Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

07.05.20

Data publikacji: 07.05.2020 08:39 Udostępnij
070520

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie! 

CELE OGÓLNE: uświadomienie dzieciom znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin; zachęcanie dzieci do aktywności badawczej

Cele operacyjne: - zna kształt mapy Polski, wie co oznaczają kolory

- operuje pojęciem stolica, wie jak wygląda herb Warszawy

- wie dlaczego ludzie osiedlali się nad rzeką

Piosenki dla dzieci - Płynie Wisła płynie....

https://www.youtube.com/watch?v=guN8uFicdi0

• „Wiem, gdzie Wisła jest na mapie!” – praca z mapą.

Dziecko siada przy mapie Polski. Pokazuje , gdzie są góry i Morze Bałtyckie. Przypomina znaczenie kolorów na mapie. Wymienia elementy oznaczone kolorem niebieskim. R. pokazuje Wisłę, od jej źródła do ujścia. Dziecko kreśli w powietrzu płynącą rzekę – też od południa ku północy. Do ułożonego poprzedniego dnia ze sznurka schematu granic Polski dzieci dokładają niebieską wstążkę – symbol Wisły.

• „Dlaczego ludzie osiedlali się nad rzekami?” – ilustrowana pogadanka na temat roli rzeki w życiu człowieka.

R. kolejno pokazuje ilustracje, a dzieci odpowiadają na pytanie. R. uzupełnia wypowiedzi dzieci.

– Ilustracja przedstawiająca rosnące zboże – R. mówi: Nad rzekami, po wylewach, była bardzo dobra, urodzajna ziemia, gdzie ludzie uprawiali rośliny.

– Ilustracja przedstawiająca zwierzęta hodowlane pijące wodę – R. mówi: Bliskość rzeki była ułatwieniem przy hodowli zwierząt.

– Ilustracja przedstawiająca dzikie zwierzęta nad rzeką – R. mówi: Nad rzeką żyły różne gatunki dzikich zwierząt, na które w dawnych czasach polowano.

– Ilustracja przedstawiająca dom nad rzeką – R. mówi: Ludzie osiedlali się nad rzeką, by mieć szybki dostęp do wody potrzebnej do picia, gotowania, prania, sprzątania.

– Ilustracja przedstawiająca ryby w rzece – R. mówi: Ludzie łowili ryby, by zdobyć pożywienie.

– Ilustracja przedstawiająca łódź na rzece, a w niej towary – R. mówi: Rzeka służyła ludziom do przemieszczania się i do transportu towarów.

• ilustracje przedstawiające – rosnące zboże, zwierzęta hodowlane pijące wodę, dzikie zwierzęta nad rzeką, dom nad rzeką, ryby w rzece, łódź na rzece, a w niej towary

• Budujemy mosty – słuchanie wiersza i konstruowanie budowli z klocków.

R. przed przeczytaniem wiersza pyta dzieci: Po co ludzie budują mosty na rzece? Dzieci podają

swoje pomysły.

Budujemy mosty- Zofia Bronikowska

– Masz już klocki?

– Mam!

– Usiądź sobie tam,

a ja tu – na wprost…

zbudujemy most!

Na tym pierwszym będą tory,

bo most będzie kolejowy…

A ten drugi most

wspaniały!

Auta będą tu jechały

i tramwaje. I… co chcesz!

– A most trzeci?

– Będzie też!

Po tym trzecim, białym moście

przyjdą do nas lalki w goście…

Śliczne lalki – malowanki,

kolorowe wycinanki!

O… już idą!

Patrz!...

Więc się teraz pobaw z nami,

a jak będzie czas,

to dom lalkom zbudujemy,

dom piękny – jak nasz!

R. zadaje dziecku pytania: W co chciało się bawić to dziecko? Co będzie na pierwszym moście? Co będzie jeździło po drugim moście? Dla kogo będzie trzeci most? Co dziecko zaplanowało jeszcze zbudować? R. zachęca dziecko, aby zbudowało most na niebieskiej wstędze – Wiśle.

 

Po południu :

– R. proponuje dziecku wspólne budowanie wież i prostych domów otoczonych murami.

– R. wspiera dzieci, doskonaląc ich umiejętności przeliczania (przeliczanie ilości klocków zużytych na budowę wieży).

Kategoria: “Biedronki” – 3 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl