Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

29.04.2020

Data publikacji: 29.04.2020 08:50 Udostępnij
29042020

PROPOZYCJE ZAJĘĆ NA DZIEŃ 29.04.2020 DLA DZIECI Z GRUPY KRASNALE

Temat:Jak bociany - zabawy naśladowcze do piosenki”Kle, kle boćku( M. Kaczurbiny).

cele:

  • tworzenie sytuacji edukacyjnych budzących wrażliwość dziecka w odniesieniu do sfer aktywnośći: śpiewu, tańca
  • budzenie zainteresowania światem zwierząt
    1. Zagadka:
    Powrócił do nas z dalekiej strony,
    ma długie nogi i dziób czerwony.( bocian)
    2.Proszę o zapoznanie dzieci z piosenką o bocianie:
    https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
    tekst:
    Kle, kle boćku, kle, kle
    Witaj nam bocianie
    Łąka ci szykuje,
    łąka ci szykuje
    żabki na śniadanie
    Łąka ci szykuje,
    łąka ci szykuje
    żabki na śniadanie
    Kle, kle boćku kle, kle
    Usiądź na stodole
    Chłopcy ci zrobili,
    chłopcy ci zrobili
    gniazdo w starym kole
    Chłopcy ci zrobili,
    chłopcy ci zrobili
    gniazdo w starym kole
    Kle, kle boćku kle, kle.
    Witamy cię radzi
    Gdy zza morza wracasz,
    gdy zza morza wracasz
    wiosnę nam prowadzisz
    Gdy zza morza wracasz,
    gdy zza morza wracasz
    wiosnę nam prowadzisz
    3.Powieść ruchowa ( rodzic opowiada dziecko wykonuje): Wyobraź sobie, że jesteś na łące, słonko mocno przygrzewa, jest ci ciepło, patrzysz w górę, dostrzegasz lecące bociany. Zamieńmy się teraz w bociany, które lecą wysoko po niebie, masz wyciągnięte mocno skrzydła, którymi trzepoczesz, krążysz nad łąką, wyglądasz stawu i pożywienia. Osiadasz na wysokim drzewie (wersalka, fotel), wypatrujesz sadzawki, lecisz do niej , chodzisz z wysoko uniesionymi kolanami, pochylasz się , bocian złapał rybę, cieszy się i klekocze wesoło ! Teraz znowu łapie . Unosi dziób wysoko, zjada rybkę i klekocze,stoi na jednej nodze, żabki skacząc uciekają. Bocian wraca na drzewo siada, zasypia.
    4.Może teraz spróbujemy zaśpiewać naszą piosenkę( proszę o ponowne włączenie piosenki)
  • na słowo- bocian- stajemy na jednej nodze, a na słowo -kle - kle - uderzamy wyciągniętymi przed siebie rękami, na słowo -kole -robimy zamaszyste koło ręką, na słowo - witamy -ukłon,żabki - skaczemy.
  • 5. Można wykonać do zabawy dla dziecka opaskę:
    https://www.youtube.com/watch?v=hyGRipn0jq0&t=580s
    6. Zadanie dla dziecka:
  • zaśpiewaj słowa - kle-kle boćku kle-kle, witaj nam bocianie: głośno, cicho, groźnie, wesoło, smutno,cienkim głosem, grubym (niskim) głosem
  • wymyśl melodię do słów - po niebie krążą bociany, witaj nam bocianie
    7. Zakładamy opaski na głowę( dziób może być narysowany), idziemy po pokoju, w dłoniach drewniane łyżki, klocki, którymi uderzamy w rytm piosenki, śpiewamy.
    Zdjęcia w opaskach mile widziane!


Propozycje zabaw popołudniowych

 

1. Dzisiejsze popołudnie zaczniemy od zabawy „Zgadnij, co widzę”. Osoba pierwsza wymyśla jakiś przedmiot będący w domu, w miejscu, w którym obecnie się znajduje. Podaje na początku kilka cech charakterystycznych tego przedmiotu dotyczących kształtu, koloru np. „Widzę przedmiot w kolorze czarnym, jest miękki, wykonany z materiału” (fotel). Dziecko musi odgadnąć o jakim przedmiocie myśli, może zadawać pytania dodatkowe, na które prowadzący może odpowiadać „tak” lub „nie”. Następnie zmiana dziecko opisuje, a rodzic zgaduje.

2. „Przeprawa przez rzekę”- czas na zabawę ruchową.

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Poproszę rodziców o rozłożenie ich na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie.

3. Na zakończenie „Bąbelkowe obrazki”. Do tej pracy potrzebne będą:

  • plastikowe pojemniki (np. po jogurtach),
  • kolorowe pigmenty, np. farby
  • płyn do mycia naczyń,
  • słomki do napojów,
  • papier.

Pojemniki napełniamy do połowy wodą, dodajemy trochę farby i płynu do mycia naczyń. Wkładamy do nich słomki i wypełniamy pojemnik bąbelkami piany – mocno dmuchamy w słomkę. Gdy bąbelki już powstaną, zadaniem dziecka jest przyłożyć do nich (na moment) kartkę. Gdy ją podniosą, zobaczą na niej piękne, bąbelkowe wzory.

Oczywiście czekamy na zdjęcia : )



Kategoria: “Krasnale” – 4 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl