Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

24.04.2020

Data publikacji: 24.04.2020 07:50 Udostępnij
24042020

PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI Z GRUPY KRASNALE NA DZIEŃ 24.04.2020

 

Temat: Gniazdko z jajeczkami - lepienie z plasteliny lub masy solnej.

cele:

  • rozwijanie zdolności manualnych
  • zachęcanie do prawidłowego wykonania zadania
  • przeliczanie i porównywanie liczby elementów
  • określenie : mniej, więcej
  • wdrażanie do czynności porządkowych
    Przebieg:
    1. Zajęcie zaczynamy od obejrzenia filmu o życiu w bocianim gnieździe:
    https://www.youtube.com/watch?v=L5-kQIpl32g
    2. A teraz proszę zadać dziecku kilka pytań:
  • jaki ptak występował w filmie?
  • gdzie mieszka bocian?
  • z czego buduje gniazdo?
  • co się znajdowało w gnieździe?
  • ile jajek było?
  • co się wydarzyło w gnieździe?
  • czy wolno dotykać ptasich jajek?
    3.Przystępujemy do lepienia gniazdka:
  • ugniatamy plastelinę lub masę solną, wałkujemy ( każdy swój) wałeczek i zwijamy go tak, żeby powstała miseczka. Można wyścielić gniazdko piórkami, brązowym papierem lub gałązkami albo pomalować na brązowy kolor jeśli wykonujemy pracę z masy. Lepimy teraz jajka. Zachęcamy dziecko do policzenia jajeczek w swoim i rodzica gniazdku i porównywaniu:
    - ile jajek jest w twoim gniazdku?
    - ile jest jajek w drugim gniazdku?
    - gdzie jest więcej ?
    - gdzie jest mniej?
    - proszę włóż do gniazdek po tyle samo jajek.
    Razem sprzątamy!
    4.Piękne prace schną, a my teraz bawimy się z piosenką ( można wykorzystać dziób z poprzednich zajęć z tą piosenką):
  • chodzimy jak bociany, ręce przed sobą udajemy kłapanie dziobem
  • latamy - ręce szeroko rozłożone
    https://www.youtube.com/watch?v=kk5oMrOkffc
    Proszę o zdjęcia waszych pięknych prac, niech wszyscy zobaczą jak się bawią Krasnale!
    Przepis na masę: pół szkl. mąki, pół szkl. soli, łyżka oleju, trochę ciepłej wody .Zagniatamy ciasto jak na pierogi.
     
    Propozycje zabaw popołudniowych
     
    1. Na początek zapraszam Was do „Rytmicznej rozgrzewki w podskokach” https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

  • 2. „Na ziemi zostaje”- kolejna zabawa polega na tym, że podczas gdy gra muzyka (wybrana przez Państwa) wszyscy tańczą, w pewnym momencie rodzic wyłącza muzykę i mówi Na ziemi zostaje... np. jedna noga i wszyscy uczestnicy zabawy muszą stanąć w taki sposób. Zabawę powtarzamy kilka razy, oczywiście zmieniając część ciała, która ma zostać na ziemi (mogą to być: plecy, brzuch, stopy itp.)

  • 3. „Kolorowe kleksy”-do kolejnej zabawy potrzebne nam będą farby, kartka papieru i słomka. Nanosimy krople farb na kartkę papieru, a następnie dziecko przez słomkę dmucha na kropelki w różnych kierunkach. Im bardziej farby będą rozwodnione tym łatwiej (lżej) będzie dziecku wykonać pracę.
    Życzę ciekawych doświadczeń, pozdrawiam : )
Kategoria: “Krasnale” – 4 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl