Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

23.04.2020

Data publikacji: 23.04.2020 08:12 Udostępnij
23042020

PROPOZYCJA ZAJĘĆ DLA DZIECI Z GRUPY KRASNALE NA DZIEŃ 23.04.2020

Temat: Dudkowe zgadywanie Anny Sójki oraz warsztaty kulinarne.

cele:

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków
  • wzbogacanie wiadomości o świecie ptaków
  • nabywanie umiejętności kulinarnych
  • wyzbywanie się uprzedzeń do spożywania potraw
    Przebieg:
    1. „Jajko” – masaż relaksacyjny.
    Dzieci, rodzeństwo lub rodzice siedzą w kręgu- jedno za drugim, R. czyta wierszyk, mówiąc i pokazując, jakie ruchy ma wykonywać dziecko na plecach drugiej osoby. R. czyta wiersz po raz drugi, pokazując w powietrzu ruchy, które mają być wykonane.
    A to co? A to co?
    Jajko drogą szło. Dzieci stukają palcami od dołu pleców ku górze.
    Napotkało „patelnię”. Na czubku głowy robią okrężny ruch dłonią zakończony lekkim stuknięciem.
    I udaje jajecznicę. Wykonują ruch gładzący od czubka głowy ku dołowi.
    2. „Zapraszamy do nas, ptaszki!” – rozmowa na temat powracających wiosną ptaków na podstawie doświadczeń dzieci i zagadek Dudkowe zgadywanie Anny Sójki.
    Dziecko i rodzic siedzą w kręgu. R. mówi: Witamy ptaki powracające już z ciepłych krajów. Przylatują do nas, aby założyć gniazda, złożyć jaja i je wysiedzieć oraz uczyć swoje pisklęta latać i samodzielnie żyć. R. pokazuje zdjęcia lub ilustracje wędrujących ptaków: czapli, jaskółki, kukułki, kosa, bociana i krótko omawia je z dzieckiem (ilustracje z książki lub internetu).
    R. czyta zagadki, dziecko je odgaduje i odszukuje odpowiednie zdjęcie.
    •potrzebne będą zdjęcia lub ilustracje wędrujących ptaków: czapli, jaskółki, kukułki, kosa, bociana
    zagadki:
    - Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina,
    w wodzie się nie tapla, bo nie kaczka to, lecz... (czapla)
    (Dziecko porusza się jak czapla: chodzi, gwałtownie zginając nogi, głowę trzymają wysoko, ręce opuszczone wzdłuż ciała).
    - W piękny fraczek ubrana nad stawem zatacza kółka.
    Lata nisko – deszcz wróży czarno-biała... (jaskółka)
    (Dziecko pochyla się, ręce trzyma rozpostarte na boki i porusza się szybko po pokoju).
    - Podrzuca innym jajka ptasia mama – szachrajka,
    ma szaro-czarne piórka i kuka – to... (kukułka)
    Zabawa ruchowa:
    Rodzic i dziecko to dwie grupy. Jedna to jaskółki, druga(dziecko) – kukułki, które chcą podrzucić swoje jaja(małe piłeczki, klocki) do gniazda jaskółek. Rodzic – jaskółka– stoi w dowolnym miejscu (trzymają koniec bluzy, tworząc wgłębienie – gniazdo). Dziecko – kukułka – chodzi po pokoju i powtarzają: kuku.(W ręku trzymają piłeczkę)
    Gdy R. mówi: podrzuć jajo,- dzieci – kukułki – próbują podrzucić swoje jaja (piłeczki) do„gniazda jaskółki”. Następuje zamiana ról. Zabawę przeprowadza się kilka razy.
    - Żółty dziób, brunatne pióra, mógłby śpiewać w wielu chórach,
    bo ma melodyjny głos i szybko się uczy... (kos)
    Dzieci są kosami, powtarzają dźwięki wydawane przez rodzica.
    ciekawostka:
    Kosy potrafią powtórzyć wygwizdaną przez człowieka melodię, naśladować dzwonek telefonu, gwizd czajnika, pisk hamulców.
    - Gdy mówi „coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab,
    rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz, kto to? Tak! To... (bociek)
    Dziecko, na sygnał R., stają na jednej nodze i uderzają w dłonie wyprostowanymi rękami, mówiąc kle,kle. Na słowo mysz! spacerują po sali i patrzą w podłogę.
    ciekawostka:
    (Bociany najchętniej żywią się myszami,
    nornikami, kretami, dżdżownicami).
    A to ich odgłosy:
    https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w
    Proponuję teraz potańczyć przy wesołej piosence - Ptak Nijaki
    https://www.youtube.com/watch?v=99ueGwywJQg
  • A co robią te wszystkie ptaki na wiosnę? ( składają jajka)
    3. A to propozycja wspólnego kucharzenia, którego bohaterem będzie jajko - Robimy pastę jajeczną.
    Potrzebujemy:
  • czyste ręce
  • widelce, miskę, łyżki
  • jajka ugotowane na twardo, szczypiorek, majonez, chleb, sól
    Wykonanie:
    1.Obieramy jajka.
    2.Rozgniatamy jajka widelcem w misce.
    3.Dodajemy majonez, sól.
    4.Smarujemy chleb, posypujemy szczypiorkiem.
    SMACZNEGO!
    ( Proszę o zdjęcia z degustacji)

  • Propozycje zabaw popołudniowych
    Drogie dzieci, teraz zapraszam Was do zabawy, w której poćwiczymy Wasze buziaki. Rodzice czytają Wam bajkę, w czasie, której wykonujecie określone ruchy warg, języka oraz ćwiczenia oddechowe.
    „Przygody Języczka- Wędrowniczka”
    Pewnego dnia Języczek-Wędrowniczek postanowił pojechać na wycieczkę.- Ale zanim pojadę muszę posprzątać mieszkanie - pomyślał. Jak pomyślał tak zrobił. Na początek wymył sufit mieszkania (staranne oblizywanie czubkiem języka podniebienia), podłogę (dokładne oblizy­wanie dna jamy ustnej), jedną ścianę (oblizywanie językiem wewnętrz­nej strony policzków), drugą ścianę (te same ruchy co poprzednio), póź­niej okna (oblizywanie każdego ząbka po kolei), a na końcu umył drzwi (oblizywanie warg ruchem okrężnym)
    - Teraz już mogę pojechać na wycieczkę - pomyślał Języczek.
    Wsiadł na swego konia i pojechał do zaczarowanego lasu (uderzanie czub­kiem języka o wałek dziąsłowy - naśladowanie odgłosów jazdy kon­nej).
    W lesie języczek zatrzymał konia (wymawianie głosek prrr) i rozejrzał się dookoła. Popatrzył na niebo (wysuwanie języka z jamy ustnej i kiero­wanie go w stronę nosa), na polanę (wysuwanie języka na brodę), w jed­ną stronę (kierowanie języka w stronę kącika ust) i w drugą stronę (dru­gi kącik ust). Gdy już wszystko obejrzał, przeszedł las w jedną stronę (ru­chy języka po podniebieniu - od dziąseł do gardła), w drugą stronę (prze­suwanie języka od gardła do dziąseł) i przedarł się przez gęste krzaki i drzewa (język przeciska się przez zaciśnięte zęby).
    Nagle zobaczył dziwnych mieszkańców zaczarowanego lasu, którzy przy­szli się z nim przywitać:
    - Parskaczy (wykonujemy motorek wargami),
    - Wargaczy (rytmiczne uderzanie palcami w zaciśnięte usta),
    - Szuwarki (wkładamy palec między wargi i poruszamy nim rytmicz­nie),
    - Indian - dużych (bardzo głośne naśladowanie odgłosu Indian) i ma­lutkich (cich naśladowanie odgłosu Indian).
    Języczek przywitał się ze wszystkimi (wykonujemy całuski wargami) i za­czął się z nimi wesoło bawić w berka i chowanego.
    Po pewnym czasie zmęczeni przyjaciele zaczęli nadsłuchiwać, co dzieje się w lesie. Usłyszeli szelest liści (sz, sz, sz), szum wiatru (w, w, w), głos kukułki (ku - ku - ku), rechot żab (kum - kum - kum), stukot dzięcioła (puk - puk - puk) i pluskot rybek w wodzie (plum - plum - plum).
    Nagle wszyscy zobaczyli ciemne chmury, które zbierały się nad lasem. Ję­zyczek i jego przyjaciele postanowili je rozdmuchać, aby nie dopuścić do nadchodzącej burzy (wykonywanie mocnych wydechów) i udało się: - chmury zostały rozdmuchane.
    Powoli zapadał wieczór i Języczek musiał wracać do swojego domu. Ale najpierw muszę nazbierać malin i jagód - pomyślał (dzieci przy po­mocy rurek robią wdech i zbierają papierowe maliny i jagody do ko­szyka). Gdy nazbierał cały koszyk, pożegnał się z nowymi przyjaciółmi (cmoka­nie wargami), wsiadł na konia i przyjechał do domu, gdzie od razu zasnął śniąc o nowych przygodach.
    Na dziś to już wszystko :)
Kategoria: “Krasnale” – 4 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl