28.04. 20
Rysowanie na temat : Moja ulubiona postać z bajki.
Cele ogólne;
Rozwijanie wyobraźni dziecka.
Cele operacyjne:
Dziecko opowiada treść swojej ulubionej bajki.
Dziecko podejmuje próbę odtworzenia postaci z bajki według własnego pomysłu.
Bajkowa gimnastyka- zabawa ruchowa.
Rodzic mówi:
Jesteś drewnianym ludzikiem Pinokiem- dziecko robi pajacyki.
Jesteś Kubusiem Puchatkiem- dziecko wykonuje przysiady.
Jesteś Kopciuszkiem tańczącym na balu-obracasz się na palcach.
Jesteś smerfem Osiłkiem-robisz pompki.
Jesteś energiczną dziewczynką Maszą - dziecko biega po pokoju ,
wysoko podskakując.
Rozmawiamy z dzieckiem o jego ulubionej bajce, o ulubionej postaci z bajki. Zachęcamy do narysowania postaci z ulubionej bajki według własnego pomysłu. Dziecko w trakcie pracy wysłucha utworu Moment musical Franza Schuberta
https://www.youtube.com/watch?v=mwcnhmAY8bI
Chętnie obejrzymy Wasze prace!
Na koniec dziecko swobodnie tańczy do utworu Franza Schuberta- dziękuję.
Propozycje zabaw na popołudnie
1.Koniki – zabawa ruchowa
Wszystkim dzieciom brakuje możliwości zaspokojenia potrzeby ruchu, dlatego proponujemy w tym tygodniu zabawę ruchową polegającą na bieganiu i podskakiwaniu. Rodziców proszę o znalezienie takiego miejsca w naszych domach, gdzie można na małej przestrzeni trochę się poruszać, jednocześnie uczymy swoje dzieci, żeby nie wychodziły poza umówiony teren np. biegamy tylko po dywanie. Wbrew pozorom to jest możliwe, ponieważ w przedszkolu dzieci uczyły się tak biegać i omijać jednocześnie kolegów. Zabawę powtarzamy przez cały tydzień, aż umiejętność będzie coraz lepiej wykonywana.
- dzieci „koniki” biegają na wybrany dźwięk np. klaśnięcie maszerują w różnych kierunkach
- dzieci „koniki” biegają na wybrany dźwięk np. uderzenie drewnianą łyżką w pokrywkę stają grzebią nogą i kląskają
- dzieci „koniki” biegają na wybrany dźwięk np. uderzenie drewnianą łyżką w pokrywkę biegną ze zmianą tempa – kłusem, stępa, cicho po piasku
- dzieci „koniki” biegają na hasło „koniki odpoczywają na łące” stają w lekkim rozkroku, splatają ręce z tyłu, opuszczają głowę i zostają chwilę w bezruchu
Zabawę urozmaicamy wg własnych pomysłów
2. Jak wygląda koń?- poznanie wybranych zwierząt
Proszę o pokazać dzieciom ilustrację przedstawiającą konie i porozmawiać na temat tych zwierząt zadając pytania: Jak wygląda koń?; Jaki ma kolor?; Czy jest duży, czy mały?: Jakie ma części ciała?; Ile ma nóg?: Co je?; Gdzie mieszka?; W czym pomaga człowiekowi?
3. Konik – masażyk z wierszykiem
Zapraszam teraz na mały relaks i poczucie bliskości rodzic – dziecko
Biega źrebaczek po łące
(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)
wąchając kwiatki pachnące.
Tu rosną stokrotki, maki,
a tu kolorowe bratki
(poszczypujemy w różnych miejscach)
Podchodzi klacz jego mama
(kroczymy po plecach palcami)
nosem go lekko dotyka.
(lekko naciskamy jednym palcem)
Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.
(skoki nadgarstkami i palcami)
Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,
(przytulamy się do dziecka)
układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko
(naśladujemy chrapanie)
Proponujemy Państwu rozwijanie samodzielności dzieci. Chciałabym na koniec poprosić rodziców, aby w dniu dzisiejszym rozwijali umiejętność dzieci w zakresie samodzielnego posługiwania się sztućcami.