Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

02.04.2020

Data publikacji: 02.04.2020 10:07 Udostępnij
02042020

PROPOZYCJA ZAJĘĆ NA DZIEŃ 2.04.2020 DLA DZIECI Z GR. KRASNALE

Temat zajęcia: Słuchanie wiersza D. Gellner “W ogródku”

cele:

  • kształtowanie wyobraźni
  • kształtowanie pozytywnych uczuć do świata przyrody
  • rozróżnianie świata fikcji od świata od realnego
  • zapoznanie z narzędziami ogrodniczymi
    PRZEBIEG
    1.Zajęcia zaczynamy od zabawy z piosenką “ Krasnoludki i groszek”.
    https://www.youtube.com/watch?v=siM_pQFD85w
    1.Mały krasnoludek przyszedł do mnie dziś. - maszeruje w miejscu
    Zwiedził mój ogródek i zostawił list. zatrzymuje się i obraca głową w lewo, w prawo
    Prosił bym szybciutko posadziła groch. - kiwają palcem
    Małe krasnoludki dwa ziarenka chcą. - pokazują dwa palce
    ref: Strączki chrupiące, groszek zielony, - przykładają dłonie złożone w łódkę
    słodki, pachnący słońcem karmiony - wąchają dłonie
    Słodkie kuleczki, krągłe perełki - zaciskają dłonie w piąstki i wyciągają
    pyszne kropeczki, wiosny kropelki. - ruszają od góry do dołu, poruszają palcami
    2.Posadziłam groszek, minął kwiecień, maj. - przykucają i pukają palcem wskazującym
    Krasnoludku proszę, dwa ziarenka masz. - wstaj,ą wyciągają rękę
    Z groszku zupa zdrowa. - masują się po brzuchu
    Może jeszcze chcesz?
    Groszek na surowo także pyszny jest.
    3.Gdy to powiedziała, krasnoludek w śmiech. - tworzą z dłoni czapkę krasnala
    Przecież groszku wcale nie będziemy jeść. - machają głową przecząco
    Krasnoludki lubią bardzo w piłkę grać - wykop nogą do przodu
    Piłki są za duże groszek jest w sam raz. -rysują nogą w powietrzu koło
    2 .Proszę rodziców o przeczytanie wiersza pt.” W ogródku”.
    Wyszłam sobie do ogródka.
    Może spotkam krasnoludka?
    Może w cieniu pod drzewami
    siedzi z dziećmi i wnukami?
    O! Coś rusza się pod krzakiem!
    Eee..to jakiś ptak z pisklakiem
    Ptak z pisklakiem, pisklak z ptakiem,
    biegną szybko za robakiem.
    Przeleciało coś nad płotem!
    Czy to krasnal samolotem?
    Nie! To ważka. Strasznie wielka!
    Przezroczyste ma skrzydełka
    Oj! Za drzewem ktoś tak stuka.
    Pewnie krasnal wnuków szuka
    Nie! To dzięcioł dziobem pukał
    i niechcący mnie oszukał.
    Kto tak pędzi w stronę norki?
    Czyżby krasnal z wielkim workiem?
    Nie! To przecież mysia norka,
    a przed norką mysz.
    Bez worka.
    Co tak brzęczy? Czy to mucha?
    Czy też krasnal radia słucha?
    Przeszukałam pół ogródka,
    nie znalazłam krasnoludka.
    Ale może, kto to wie,
    krasnoludek znajdzie mnie?
    Zabawa ruchowa z elementem skłonu - Praca na grządce
  • dziecko wstaje, wyobraża sobie, że jest w ogródku i grabie od siebie i do siebie, kopie szpadlem, nachyla się ( sadzi kwiaty ) i prostuje.
    Teraz zadaniem dziecka, będzie odpowiedź na pytania:
  • kogo szukała dziewczynka?
  • gdzie dziewczynka szukała krasnoludka?
  • jakie zwierzęta spotkała dziewczynka?
  • co robił dzięcioł?
  • co robił ptak z pisklakiem?
  • czy w ogródku można spotkać krasnoludka?
  • czy krasnoludki są na świecie?
    Proszę rodziców o pokazanie dowolnej ilustracji umieszczonej w internecie (o tematyce - narzędzia ogrodnicze) i wspólnie z dzieckiem ustalenie, co jest potrzebne do pracy w ogrodzie? np. grabie, szpadel, motyka, konewka, taczka, sekator
    Dziękuję i zapraszam na następne zajęcia ( potrzebne będą: nasiona fasoli, gumki recepturki, gaza,wycięte z papieru kwiaty, słoik)


Propozycje zabaw popołudniowych

1. Na początek poproszę rodziców o odczytanie wierszyka a dzieci wykonujcie czynności, o których jest w nim mowa.

 

„Wiosenny wietrzyk”

Ciepły wietrzyk wieje, (machamy rękami- udajemy szum wiatru)
i puka w okienko. (pukanie np. o stół, czy podłogę)
Słoneczko się śmieje. (szeroki uśmiech)
Witaj nam, wiosenko! (kłaniamy się)
Już na drzewach pączki, (pokazujemy kwitnące wkoło drzewa)
leci ptaszek z piosenką, (machami rękami- tak jak ptak skrzydłami)
dzieci klaszczą w rączki. (klaszczemy w ręce)
Witaj nam, wiosenko! (kłaniamy się)

A teraz spróbujcie jeszcze kilka razy powtórzyć wierszyk za rodzicami, może uda Wam się go zapamiętać.

2. Zabawa z piosenką „Pięć małych kaczątek” - poproszę rodziców o włączenie piosenki i a my drogie dzieci głośno śpiewamy, tańczymy i utrwalamy sobie liczby od 1 do 5.

https://www.youtube.com/watch?v=7ufvgExIldU


3. Nadszedl czas na mały eksperyment. Uwaga bo będzie wybuchowo!!! :)

„Kolorowe wodne wulkany”


Aby wykonać kolorowe wulkany, potrzebujecie:

• 4 szklanki wypełnione wodą

• bibułę w 3 kolorach (lub barwniki spożywcze)

• kwasek cytrynowy

• opakowanie sody oczyszczonej

• strzykawka lub po prostu łyżka


1.W trzech szklankach barwimy wodę (w każdej na inny kolor) i wsypujemy kwasek cytrynowy, a w czwartej wodę mieszamy z sodą oczyszczoną.

2.Z ostatniej szklanki nabieramy strzykawką płyn i wlewamy go do każdej z kolorową wodą.

Pod wpływem reakcji płyn zaczyna uciekać z pojemników, dlatego podłóżcie pod nie jakąś tacę czy blaszkę i obserwujcie spektakl kolorów!

Życzę Wam dużo „kolorowych” wrażeń i podzielcie się efektami swoich eksperymentów.


Kategoria: “Krasnale” – 4 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl