01.04.20
PROPOZYCJA ZAJĘĆ NA DZIEŃ 1.04.2020
Witam serdecznie wszystkie dzieci i opiekunów!
Temat zajęcia: Paluszkowa improwizacja do piosenki “ Krasnoludki i groszek” ( sł.M. Twardowska, muz. M. Sokołowska)
cele:
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
Przebieg:
- Dzisiejszy dzień zaczniemy od przypomnienia piosenki o wiośnie - Promyk słońca.
https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk - Jesteśmy już w wiosennym nastroju, a jak wiosna to prace w ogrodzie!
- Ponieważ wszyscy siedzimy w domach proponuję, abyśmy na chwilę zamienili się w krasnoludki ( w końcu to nazwa naszej grupy).
- Zaczniemy od zagadki -” Język krasnoludków”:
Ćwiczenia oddechowe „Język krasnoludków”. Dzieci stoją, biorą wdech, a na wydechu wymawiają kolejne zwroty, przedłużając brzmienie ostatniej głoski – pisidź grich, dwi zirinka chci, w piłki grić. Dzieci zastanawiają się, co mówiły krasnoludki? - Czy wiecie już? ( proszę, aby dzieci odpowiedziały na to pytanie).
odp. - posadź groch - dwa ziarenka - chcę w piłkę grać - A teraz czas na nową piosenkę pt. Krasnoludki i groszek ( proszę, aby dzieci najpierw posłuchały piosenki)
https://www.youtube.com/watch?v=siM_pQFD85w
Proszę rodziców, aby dzieci odpowiedziały na kilka pytań: - Kto przyszedł do dziecka?
- Gdzie przyszedł krasnoludek?
- Co zostawił w ogródku?
- O co poprosił krasnoludek w liście?
- Do czego potrzebny był groszek krasnoludkom?
Czas na zabawę paluszkową!
Proszę rodziców o włączenie piosenki i czytanie dzieciom zadań do wykonania w czasie piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=siM_pQFD85w
Piosenka - Krasnoludki i groszek
1.Mały krasnoludek przyszedł do mnie dziś. - maszeruje w miejscu
Zwiedził mój ogródek i zostawił list. - zatrzymuje się i obraca głową w lewo, w prawo
Prosił bym szybciutko posadziła groch. - kiwają palcem
Małe krasnoludki dwa ziarenka chcą. - pokazują dwa palce
ref: Strączki chrupiące, groszek zielony, - przykładają dłonie złożone w łódkę
słodki, pachnący słońcem karmiony - wąchają dłonie
Słodkie kuleczki, krągłe perełki - zaciskają dłonie w piąstki i wyciągają
pyszne kropeczki, wiosny kropelki. - ruszają od góry do dołu, poruszają palcami
2.Posadziłam groszek, minął kwiecień, maj. - przykucają i pukają palcem wskazującym
Krasnoludku proszę, dwa ziarenka masz. - wstaj,ą wyciągają rękę
Z groszku zupa zdrowa. - masują się po brzuchu
Może jeszcze chcesz?
Groszek na surowo także pyszny jest.
3.Gdy to powiedziała, krasnoludek w śmiech. - tworzą z dłoni czapkę krasnala
Przecież groszku wcale nie będziemy jeść. - machają głową przecząco
Krasnoludki lubią bardzo w piłkę grać - wykop nogą do przodu
Piłki są za duże groszek jest w sam raz. - rysują nogą w powietrzu koło
Dziękuję za zabawę. Jeśli Wam się podobała to zróbcie razem czapeczkę dla krasnala z papieru i pobawcie się w czasie wolnym jeszcze raz. ( mile widziane zdjęcia krasnalowych czapek w komentarzach).
Propozycja zajęć popołudniowych
Nadszedł czas na kolejną porcję zabaw, mam nadzieję, że jesteście gotowi. Jeśli tak, to zaczynamy!
1. Na początku proponuję Wam gimnastykę naszej buzi i języka:
Poproszę rodziców o głośne czytanie opowiadania, a dzieci wykonują ćwiczenia umieszczone w nawiasach.
„Poszukiwanie wiosny”
Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniku („kląskanie” językiem).Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia „kle. kle, kle”). Zatrzymał się na leśnej polanie (dziecko wymawia „prr”). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuje krótki wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze – bezdech – i długo wydycha ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdycha powietrze nosem) i kichnął (dziecko kicha wymawiając „apsik”). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (dziecko ziewa; przeciska język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskanie”, uderzając szerokim językiem o podniebienie).
2. Teraz nadszedł czas na rozruszanie całego ciała. Zabawa ruchowa ze śpiewem „A ram sam sam”.
Link do zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI
3. „Żabka”. Do kolejnej zabawy potrzebne nam będą:
- koła wycięte z zielonego papieru kolorowego: 1 duże (o średnicy ok 8 cm), po dwa kółka o średnicy 6,5 cm i 2 cm oraz 4 kółka o średnicy 3,5 cm.
- po jednym kole wyciętym z czerwonego i pomarańczowego papieru o średnicy 5 cm.
- 2 kółka o średnicy ok 1 cm wycięte z białego papieru;
- klej;
- kartka w dowolnym kolorze, do której wszystko przykleimy;
- czarny mazak lub kredka.
1. Na niebieską kartkę naklejamy największe i średnie zielone kółko- to będzie głowa i tułów żabki. Przyklejamy również najmniejsze zielone kółeczka-oczy a na nich białe, na których narysujemy źrenice żabki.
2. Do drugiego średniego zielonego kółka, na środku, przyklejamy czerwone. Zginamy na pół- to będzie kłapiący pyszczek żaby.
3. Smarujemy jedną część zgiętego kółka i przyklejamy pyszczek we właściwym miejscu.
4. Pomarańczowe kółko przyklejamy na środku brzuszka żaby.
5. Każde z pozostałych małych, zielonych kółek składamy na pół i przyklejamy jako łapki.
6. Czarnym markerem rysujemy źrenice, rzęsy, dziurki w nosie żabki.
(w załączniku przesyłam zdjęcie gotowej żabki)
To wszystko, co przygotowałyśmy na dziś. Życzymy Wam przyjemnej zabawy.
Dziękujemy za przesyłanie zdjęć z pracami, cieszymy się, że możemy zobaczyć Was w tak dobrych nastrojach.
Pozdrawiamy serdecznie i do jutra. :)