Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

01.04.20r.

Data publikacji: 01.04.2020 08:37 Udostępnij
010420r


Tematyka kompleksowa: Wesoła Wielkanoc – przygotowujemy się do świąt.

 

01.04.2020r.

 

Temat: „Wielkanocna bajeczka” – słuchanie opowiadania A. Galicy.

Cel główny:

- zapoznanie z niektórymi elementami kultury polskiej związanymi z Wielkanocą,

- kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego

- doskonalenie umiejętności językowych

Cele operacyjne:

- zna symbole związane ze Świętami Wielkiej Nocy

- z uwagą słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści

- czyta wyrazy o tematyce wielkanocnej

- potrafi narysować obrazek wg instrukcji


1.   Proszę dać dziecku kartkę i ołówek lub kredki. Usiądźcie wygodnie. Proszę przeczytać „Bajeczkę wielkanocną” a. Galicy. Dziecko podczas słuchania rysuje lub zaznacza w dowolny sposób kogo budzi słoneczko?


„Bajeczka wielkanocna” - Agnieszka Galica

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

− Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

− Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka

– puk-puk i przygrzewało mocno.

− Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

− Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

− Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

− Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

− Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

− Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.

− Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.

A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.

Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

Co to? Co to? – pytał Zajączek.

− Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.

− To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki, Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka, Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc Wierzbę pytają.


2.  Proszę  zaprosić dziecko do rozmowy, przypominając, że może korzystać ze swoich notatek:

  • Kogo najpierw obudziło słońce?
  • Kto był drugi? Kto – trzeci?
  • Dlaczego słońce budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
  • Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?
  • Jak przygotowujemy się  do świąt Wielkanocnych?


3.  Posłuchajcie razem piosenki. Dziecko utrwali w ten sposób znajomość wielkanocnych symboli. Chętne dzieci zapraszam do poruszania się w rytm muzyki.

     https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U


  • O jakich jeszcze innych symbolach Wielkanocy była mowa w piosence?
  • Zaproponujcie państwo dziecku zabawę słuchową. Można wyrazy związane z Wielkanocą podzielić na sylaby, głoski.


4.   Jeśli mają Państwo możliwość, proszę wydrukować kartę pracy i poprosić, aby dziecko wycięło i dopasowało podpisy do obrazków. Karta pracy w załączniku.


5.   A to zabawa plastyczna. Zachęć dziecko do obejrzenia filmu i narysowania „wielkanocnego zajączka”. Dzieci, postępujcie zgodnie z instrukcja a potem dorysujcie wokół zająca wiosenne tło.

      https://www.youtube.com/watch?v=x8MtFu909cs


Zabawy na popołudnie

Doskonalenie percepcji słuchowej:

-  wyodrębnianie wyrazów w zdaniu  np. „Mama gotuje obiad” - zadaniem dziecka jest określenie kolejnych wyrazów i policzenie ich(stopniujemy trudność mówiąc coraz dłuższe zdania)

-  wyszukiwanie rymów do podanych wyrazów np. loczek – koczek; płot – kot; ryby – grzyby; lew — zlew; kozy – wozy; kaczka – paczka; stonoga – noga; słoń – dłoń; ryba – szyba; żyrafa – szafa; mrówka – żarówka, kaczki – znaczki: biedronka – skarbonka i inne wg Państwa pomysłu

-  zabawy z syntezą pt. ”Zgadnij co to jest?” - mówimy wyraz – w postaci analitycznej: np. o b r a z, zadaniem dziecka jest odgadnąć (czyli dokonać syntezy) jaki wyraz usłyszało (stopniowo wprowadzamy coraz dłuższe wyrazy, podnosząc stopień trudności)

-  „Wyścigi żab” ‒ na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po
przeciwnej stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś, aby dziecko stanęło na linii startu i na hasło „start!” przemieściło się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą.
Możesz mierzyć czas, proponować inny sposób przemieszczania się, a także wziąć udział w rywalizacji!
Zabawa rozwija sprawność fizyczną dziecka, równowagę i koordynację ruchową.  Element rywalizacji wpływa na rozwój w obszarze emocjonalnym


Zabawy wspierające dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

1. Doskonalenie wykonywania czynności samoobsługowych, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas przygotowania i spożywania posiłków:

- wykorzystując pobyt w domu – pomóż osobie dorosłej przygotować posiłek: samodzielnie wykonane kanapki będą bardzo smakowały

2. Rozwijanie sprawności manualnych:

- układanie kompozycji z różnorodnych patyczków, tasiemek, wstążek, z kolorowej wełny,

- układanie szlaczków z w/w materiałów;

3. Kształcenie analizy i syntezy spostrzegania: „co tu się zmieniło?, czego brakuje?” ustawiamy obok siebie kilka przedmiotów, jeden lub więcej znika, dziecko odgaduje, czego brakuje, jak wygląda schowany przedmiot (y).

                                                                                          Miłej zabawy

                                                                

Załączniki:

- Pobierz
Kategoria: “Jeżyki” – 5-6 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl