcią w kuchni i obieraliśmy cebulę. – Babciu, a doczego nam te łupinki od cebuli? – spytałem.
    – Popatrz, Michałku – babcia włożyła do garnuszka całą garść cebulowych łupinek i nalała
    wody. – Teraz ugotujemy w tych łupinkach jajka na twardo. Kiedy woda będzie wrzeć, łupiny
    puszczą sok i zabarwią skorupki na brązowo. Po wystygnięciu takie jajka można ładnie ozdobić. – A jak, babciu, a jak? – byłem bardzo ciekaw. – Trochę cierpliwości – powiedziała babcia.
    Jajka się ugotowały. Jak wystygły, babcia wzięła jedno i taką grubą igłą do szycia zaczęła je
    wydrapywać. – Babciu, a ja tak nie umiem.
    –Ty możesz zrobić pisankę. Weź pędzelek i ładnie pomaluj jajko farbkami.
    – Dobrze, babciu. To ja namaluję wyścigówkę i żołnierza – postanowiłem.
    – Ja wiem, że lubisz malować żołnierzy , ale na pisance malujemy kwiaty, bazie, różne szlaczki - zygzaczki. Takie wzorki, które mówią o nowym życiu, o wiośnie i o radości.
    A co tu napisałaś, babciu?
    – Alleluja, to znaczy „chwalcie Boga”.
    Kiedy tylko nasza święconka była gotowa, wziąłem koszyczek i pobiegłem do Miśki, żeby się
    pochwalić. Misia też miała koszyczek i też był śliczny. A potem poszliśmy do kościoła. Był taki długi stół i stało na nim mnóstwo święconek. Ale nasze były najładniejsze.
    – A tu jest grób Pana Jezusa. – W kąciku była zbudowana z kartonu i szarego papieru jaski-
    nia, a w środku ktoś leżał pod prześcieradłem.
    – To on umarł? – spytała Misia.
    – Tak, ale potem zmartwychwstał.
    – To dlaczego leży tutaj? – zupełnie nie mogłem zrozumieć.
    – Tu prawdziwego Pana Jezusa nie ma. To jest taki symboliczny grób. Żebyśmy wszyscy pa-
    miętali.
    – Aha. Tak jak kartki przypominajki?
    – No, powiedzmy, że trochę tak.
    W niedzielę rano usłyszałem na schodach jakiś turkot.
    – Misiek, Miiisiek! Co ci przyniósł zajączek? – Michasia wpadła do mojego pokoju jak bom-
    ba. – Bo ja dostałam wózek dla lalki i ubranka – Miśka była uradowana.
    – A co ty dostałeś? – spytała.
    – Mój zajączek włożył mi do koszyczka robota, takiego na baterię. Co chodzi i mówi. – Za-
    jączek chyba siedział w krzakach na podwórku i słyszał, jak kiedyś powiedziałem Bartkowi, że chciałbym takiego robota. Nagle Misia wstała.
    – Dzień dobry – to moja mamusia weszła do pokoju. – Dzień dobry, Michasiu. Wesołego
    Alleluja – odpowiedziała mama. – O! Jaki ładny wózek. To od zajączka? – mama uśmiechnęła się do Misi.
    – Tak, proszę pani. I jeszcze ubranka dla mojego bobaska. – Miśka wyciągnęła malutki swe-
    terek i mięciutkie kapciuszki.
    – No, to się zaczęło. Dziewczyny zawsze gadają o ciuchach – westchnąłem.
    – Nie tylko, syneczku. O kosmetykach też – mamusia roześmiała się. – Ja dostałam od zajączka moje ulubione perfumy. Jaki mądry ten zajączek – mama pogłaskała po policzku tatę, który właśnie wszedł.
    – Oj tak, bardzo mądry i ma dobry gust. Ja od niego dostałem bardzo elegancki krawat – tata był jeszcze w piżamie, ale na szyi miał zawiązany nowy krawat i wyglądał bardzo śmiesznie.Tata mówi, że to dobrze, jak ktoś umie się z siebie śmiać. Kocham mojego tatę.
    – No, kochani, ale chyba już czas się ubrać i zasiąść do świątecznego śniadania? – powiedziała mama, wchodząc do łazienki.
    – To ja też już lecę, u mnie też będzie śniadanie – Miśka złapała wózek z ubrankami i już jej
    nie było.Na stole stały talerze i szklanki i półmiski, a także waza z zupą. Była wędlinka i jajka. Wszyscy złożyliśmy sobie życzenia. Uściskałem mamusię i powiedziałem jej, że bardzo ją kocham i życzyłem, żeby była zawsze uśmiechnięta. Dziadkowi i babci życzyłem stu lat, a tacie, żeby zawsze się mu się wszystko udawało.
    – Michałku, daj mi swój głęboki talerzyk, dam ci żurku z białą kiełbaską – mama zdjęła
    pokrywkę z wazy.
    – Nie lubię, nie chcę – skrzywiłem się i zakryłem rękami talerz.
    – Michałku, a czy ty kiedyś jadłeś żurek z białą kiełbaską? – mama popatrzyła na mnie. –
    Nie, ale nie lubię! Jak w przedszkolu był żurek, to też nie jadłem – upierałem się. Czułem, że się rozpłaczę. Nie chcę żurku i już.
    – Michałku, zrobimy tak. Naleję ci tylko łyżkę, spróbujesz i jak ci nie będzie smakowało, to
    nie będę cię zmuszała. Dobrze? – spytała mama pojednawczo.
    – Dobrze, ale tylko łyżeczkę. Taką malutką – pokazałem paluszkami. Spróbowałem, i wiecie
    co? Żurek jest pyszny. I biała kiełbaska też. Ja nie chciałem jej jeść, bo się bałem, że będzie niedobra. A kiedy mama zapytała: – Kto ma ochotę na jajeczko faszerowane, to pierwszy powiedziałem: – Ja poproszę – i też było bardzo dobre. Mniam, mniam. Teraz już wiem, że nie można mówić, że się czegoś nie lubi, tylko najpierw trzeba spróbować.
    W koszyczku święconka,
    wszystko dziś smakuje.
    Pan Jezus zmartwychwstał,
    każdy się raduje.
    (Można zadać dzieciom pytania do treści opowiadania):
  • co zanosimy do kościoła w święta?
  • co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?
  • jakie potrawy szykuje się na Święta Wielkanocne?
    ( Wspólnie z dziećmi ustalić, jak wyglądają przygotowania do Świąt Wielkanocnych: wykonuje się palmy, robi porządki, sieje rzeżuchę, piecze mazurki i baby, maluje jajka, święci pokarmy).
    3.Zabawa ruchowa “Wyścigi z jajkiem”
    Dajemy dziecku do ręki łyżkę stołową, na łyżkę kładziemy jajko ugotowane na twardo, może być piłeczka lub zmięta gazeta. Na hasło - start! - dziecko biegnie do wyznaczonej mety.
    4.Propozycja eksperymentu z jajkiem.
    Do eksperymentu potrzebne będzie:surowe jajko, słoik ,łyżka stołowa, woda, sól.
  • dziecko napełnia słoik do połowy ciepła wodą
  • dziecko sypie do słoika ok. 10 łyżek soli i miesza
  • jeśli sól już nie będzie rozpuszczać się w wodzie tzn.,że roztwór gotowy
  • dziecko wkłada do słoika jajko ( jajko musi być umyte wcześniej przez rodzica)
  • dziecko dokonuje obserwacji eksperymentu i podaje swoją odp. na pytanie: co się dzieje z jajkiem?
    Mile widziane zdjęcia z eksperymentu w wiadomości na fb.przedszkola :)


Propozycje zabaw popołudniowych

1. Dzisiejsze popołudnie zaczniemy od obejrzenia wywiadu z wyjątkową postacią- bocianem. Mam nadzieję, że dzięki temu filmowi dowiecie się kilku interesujących rzeczy o tych fantastycznych ptakach.

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

2. Zabawa z piosenką „Żabie kroki”. Drogie dzieci zaproście do tej zabawy rodziców lub rodzeństwo. A jeśli macie ochotę bawcie się wszyscy razem- ważne żeby dobrać się w pary. Jedna osoba – dziecko jest żabką, a rodzic- bocianem.

https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU

3. Jeśli macie ochotę zapraszam do wykonania własnego bociana. Potrzebne nam będą do tego płatki kosmetyczne, klej, papier kolorowy (czarny i czerwony).

Zamiast płatków kosmetycznych możecie użyć wyciętych z białego bloku kółek.

W załączniku przesyłam zdjęcie mojego bociana  :) Wy możecie wykonać podobnego. A może znajdziecie inne pomysły. Do dzieła…


Załączniki:

- Pobierz
Kategoria: “Krasnale” – 4 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl