Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

zdalne nauczanie 25 - 27.0320r.

Data publikacji: 29.03.2020 22:14 Udostępnij
zdalne-nauczanie-25---270320r

Marzec:

 Tematyka kompleksowa : „Czekamy na wiosnę”

25.03.20r.

„Rachunki Pani wiosny” - zabawa matematyczna

cel główny -  doskonalenie umiejętności przeliczania

cele operacyjne:

- utrwala liczebniki główne i porządkowe,

- posługuje się liczmanami – klamerki do bielizny,

- rozpoznaje cyfry od 1 – 10;

- odwzorowuje cyfry (1- 10) w liniaturze

Pomoce:  tacki papierowe lub małe talerzyki, kartoniki z napisanymi na nich  cyframi (1 – 10), kartka z bloku z narysowanymi liniami i cyframi

          Proszę przeczytać dziecku wiersz, który pomoże w dodawaniu.  Zadaniem dziecka jest przyczepianie do talerzyka tylu klamerek, ile  kwiatów pojawi się we fragmencie wiersza ( do każdej zwrotki potrzebny  jeden talerzyk).

Wiersz:

Przyszła wiosna do lasku

Z kluczykiem przy pasku.

A te kluczyki brzęczące

To kolorowe kwiaty pachnące.

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy.

Oblicz, proszę ile kwiatków wyszło

Spod zimowych pierzynek ?

Stąpa wiosna po łące.

Zbiera kwiaty pachnące

Ma trzy stokrotki, cztery tulipany.

Powiedz, z ilu kwiatków

Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

Chodzi wiosna po lesie

Szuka kwiatków wiosennych.

Znalazła pięć pierwiosnków i pięć sasanek

Z ilu kwiatków zrobi bukiet dla mamy ?

          Po wykonaniu zadania – dziecko odszukuje kartonik z odpowiednią  cyfrą i układa po właściwej stronie talerzyka (tyle ile jest klamerek) a  następnie dodaje. W ten sposób obliczy ile kwiatków – klamerek zebrała  wiosna. Dzieci mogą też pod każdym talerzykiem ułożyć działanie  (robiliśmy to wiele razy w przedszkolu) np. pod pierwszym  talerzykiem :  3 + 3 = 6.  Za znakiem = dziecko układa 6 nowych klamerek  symbolizujących kwiatki.

         Następnym zadaniem może być  ułożenie w szeregu kilku klamerek, ale w różnych kolorach. Proszę  zapytać dziecka np. : „Która z kolei jest czerwona klamerka?” - chodzi o  utrwalenie liczebników porządkowych

         Na koniec proszę  narysować dziecku na białej kartce (chyba, że są dostępne zeszyty) linie  i napisać cyfry (dowolne). Zadaniem dziecka będzie odwzorowywanie  napisanej cyfry.


Zabawy na popołudnie:

- Poruszajmy się dla zdrowia. Instrukcja do zabawy w linku

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

- Utrwalmy cyfry. Możecie wykonać kartę pracy podaną w załączniku.

- Przywołajmy piękną wiosnę wykonując przestrzenną tęczę? Poniżej link do instrukcji.

https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM

Wesołej zabawy.   Wasze panie.


26.03.20r.

„Marcowa pogoda” - poznanie elementów pogody występujących w marcu

cel główny:

-  określanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny

-  rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej

cele operacyjne:

- wymienia cechy marcowej pogody,

- wymienia znane zjawiska atmosferyczne,

- wyjaśnia przysłowie „ W marcu jak w garncu”,

- rozumie pojęcie – prognoza pogody,

- tworzy mapę pojęciową : „Marcowy garnek pogody”,

- zapoznanie z literą: G,g

          Pomoce: kartonik  z literką G, g, kartonik z narysowanym  garnkiem,kartonik z  napisem – garnek, małe kartoniki (nakrywki)  czerwone i niebieskie (np. wycięte z kolorowego bloku lub pokolorowane  przez dziecko), kartka biała papieru, kredki

         Proszę dziecku przeczytać wiersz J. Kulmowej pt. „W marcu jak w garncu”       

W marcu 

Gotuje się wiosna w garncu.

Miesza się.

Bulgocze.

Burzy.

Słońcem wzbiera w każdej przydrożnej kałuży.

To zastyga przymrozkiem niewielkim,

to zielonych pąków wypuszcza bąbelki,

to znów śniegiem jak kożuchem zetnie,

to wiatrem zakotłuje po ogrodach, 

aż się nam uwarzy marcowa pogoda.(…)

          Po wysłuchaniu wiersza proszę porozmawiać o jego treści, zadać  pytania, zachęcić do swobodnych wypowiedzi na temat marcowej aury (w  ostatnich dniach jest prawdziwa, marcowa pogoda). Proszę spróbować razem  z dzieckiem zinterpretować i wyjaśnić sens przysłowia “W marcu jak w  garncu”. Warto też wytłumaczyć czym są przysłowia np.  Przysłowia  zazwyczaj wywodzą się z tradycji ludowych. Oznacza to, że dawno temu  ludzie przez długi czas obserwowali pogodę i zauważyli związek między  zjawiskami w różnych miesiącach. Związek ten wyrazili w krótkich  zdaniach, czasem rymowanych i przekazywali tę mądrość w postaci przysłów  z pokolenia na pokolenie. 

         Następnie zapytajmy  dziecko, jakie zna zjawiska atmosferyczne (deszcz, śnieg, słońce itp.) i  jakimi symbolami graficznymi  można je oznaczyć (krople – deszcz,  gwiazdka – śnieg, piorun - burza, chmurka - zachmurzenie itp.) Proszę  nawiązać do prognozy pogody – co to jest, w jakim celu się ją robi, komu  jest potrzebna? (chodzi o zachęcenie dziecka do samodzielnych  wypowiedzi)

         Potem proszę pokazać kartonik z  narysowanym garnkiem – dziecko ma podzielić nazwę przedmiotu (garnek) na  sylaby oraz na głoski (może policzyć ilość sylab i głosek), wymienia  głoskę na początku wyrazu. Teraz  układają model wyrazu używając  nakrywek (samogłoska – czerwona, spółgłoska – niebieska). Pokazujemy  dziecku kartonik z literą: G, g (przypominamy, że litera drukowana różni  się od pisanej). Można zaproponować, aby dziecko podało kilka  przykładów wyrazów w których występuje poznana dzisiaj litera. Kartonik z  napisem – garnek -  umieszczamy w widocznym miejscu (można dziecku  zostawić decyzję, gdzie go umieści w swoim pokoju)

          Teraz proponuję masaż relaksacyjny  - dziecko kładzie się na brzuchu a  rodzic (można zaprosić do tego rodzeństwo) wykonuje masaż na jego  plecach (do tekstu krótkiego wierszyka):

Stuka deszcz o parasole

ja bez parasola wolę -  kapu – kap, kapu – kap,

skaczę sobie przez kałuże,

w nos się śmieję ciemnej chmurze – chlapu – chlap,  chlapu – chlap

          Dziecko delikatnie dotyka pleców opuszkami palców obu dłoni.  Potem palcem wskazującym naśladuje skakanie (można modyfikować wg  własnego pomysłu). Oczywiście po wysłuchaniu wierszyka zamieniamy się  rolami.

            Na koniec  wykonamy z dzieckiem „Marcowy  garnek pogody”. Na kartonie proszę narysować duży garnek. Odwołujemy się  do wiersza i zachęcamy do narysowania w garnku symboli zjawisk  atmosferycznych, jakie mogą wystąpić podczas marcowej pogody (kształcimy  kreatywność – zachęcając do narysowania dodatkowych rzeczy, które  kojarzą się dziecku z wiosną)

   Zabawy na popołudnie     

„Wyścigi żab”  

‒  na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej  stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś,  aby dziecko stanęło  na linii startu i na hasło „start!” przemieściło  się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce,  układając stopę za stopą. Możesz mierzyć czas, proponować inny sposób  przemieszczania się, a także  wziąć udział w rywalizacji!

„Zgadnij, co mam na myśli”  

‒  wybierz jeden przedmiot z otoczenia, następnie opisz jego wygląd i  funkcje tak, żeby dziecko mogło odgadnąć, o co chodzi, np. „Jest  niewielki, zielony, stoi na półce, można do niego nalać wodę” (wazonik).  Następnie poproś dziecko, aby to ono wybrało i opisało przedmiot  słowami.  Bawcie się razem z rodzeństwem .

Zagraj w grę online i utrwal poznane litery. Link do gry poniżej.

http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

Spróbuj napisać poznana literę "G" i "g". Przykładowa karta pracy do pobrania w linku.

http://pisupisu.pl/upload/literki/g.pdf

Ćwiczenia wspierające dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:

Ćwiczenia utrwalające znajomość kierunków:

- rysowanie wg instrukcji z zachowaniem podanych kierunków,

- odtwarzanie wzoru na dużych arkuszach lub wyznaczonej dużej powierzchni.

Ćwiczenia spostrzegania na materiale konkretnym:

Dobieranie jednakowych obrazków:

- swobodne dobieranie par (wg różnych kryteriów),

- segregowanie obrazków na podstawie właściwości ich nazw,

- dobieranie jednakowych obrazków eksponowanych w skróconym czasie

 Życzymy udanej zabawy


27. 03. 20. 

„Tworzymy wiosenny obrazek” - wykonanie kwitnącej forsycji – praca plastyczna

cel główny:

-  doskonalenie sprawności manualnej i ekspresji twórczej

- utrwalenie pojęć: rano, południe, wieczór

cele operacyjne:

-  wypowiada się na określony temat,

- zna forsycję - omawia jej wygląd,

-  samodzielnie nakleja włóczkę i wydziera kawałki bibuły lub papieru  tworząc swój obrazek (dorysowuje dowolne elementy: słońce, chmury itp.);

          Pomoce:  kartka biała papieru, kredki, kawałek wełny (może być  sznurek, tasiemka itp.), żółta bibuła (może być żółta kartka papieru lub  żółta plastelina/modelina), klej

         Proszę przeczytać dziecku rymowankę – 2 x

         Zbliża się wiosna
         znów będę wesoła i radosna.
         Kwiaty kwitną, słonko grzeje
         wszystko wkoło zielenieje
.

          Zadaniem będzie powtórzenie jej z pamięci. Zachęcam do tworzenia  razem krótkich rymowanek – niekoniecznie związanych z wiosną.

          Teraz proszę zadać pytanie: „Co dzieje się wiosną w przyrodzie?”  - (chodzi o swobodne wypowiedzi dziecka). Przy okazji utrwalamy pory  roku oraz nazwy miesięcy ( każda pora roku ma swoje miesiące).

            Zabawy językowe:

           –  proponujemy ułożenie krótkich zdań związanych z marcową  pogodą oraz z                 każdą porą dnia np. Rano padał deszcz itp.

wyodrębnianie pierwszej głoski – podajemy wyraz związany z wiosną – zadaniem dziecka jest wymienić pierwszą głoskę

doskonalenie ekspresji słownej – kończenie zdania. Mówimy: „Lubię wiosnę, bo ...” - zadaniem dziecka jest dokończyć zdanie

         Proponujemy krótką przerwę na ruch – propozycja może wyjść od dziecka albo 

         prosimy o wykonanie np. 5 przysiadów, 3 skłonów, klaśnij 3 razy przy lewym        uchu itp.

          Zapraszamy do dalszej wiosennej rozmowy. Nawiązujemy do spacerów – czy  na krzewach były już pąki a może listki ? itp. Pytamy :” Co potrzebne  jest do wzrostu roślin?” - warto odwołać się do doświadczeń dzieci, gdy  tworzyły zielony kącik w sali – niech opowiedzą jak to robiły, o swoich  spostrzeżeniach i wnioskach.

         Jeśli jest taka możliwość  proszę pokazać zdjęcie krzewu forsycji i opowiedzieć o nim – wczesną  wiosną jej gałązki obsypane są wielką ilością żółtych kwiatków itp.

 https://www.castorama.pl/forsycja-jeden-z-najpiekniejszych-krzewow-ins-1000602.html 

          Teraz zapraszam do wykonania plastycznego zadania. Zaczynamy od  forsycji – naklejamy z wełny, sznurka (lub  to co mamy dostępne)  gałązki. Potem wykonujemy małe „kwiatki” (wydzieramy małe kawałki z  żółtego papieru, bibuły lub z modeliny) Obklejamy nimi gałązki. Można  dorysować, domalować inne elementy tak aby powstał „Wiosenny obrazek”. 

 

Zabawy na popołudnie:

Kochani rodzice pomóżcie dzieciom w przygotowaniu zabaw i bawcie się dobrze.

„Po nitce do kłębka”   ‒ ułóż na podłodze linę (sznurek, grubą włóczkę, związane sznurowadła  itp.).  Poproś, aby dziecko przeszło po linie stopa za stopą. 

„Puzzle z gazety” – przygotuj stare czasopismo z ilustracjami, nożyczki, klej i kartki z  bloku. Potnij wybraną stronę z czasopisma na części (liczba elementów  zależy od możliwości dziecka), zachęć dziecko do ich złożenia i  naklejenia całej ilustracji na kartce z bloku. Możesz ciąć kolejne  strony w coraz bardziej skomplikowany sposób (pod względem liczby  elementów i ich kształtu), możesz utrudnić zabawę – zmieszać elementy z  dwóch ilustracji, a także poprosić, aby dziecko samo pocięło strony. 

Utrwalamy pojęcia matematyczne określające położenie w przestrzeni.

http://matzoo.pl/zerowka/nad-pod-po-lewej-po-prawej_47_324 

 

Ćwiczenia wspierające dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Usprawnianie analizy i syntezy, koordynacji wzrokowo-słuchowej poprzez  czytanie i pisanie sylab

- segregowanie liter,

- rozpoznawanie i nazywanie liter,

- utrwalenie kształtu liter ( układnie litery „g,G” z plasteliny, układanie z drobnych elementów),

- wyszukiwanie takich samych sylab, układanie wyrazów z sylab 

Ćwiczenie grafomotoryczne:

-  malowanie farbami na dużej kartce szlaczków literopodobnych oraz  szlaczków wg własnych pomysłów ( należy zwrócić uwagę na kierunek i  prawidłowe trzymanie pędzla)        

        

Kategoria: “Jeżyki” – 5-6 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl