Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

21.04.2020

Data publikacji: 21.04.2020 09:53 Udostępnij
21042020

PROPOZYCJA ZAJĘCIA DLA DZIECI Z GRUPY KRASNALE NA DZIEŃ 21.04.2020

Temat: Zapraszamy do nas ptaszki! - rozmowa nt. powracających wiosną ptaków na podstawie

utworu “ Przyloty ptaków”

cele:

  • uważne słuchanie wiersza i wypowiadanie się na jego temat
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków
  • kształtowanie prawidłowej postawy wobec zwierząt
    Przebieg:
    1.Powracające z ciepłych krajów ptaki są symbolem nadejścia wiosny. Zaczynają budować gniazda i wszędzie słyszymy ich wesołe trele. Posłuchajcie pięknego wierszyka o powracających na wiosnę ptakach:
    Słonko jest już coraz wyżej
    i uśmiecha do nas się wesoło.
    Chmurki białe są na niebie
    to wiosna, wiosna wokoło.
    Przylatują do nas ptaki
    nie pytając się nikogo.
    A my dziwimy się co roku
    jak one trafią do domu.
    Jest już bociek, ten mądrala
    wypatruje żab na stawie.
    Leci do swojego gniazda
    to wiosna, to wiosna wokoło.
    Czapla nóżki w wodzie tapla
    odpoczywa teraz po podróży.
    rozćwierkały się zarośla
    to wiosna, to wiosna wokoło.
    2.„Zapraszamy do nas, ptaszki!” – krótka rozmowa na temat powracających wiosną ptaków na podstawie wiersza. Rodzic może zadać dziecku proste pytania:
  • kto przylatuje do na na wiosnę?
  • jakie ptaki wymienione były w wierszu?
  • co robią ptaki po przylocie?
  • po co ptaki budują gniazda?
    ( można pokazać dziecku ilustrację z bocianem i czaplą )
    3. Czas rozruszać nogi, pomoże nam w tym piosenka o bocianie, w czasie której dziecko naśladuje żabę i bociana(żaba - skoki, bocian - chód z podnoszeniem i zginaniem nóg w kolanach, ręce przed sobą udaje, że to dziób, lot bociana - ręce rozłożone, bieg):
    https://www.youtube.com/watch?v=kk5oMrOkffc
    3. Następnie rodzic może przeprowadzić krótką pogadankę o ptakach wracających na wiosnę:
    - Witamy ptaki powracające już z ciepłych krajów. Przylatują do nas, aby założyć gniazda, złożyć jaja i je wysiedzieć oraz uczyć swoje pisklęta latać i samodzielnie żyć. Ważne, aby dzieci wiedziały, że nie wolno brać do rąk młodych ptaków oraz jaj ptasich, gdyż zostanie obcy zapach i ptasia mama nie pozna dziecka lub zaniecha opieki nad jajkami. R. pokazuje zdjęcia lub ilustracje wędrujących ptaków: czapli, jaskółki, kukułki, kosa, bociana i omawia je z dzieckiem. R. czyta zagadki, dzieci je odgadują i odszukują odpowiednie zdjęcie:
    https://www.youtube.com/watch?v=Wy3ZcEOhlfo
    4. A dla chętnych proponuję wykonanie zabawki - bocian z papieru 3D,
    https://www.youtube.com/watch?v=OuOWBR54FtI
    kiedy wykonamy zabawkę, zachęcamy dziecko do zabawy z piosenką o bocianie:
    https://www.youtube.com/watch?v=kk5oMrOkffc

  • Propozycje zabaw popołudniowych
    1. Na początek zapraszam do wspólnego zaśpiewania piosenki „Nie śpijcie, kiedy wiosna. Mam nadzieję, że jeszcze ją pamiętacie : )
    https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww
    2. A teraz rodzice czytają Wam opowiadanie, a Wy jesteście jego głównym bohaterem. Zamieniacie się w pszczółki ; ) i robicie to, co powiedzą rodzice.
    Pewnego słonecznego dnia pszczółka Maja postanowiła wybrać się na wycieczkę. Gdy wstała, ziewnęła i przeciągnęła się kilka razy (wymachy naprzemienne ramion w pozycji stojącej), następnie wykonała poranną gimnastykę, żeby rozruszać swoje skrzydełka. Zrobiła pięć skłonów (skłony z wyprostem) i pięć przysiadów (przysiady). Później wypiła kubek nektaru i szybko poruszając skrzydełkami wyfrunęła z ula (bieg po obwodzie koła). Gdy dotarła na łąkę z radości skakała po zielonej trawie jednocześnie poruszając skrzydełkami (podskoki rozkroczno-zwarte). Po pewnym czasie Maja poczuła, że jej skrzydełka są bardzo zmęczone. Pszczółka położyła się na brzuchu na szerokiej łodyżce i rozglądała się po okolicy (w leżeniu przodem, uniesienie głowy i ramion, na dany sygnał opuszczenie). Gdy odpoczęła, postanowiła, że się przespaceruje. Nagle pszczółka wpadła na pomysł, żeby przejść po cienkich listkach (marsz brzegiem dywanu). Była to trudna sztuczka, ale również wspaniała zabawa. Jednak po krótkim czasie i ta zabawa znudziła się pszczółce. Postanowiła, że nazbiera bukiet z maleńkich kwiatków. Szybko poruszała się nad łąką, żeby znaleźć najpiękniejsze (swobodny bieg, na sygnał skłon w przód). Gdy bukiet był gotowy Maja poczuła, że jest głodna. Przeskakując z kwiatka na kwiatek zbierała słodki nektar (skoki obunóż). Z pełnym brzuszkiem trudno było się poruszać, więc Maja wolno stawiała nóżkę za nóżką idąc po długim listku (marsz). Po chwili pszczółka zdecydowała, że czas wracać do domu i najkrótszą drogą doleciała do ula (spokojny bieg).
    3. Teraz przyszedł czas na wykonanie pszczółki. Potrzebne nam będą rolka po papierze toaletowym, papier kolorowy żółty i czarny, inne dowolnie wybrane kolory na skrzydełka i buźkę pszczółki. W załączniku zamieszczam przykładowe zdjęcie z instrukcją.

Załączniki:

- Pobierz
Kategoria: “Krasnale” – 4 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl