30.04.20 r.
Nauka piosenki: „Bajeczki.”
Cele ogólne:
Pobudzenie wyobraźni i inwencji twórczej.
Zachęcenie do słuchania muzyki.
Cele operacyjne:
lubi śpiewać, słuchać muzyki, muzyka go inspiruje.
https://www.youtube.com/watch?v=TSIVo05c6iw
Bajeczki sł. Urszula Piotrowska muz. Magdalena Melnicka-Sypko
Na pólkach mieszkają książeczki. Dziecko udaje, że bierze książkę z półki.
W książeczkach mieszkają bajeczki. Otwiera ją i przewraca kartki.
Opowiem o nich wam, jw.
bo wszystkie dobrze znam. jw.
Opowiem o nich wam, jw.
bo wszystkie dobrze znam. jw.
W bajeczkach znajdziecie rycerzy, Dziecko staje w rozkroku, wyprostowane.
królewnę, co spała na wieży, Złożone dłonie podkłada pod policzek.
i dobrych wróżek sto, Rozkłada ręce w bok i porusza nimi.
i czarownicę złą, Robi „złą” minę, rozczapierza palce dłoni.
i dobrych wróżek sto, Rozkłada ręce w bok i porusza nimi.
i czarownicę złą. Robi„złą” minę, rozczapierza palce dłoni.
A kiedy się dziecko zasłucha, Przykłada dłonie do uszu.
to wróżki mu szepczą do ucha. Pochyla się do sąsiada i zasłania sobie dłonią usta.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. Oplata skrzyżowanymi rękami swoje ciało.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. Kołysze się.
– Omówienie treści piosenki.
Rodzic zadaje pytania: O czym opowiadają baśnie? Jakie postacie często występują w baśniach? Kto lubi słuchać, jak ktoś mu czyta książkę? Dlaczego?
Gra na grzechotkach ( mogą być to butelki plastikowe z ryżem)
Gramy starając się utrzymać rytm piosenki.
– Muzyczne wyciszenie.
Dziecko leży na plecach. Słucha utworu Preludium deszczowe Fryderyka Chopina i wykonuje „paluszkową improwizację”.
https://www.youtube.com/watch?v=e44bR0s_nbY
– Rytmiczne pożegnanie.
Rytmiczne pożegnanie można śpiewać na melodię Krakowiaczek jeden.
https://www.youtube.com/watch?v=-SNfS3iJiNs
Zajęcia skończone. Dziecko wyklaskuje rytm półnutami.
Lecz się tu spotkamy. Tupie nogami w rytm ćwierćnut.
Bo za tydzień znowu. Obraca się wokół własnej osi.
Rytmikę też mamy. Tupie nogami w rytm ćwierćnut.
Po południu.
Zestaw ćwiczeń ruchowych. –
„Ile zrobię kroków?” – dziecko dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Dziecko liczy, ile kroków udało mu się zrobić, zanim książka spadła. Po zabawie dziecko oddają książki Rodzicowi i siada na dywanie. Rodzic pyta, ile zrobił kroków. Później takie ćwiczenie wykonuje Rodzic.
– „Odgadywanie tytułów bajek” – rodzic za pomocą gestów i ruchów przedstawia jakąś postać z bajek, np. Kubusia Puchatka, Króla lwa. Gdy dziecko odgadnie, następuje zmiana ról.
Rysujemy swoją ulubioną bajkę- można użyć kredki, mazaki lub farby. Można stworzyć całą książeczkę- serdecznie zachęcamy!
Prosimy o Wasze prace, chętnie je obejrzymy!!!