Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

Zadalne nauczanie 25 - 27.03.20r.

Data publikacji: 29.03.2020 22:15 Udostępnij
zadalne-nauczanie-25---270320r

„ Zające” gr IV

25.03.20r.

„Zabawy z matematyką”

Państwa  dzieci poznały cyfry do 10. Mając na uwadze fakt, że nie posiadają  państwo w odpowiednich pomocy dydaktycznych będziemy do tego celu  wykorzystywać to co jest w domu.

Pomoce: frotka lub wstążeczka, plastelina, kawałki wełny, zabawki, guziki, koraliki, sztućce itp. przedmioty, apaszka lub szalik.

Na prawą rękę nakładamy dziecku frotkę lub wiążemy wstążkę.

  • postaw  kilka np. samochodów( wykorzystujemy to co mamy w domu) i poproś, by  dziecko je policzyło, a następnie z prawej strony uformowało z prawej  strony odpowiednią cyfrę z np. wełny
  • poniżej układamy szereg, w którym będzie o dwa elementy mniej ( z prawej strony cyfra z wełny)
  • - pytamy gdzie jest mniej, gdzie jest więcej i o ile.

Te ćwiczenia można powtarzać z dowolnymi przedmiotami, z dowolną ilością przedmiotów (oczywiście w zakresie możliwości dziecka).

A teraz coś w ruchu:

.- zaproponuj, by: 4 razy podrzucił piłkę, zrobił 3 kroków do przodu, a następnie odwrócił się do tyłu i raz podskoczył.

- tupnij 3 razy prawą nogą, klaśnij 5 razy nad głową,

-  „Gdzie to jest ukryte” – zasłoń dziecku oczy np. apaszką, ukryj w  pokoju maskotkę i prowadź je poleceniami: np. dwa kroki do przodu, jeden  krok w lewo itp.


26.03.20r.

„W marcu jak w garncu” – rozwijanie mowy i myślenia

Pomoce: dwa garnki, gazety, wełna, ścinki materiału, kredki, flamastry, karton, warzywa.

„Marcowa pogoda”

Ugotuję dziś pogodę

na marcową zmienną porę.

Wleję deszczu kilka kropel,

dodam też lodowy sopel.

Słońca żółcią wnet poleję,

niech się w garnku słonko grzeje.

Już pogoda się gotuje,

wszystko mieszam i próbuję.

Jak mgła z garnka para bucha.

Och, pogoda mnie nie słucha!

Już unosi się pokrywa,

zerkam – w garnku tęcza pływa.

 Wyjaśnienie przysłowia „W marcu jak w garncu”.
Dwa garnki:
1) Garnek i obrazki z różnymi zjawiskami atmosferycznymi (można wyciąć z gazet)
2)  Garnek i obrazki warzyw lub warzywa naturalne: marchewka, pietruszka,  ziemniaki, kalafior i groszek – podczas wkładania dziecko przelicza  liczebnikami porządkowymi np. pierwsza marchewka, drugi burak itd
Rozmowa  z dzieckiem: Co można zrobić mając garnek i warzywa? (zupę jarzynową).  Zwrócenie uwagi na to, że powinniśmy jeść dużo warzyw, bo są zdrowe i  mają dużo witamin.

Wyjaśniamy  znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”:

Tak  jak w garnku z zupą są wymieszane różne warzywa, tak wczesną wiosną  pogoda bywa kapryśna i zmienna. Raz na łyżkę nabierzemy kalafior a raz  groszek lub marchewkę.

Wyrazy do podziału na sylaby: marchewka, pietruszka, ziemniaki, kalafior i groszek, burak.

Próby czytania przysłowia: „W marcu jak w garncu”

- przeliczamy wyrazy w zdaniu

- przelicza litery w poszczególnych wyrazach

 Naśladowanie odgłosów:
• padającego deszczu (poruszanie palcami u rąk przenoszonych z góry na dół),
• wiejącego wiatru (wymawianie w sposób ciągły głoski sz). (głośno i cicho)


 Rozwiązywanie zagadek.
Gdy go długo nie ma, wszyscy narzekają.
A gdy przyjdzie pod parasol się chowają. (deszcz)

To mała gwiazdka, biała, niewielka.
Chuchniesz, zostanie wody kropelka. (śnieg)

Szumi, świszcze, zagarnia liście.
Czasem deszczem nas opryśnie. (wiatr)

Marcowy garnek – dziecko rysuje samo garnek lub rodzic mu pomaga.

Samodzielnie  wypełnia garnek różnymi materiałami: gazety, wełna, ścinki materiału  itp., można rysować kredkami, flamastrami symbole deszczu, śniegu,  słońca itp.

 Życzę miłej zabawy.


27.03.20r.

„Wiosna” - ilustracja plastyczna utworu „Cztery pory roku” 

A. Vivaldiego.


Pomoce: 
muzyka „Cztery pory roku” A. Vivaldiego, grzebień, gąbka, papier, gazety, farby plakatowe, tacka.

1.Oto propozycja pytań jakie można zadać dziecku przed zajęciem:

  • Kiedy zaczyna się wiosna?
  • Po jakiej porze roku przychodzi?
  • Jaka pora roku nastąpi po wiośnie?
  • Ile jest pór roku?
  • Jaki miesiąc teraz mamy?

Wyrazy do głoskowania i czytania: rok, lato, muzyka.

Proszę poprosić dziecko o dokończenie zdania: „Lubię wiosnę bo ……”, niech poda kilka propozycji.

2.Włączamy dziecku muzykę „Wiosna” A. Vivaldiego I część.

Rozmowa  na temat wysłuchanej muzyki - określenie doznań, porównań, wrażeń,  spostrzeżeń, spróbujcie dopytać dziecko o czym myślało słuchając muzyki.

3.  Prosimy dziecko, żeby narysowało kontur sukienki dla „Pani Wiosny”  -  dobrze, żeby to był duży arkusz papieru ( jeżeli nie będzie potrafiło  pomóżcie dziecku, ale my mamy zdolne dzieciaki, więc dadzą sobie radę  same)

 Malowanie kwiatów na spódnicy Wiosny przy użyciu grzebienia  (trzeba zrobić plamę farby na kartce i po niej przesuwać grzebieniem w  różnych kierunkach), papierowych kulek, wyciskania wzorów za pomocą  gąbki zanurzonej w farbie. Tutaj inwencja należy do dzieci.  Najważniejsze jest, ze mają się przy tym dobrze bawić

4. Ćwiczenia oddechowe - dziecko staje nad kartką  i „suszy” jej spódnicę (wdech nosem - wydech ustami).

Uwaga: dziecko samodzielnie sprząta swój warsztat pracy! Dajmy dzieciakom szansę wykazać się samodzielnością.

Posprzątane? – to teraz włączmy „Cztery pory roku - Wiosna” Vivaldiego i dziecko improwizuje ruchem muzykę.

 

Prośba na przyszły tydzień: proszę  o przygotowanie (dzieci mogą to zrobić same) prostokątów z papieru w  kolorach czerwonym i niebieskim (nakrywki do określania samogłosek i  spółgłosek) około 10 sztuk każdego koloru.

Pozdrawiam


Kategoria: “Zające” – 6 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl