08.05. 20
08.05.
Jestem patriotą!
CELE OGÓLNE: kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych; kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
– Ćwiczenia oddechowe „Jak łopocze flaga?”. R. mówi: Jak łopocze flaga na słabym wietrze? Pokaż. Dz. na wydechu leciutko dmucha na flagę. R. mówi: Jak łopocze flaga na zmiennym wietrze? Pokaż. Dz. Bierze wdech i dmucha na flagę – raz mocniej, raz słabiej. R. mówi: Jak łopocze flaga na silnym wietrze? Pokaż. Dz. Bierze wdech i mocno dmucha na flagę
– Rozśpiewanie (R. zwraca uwagę na dykcję dziecka).
Dziecko powtarza za R. jak echo (na melodię Panie Janie): Ko – cham Pol – skę, Ko – cham Pol –
skę, i ty też, i ty też. Trzymam naszą fla – gę, trzymam naszą fla – gę, z ca – łych sił, z ca – łych sił.
Śpiewają jeszcze kilka razy: ciszej – głośniej, wolniej – szybciej.
– Nauka piosenki i tańca do niej.
Dziecko z mamą w parze. Stają naprzeciw siebie.
Jedzie pociąg z daleka sł. i muz. tradycyjne
Jedzie pociąg z daleka, Dziecko tańczy w kółeczku.
na nikogo nie czeka. jw.
Konduktorze łaskawy, Zmienia kierunek.
zabierz nas do Warszawy. x2
Konduktorze łaskawy, , chwyta się pod boki.
zabierz nas do Warszawy. Buja się w lewo i w prawo.
Trudno, trudno to będzie, jw.
dużo osób jest wszędzie. x2 jw.
Pięknie pana prosimy, w prawo, podskakuje.
jeszcze miejsce widzimy. w lewo, podskakuje.
A więc prędko wsiadajcie, Tworzy „pociąg”.
do Warszawy ruszajcie. x2 zatacza krąg .
– Omówienie treści piosenki.
R. zadaje pytania: Dokąd ci ludzie chcieli pojechać? Dlaczego konduktor nie chciał ich zabrać?
Czy pojechali jednak do Warszawy? Jak myślisz, dlaczego chcieli pojechać do Warszawy? Co mogli tam zobaczyć?
Piosenka młodego patrioty ❤ Piosenki dla dzieci - Mała Orkiestra Dni Naszych
https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo
• Zajęcia o emocjach – duma z bycia Polakiem.
– To moja Polska – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.
To moja Polska- Dominika Niemiec
Tu jest moje miejsce na Ziemi.
Tu jest mój dom i moja rodzina.
To jest moje miasto, moje ulice.
Tu każdy mój dzień się kończy i zaczyna.
Znam tu każdy plac, każdy zakątek.
Tu mam kolegów i chodzę do przedszkola.
To miejsce kochać, cenić i szanować
to moja Polaka – patrioty rola.
R. rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: Którego kraju dotyczył ten wiersz? Kim są ludzie mieszkający w Polsce? Kto to jest patriota? Jakimi uczuciami darzymy nasz kraj? Dlaczego czujemy się związani z naszym krajem, co tutaj jest nasze?
Po południu :
– „Polscy żołnierze” – ćwiczenia ruchowe.
R. rozmawia z dzieckiem o polskich żołnierzach, którzy stawali i stają w obronie Polski. W trakcie rozmowy może wykorzystać fotografie żołnierzy i krótkie filmy prezentujące musztrę w wojsku. Tłumaczy dziecku, że służba w wojsku jest patriotyczną postawą wobec kraju. Proponuje dz. wykonanie żołnierskiej musztry. Tłumaczy, że musztra używana jest także w harcerstwie, a jej znajomość przydaje się chociażby podczas uczestnictw w różnych uroczystościach patriotycznych, np. podczas śpiewania polskiego hymnu. R. – po odpowiednim pokazie i objaśnieniu właściwego reagowania na sygnał słowny – prosi dziecko, aby wykonywało jego polecenia: W szeregu zbiórka! W dwuszeregu zbiórka! Baczność! Spocznij! Na prawo patrz! Na lewo patrz! Do przodu wystąp! W prawo zwrot! W lewo zwrot! W tył zwrot! Do przodu marsz!
– „Za co kocham Polskę?” – praca plastyczna, wykonanie plakatu techniką patchworku. R. prosi dziecko, aby zastanowiło się, za co kocha Polskę. Mówi , że Polskę można kochać za to wszystko, co się w niej znajduje, co kojarzy im się z domem, z rodziną, z różnymi miejscami i ludźmi, których spotyka na co dzień. Zadaniem dziecka jest narysowanie na kartkach pojedynczych rzeczy. Po wykonaniu wszystkich rysunków R. wraz z dzieckiem łączy ze sobą małe obrazki za pomocą taśmy klejącej, tworząc duży obraz. Na środku powstałego obrazu dużymi literami R. zapisuje mazakiem słowa: KOCHAM CIĘ, POLSKO!