08.04.2020
PROPOZYCJA ZAJĘĆ DLA DZIECI Z GRUPY KRASNALE NA DZIEŃ 8.04.2020
TEMAT: Wełniany baranek - zapoznanie z nową piosenką.
cele:
- utrwala wiadomości nt. Świąt Wielkanocnych
- rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci
- - rozwijanie poczucia rytmu i wyobraźni muzycznej
- zachęcanie do ekspresji ruchowej
PRZEBIEG:
- Nasze zajęcia zaczynamy od przeczytania zagadki o baranku:
Ten prawdziwy na śniadanie
wychodzi na łąkę.
Ten cukrowy raz do roku
ozdabia święconkę.
2.Teraz prosimy o włączenie piosenki pt.” Wełniany baranek”.
https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ
3. Dziecko po wysłuchaniu piosenki ma odpowiedzieć na pytania:
- o jakim zwierzątku była piosenka?
- z czego miał baranek rękawiczki?
- czy wiesz, co to wełna? ( można pokazać)
- czy piosenka była wesoła czy smutna?
4. Proszę o ponowne włączenie piosenki i czytanie dziecku propozycji ruchu do piosenki.
(można oczywiście zaproponować, aby dzieci tańczyły z wykonanym wcześniej na zajęciach barankiem lub by same wymyśliły ruch do piosenki)
Wełniany baranek
sł. Jan Gałkowski, muz. Adam Markiewicz
Ten mały nasz baranek Dzieci poruszają się w prawo po obwodzie koła.
wszyściutko ma wełniane. jw.
Lali la, lali la, lali la. x2 Zatrzymują się i machają rękami.
Wełniane ma trzewiczki, Poruszają się w lewo po obwodzie koła.
wełniane rękawiczki jw.
Lali la, lali la, lali la. x2 Zatrzymują się i machają rękami.
Co tu robisz, baranku? Idą do środka, wysoko unosząc ręce.
Chłodno dzisiaj od ranka, jw.
chmurki w niebie jak pianka. Wracają na miejsce.
Lali la, lali la, la la Zatrzymują się i machają rękami.
Wełniane masz trzewiczki, Poruszają się w prawo po obwodzie koła.
wełniane rękawiczki jw.
Lali la, lali la, lali la! x2 Zatrzymują się i machają rękami.
Ten mały nasz baranek. Poruszają się w lewo po obwodzie koła.
wszyściutko ma wełniane. jw.
Lali la, lali la, lali la. x2 Zatrzymują się i machają rękami.
W kołnierzu futra pełnym Poruszają się w prawo po obwodzie koła.
ma łebek cały z wełny. jw.
Lali la, lali la, lali la. x2 Zatrzymują się i machają rękami
Ślicznie ci jest, baranku, Idą do środka, wysoko unosząc ręce.
w tym wełnianym ubranku, jw.
ślicznie ci jest, baranku. Wracają na miejsce.
Lali la, lali la, la la. Zatrzymują się i machają rękami.
W kołnierzu futra pełnym Poruszają się w lewo po obwodzie koła.
masz łebek cały z wełny. jw.
Lali la, lali la, lali la!/ x2 Zatrzymują się i machają
5. A teraz ćwiczą rączki! - oto propozycja, jak narysować baranka?
https://www.youtube.com/watch?v=mbehTRPqS5g
( prosimy o zdjęcia waszych baranków w wiadomościach na fb. przedszkola)
6.Ćwiczenia oddechowe - Zbieramy pisanki! ( potrzebne będą: słomka i talerzyk dla każdego uczestnika, wycięte z papieru małe jajeczka)
Zadaniem każdego uczestnika będzie przeniesienie za pomocą słomki(wdech) papierowego jajka do swojego talerzyka( wydech). Wygrywa ten, który przeniesie najwięcej jajek! Życzę powodzenia i miłej zabawy!
Propozycje zabaw popołudniowych
1. Dzisiejsze popołudnie zaczniemy od krótkiego wierszyka, którego treść dzieci będą pokazywać.
„Trzy baziowe kotki”
Na wiosennej wierzbie (ręce wyprostowane ku górze jak gałęzie drzewa)
tuż nad rzeczką małą, (prawa ręka pokazuje wijącą się rzeczkę)
trzy baziowe kotki (dzieci miauczą i „liżą” futerko jak kotki)
lekko się huśtają. (ponownie gest „wierzby”, ale tym razem ręce machają w powietrzu)
Deszcz drobny popadał, (ręce uniesione w górze opadają, dziecko macha przy tym palcami imitując padający deszcz),
futerka im zmoczył, (dziecko po wypowiedzeniu wersu mówi cicho: brrrrr i otrzepuje „zmoczone” futerko)
miauczą wniebogłosy, (po wypowiedzeniu wersu dziecko miauczy z głową podniesioną do góry)
trzy baziowe koty! (dziecko pokazuje – wciąż miaucząc – trzy palce u dłoni)
2. Zapraszam teraz do zabawy „Przenoszenie jajek”. Potrzebne będą plastikowe łyżki (lub zwykłe) i ugotowane jajka. Zabawa polega na przeniesieniu jajka z jednego miejsca, do wyznaczonej mety.
Urozmaiceniem może być slalom lub tor przeszkód. Zapraszam resztę rodziny do przyłączenia się do zabawy.
3. Na zakończenie zapraszam do wysłuchania i zabawy przy piosence „Kurka i pisanki”.