16.04.2020
PROPOZYCJA ZAJĘCIA DLA DZIECI Z GRUPY KRASNALE NA DZIEŃ 16.04.2020
Temat: Co włożyliśmy do koszyka wielkanocnego? - zabawa dydaktyczna.
cele:
- rozwijanie mowy
- ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej
- zachęcanie do wspólnej zabawy
- wdrażanie do prawidłowego liczenia liczebnikami głównymi
Przebieg zajęcia:
1.„Co włożyliśmy do koszyka wielkanocnego?” – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci, rozmowy z rodzicem. ( Proszę rodzica o przeczytanie przebiegu zabawy i przygotowanie akcesoriów potrzebnych do zabawy, pisanki mogą być wycięte z kolorowego papieru).
Przebieg zabawy:
Dziecko, rodzic, brat, siostra, siedzą na podłodze. Przed nimi koszyczek, rodzic mówi:
- W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów. Wyjmuje kolejno z koszyka i pokazuje : kurczaczek ( symbol nowego życia), malowane jajka (również są symbolem odradzającego się życia) – pisanki, chleb (ma zapewniać ludziom dobrobyt i pomyślność), sól (chroni przed zepsuciem i złem), chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność), kiełbasa (zapewnia zdrowie),wielkanocna babka (jest symbolem umiejętności i dostatku), baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią (symbol Jezusa Chrystusa).
Następnie dziecko zamyka oczy, a rodzic w tym czasie chowa jedną rzecz z koszyczka. Zadaniem dziecka będzie odgadnąć, czego brakuje w koszyczku( powtarzamy kilka razy).
Następnie rodzic wkłada do koszyczka przedmiot, który nie jest związany ze święconką, a dziecko ma powiedzieć - co nie pasuje do święconki i do czego służy ten przedmiot, np. grzebień do czesania, zabawka do zabawy. Niech dziecko policzy jajka w koszyczku, określi ich kolory.
2. A to propozycja wesołej, świątecznej ruletki, którą znajdą państwo po wejściu w link, zadaniem dziecka jest uruchomienie wielkanocnej ruletki i odpowiedzeniu na pytanie - co to jest?, czy wkładamy tę rzecz do koszyczka? Miłej zabawy!
https://wheelofnames.com/view/u4c-t98/?fbclid=IwAR24OdE-zApJk9GLnDvis9TJrqMdRRgdv3v3IWCv4Yx8h5_T9fXFp54wCr8
3.Zaśpiewajmy teraz wspólnie naszą piosenkę o zającu, niech śpiewaniu towarzyszy wesoły taniec z rodzinką!
https://www.youtube.com/watch?v=4u4Jh7n0FDg
4. A to propozycje ćwiczeń:
– „Które dalej” – siadamy wzdłuż jednej linii, każdy uczestnik ma przed sobą jedno jajko ugotowane na twardo. Na znak uczestnicy mocno popychają jajko. Wygrywa ta osoba, której jajko poturlało się najdalej.
– „Czas na wybitki” – tradycyjna zabawa wielkanocna.
Każde dziecko wybiera jedno z wcześniej ufarbowanych jaj. Uczestnicy dobierają się w pary. Bawią się w tradycyjną zabawę – „wybitki”. Jedno dziecko stuka delikatnie czubkiem ufarbowanego jajka
o jajko przeciwnika. To, którego skorupka jajka pęknie, przegrywa i oddaje swoje jajko.
ZADANIE
Ułóżcie na dywanie pisankę z klocków i innych drobnych zabawek - proszę o zdjęcia z zabawy!!!!
Propozycje zabaw popołudniowych
Witajcie Kochani, wczoraj po południu zaproponowałam Wam zabawy związane m.in. z tęczą.
1. Dziś mam dla Was ciekawy eksperyment „Wędrująca woda”.
Potrzebne nam będzie 6 szklanek- z czego 3 napełniamy do połowy wodą i zabarwiamy kolorami: czerwonym, żółtym i niebieskim (możemy użyć barwnika spożywczego lub zwykłej farby). Szklanki ustawiamy obok siebie na zmianę: szklanka z wodą- szklanka pusta- szklanka z wodą- szklanka pusta itd. Do szklanek wkładamy złożone paski papierowych ręczników (tak aby jeden koniec paska był zanurzony w wodzie, drugi w pustej szklance) i obserwujemy co się wydarzy...
Dokładny podgląd i opis eksperymentu znajdziecie tu: https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44
2. A teraz poproszę o narysowanie przez dzieci tęczy- można skorzystać z gotowych kolorowanek. Ważne jest to aby poćwiczyć rączkę podczas kolorowania. A może macie pomysły na inne „tęczowe” rysunki.
Czekam na wasze relacje :)