15.04.2020
PROPOZYCJA ZAJĘCIA DLA DZIECI Z GRUPY KRASNALE NA DZIEŃ 15.04.2020
Temat: Świąteczne zamieszanie - zabawy przy muzyce i piosenkach.
cele:
- rozpoznawanie poznanej wcześniej piosenki
- określanie do czego zachęca piosenka
- inscenizowanie ruchem, pląsem, tańcem melodii, piosenki
- zachęcanie do uczestniczenia we swobodnym wyrażaniu siebie
Potrzebne będą: pokrywki, łyżki stołowe, kartka, kredki
Przebieg:
- Witam drogich rodziców i kochane dzieci, nasze zajęcia rozpoczniemy od wprowadzenia się jeszcze w tematykę świąteczną, a pomoże nam w tym krótka rozgrzewka- taniec kaczuszek:
https://www.youtube.com/watch?v=lZX64po1bpY
- Nasze nóżki i rączki się rozgrzały, to teraz pośpiewamy. Na pewno pamiętacie naszą piosenkę o świętach, proszę, aby rodzice wręczyli dzieciom pokrywki od garnków i włączyli piosenkę. Na słowa: bim bam bom - dziecko i wszyscy chętni uderzają rytmicznie w pokrywki, śpiewają i maszerują. Zaczynamy!
https://www.youtube.com/watch?v=0dpvDEDt9OE
- A teraz wszyscy zamieniamy się w kurczątka, a do zabawy zaprosi nas mamusia - kwoka! Proszę, aby każdy uczestnik zabawy, wziął do rąk łyżki stołowe. Rodzic włączy zaraz melodię, która opowiada o mamie kurce i jej pisklętach, które biegają po podwórku i szukają jedzenia ( dziecko może biegać na paluszkach i uderzać łyżka o łyżkę). Kiedy mama uderzy w swoje łyżki - kurczątko - dziecko biegnie do niej, przykuca i dziobie ziarno ( kuca i stuka palcem w podłogę). Mama znowu daje znak uderzeniem w łyżki i dziecko biegnie na palcach dalej, może wykonać taniec kurczątka, które się cieszy, że złapało robaczka. Zachęcamy rodzica do wydawania dziecku śmiesznych poleceń, np. podrap się po kuperku! oraz do swobodnego ruchu, własnej interpretacji muzyki. Zaczynamy zabawę!
https://www.youtube.com/watch?v=pjXHbFcA3Ok
2. A jak narysować kurczaka? - dowiecie się z filmu poniżej. Na pewno wam się uda, czekam na efekty waszej pracy! ( chętnych rodziców proszę o przysłanie zdjęć prac).
.https://www.youtube.com/watch?v=caJu7HYHq1M&t=57s
PROPOZYCJE ZABAW POPOŁUDNIOWYCH
1. Na początek troszkę się poruszamy- zapraszam do zabawy „Pada deszczyk”. Bardzo proszę wszystkie dzieci o dokładne pokazywanie.
Pada deszczyk
Pada deszczyk, pada, pada, (kucamy i stukamy palcem o podłogę)
coraz prędzej z nieba spada. (stukamy wszystkimi palcami)
Jak z konewki woda leci, (uderzamy całymi dłońmi)
A tu błyskawica świeci… (wstajemy i klaszczemy w dłonie nad głową)
Grzmot !!! (tupiemy stopami o podłogę)
Pada deszczyk, pada deszczyk, pada deszczyk. (rękami naśladujemy czarowanie)
Grzmot! (ręce szybkim ruchem wyrzucamy w prawą stronę);
Pada deszczyk, pada deszczyk, pada deszczyk. (naśladujemy czarowanie)
Grzmot! (ręce w lewą stronę);
Świeci słońce, (ręce w górze)
pada deszcz. (ręce ruchem falistym opuszczamy w dół, wzdłuż tułowia)
Już na niebie piękna tęcza jest. (pokazujemy tęczę).
2. Do następnej zabawy potrzebne nam będą:
- chmurka wycięta z bloku rysunkowego/technicznego;
- klej w sztyfcie;
- paseczki w kolorach tęczy (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, fioletowy) o wymiarach: 2,5 cm x 21 cm;
- klej w sztyfcie;
- marker/pisak/cienkopis w kolorze czarnym i czerwonym;
Wykonanie: Przygotowujemy chmurkę oraz kolorowe paseczki, smarujemy górne części pasków klejem i przyklejamy do chmurki- w odpowiedniej kolejności: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i fioletowy. Odwracamy chmurkę i dorysowujemy jej oczy i uśmiech.
3. A teraz, drogie dzieci, usiądźcie wygodnie i zapraszam Was do obejrzenia krótkiej bajeczki pt. ”Kuba i tęcza” https://www.youtube.com/watch?v=HbccZmpYCio
Na dziś to już wszystko. Miłej zabawy, pozdrawiamy :)