Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

25 - 26.03.20r. Zdalne nauczanie

Data publikacji: 29.03.2020 22:21 Udostępnij
25---260320r-zdalne-nauczanie

Drodzy rodzice i kochane dzieci  

ponieważ  na chwilę obecną nie mamy możliwości spotykania się w przedszkolu,  gdzie wspólnie się uczyliśmy i bawiliśmy proponujemy Wam troszkę inną  formę nauki.

Codziennie  będziemy publikować na naszej stronie internetowej propozycje zadań,  które umilą Wam czas oczekiwania na powrót do przedszkola.

Znajdziecie w nich Państwo inspiracje do kreatywnych i ciekawych zabaw z dziećmi przebywającymi przymusowo w domu.

Propozycja zajęć dnia 25.03.2020r. grupa „Krasnale”

1. Dzisiaj nauczymy się piosenki „ Nie śpijcie kiedy wiosna”

 

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww

2. Kiedy już wysłuchacie piosenki, poproście rodziców żeby czytali Wam jej tekst, a Wy powtarzajcie za nimi.

A oto jej tekst:

1. Wiosna biega po łące,
deszczem trawy podlewa.
Popędza kwiaty by rosły,
otwiera liście na drzewach.

REF: To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie,
to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie.
Nie śpijcie kiedy wiosna, nie śpijcie kiedy wiosna.

2. Wstańcie śpiochy zimowe,
śpicie smacznie jak susły.
Kubeł wody na głowę,
brzuch napełnijcie pusty.

REF: To słońcem błyśnie…

3. Teraz zapraszam Was do zabawy ruchowej przy naszej piosence: Kiedy gra muzyka tańczcie udając różne zwierzęta:

- motylki (machamy skrzydłami),

- żabki (podskakujemy).

I tak na zmianę do końca utworu.

4. A teraz poproszę Was o wykonanie pracy. Poproście rodziców o narysowanie kwiatka a Wy go pokolorujcie.

5. Na zakończenie spróbujcie zaśpiewać poznaną piosenkę.


Propozycja zabaw popołudniowych:

Zacznijmy zabawę od rozruszania rączek i nóżek:

 - zwiń się w kulkę jak jeżyk; 

- skacz jak żabka;

- lataj jak motylek.

A teraz czas na gimnastykę buzi i języka:

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język, wargi i żuchwę.

Pomoc: lusterko dla dziecka

•  Słoneczko budzi się i uśmiecha – dz. wyciąga do przodu wargi okrągłe  jak słoneczko, a następnie rozciąga do szerokiego uśmiechu.

•  Deszczyk - przy szeroko otwartej jamie ustnej język wychodzi na spacer i  unosi się do góry, w stronę nosa. Nagle zaczął padać deszcz –język  chowa się za górnymi zębami w jamie ustnej.

  •   Narysuj i pokoloruj z rodzicami biedronkę

                                        Życzymy dobrej zabawy i sukcesów podczas działania   



26.03.2020r.

26.03.2020r.

Temat: „Poznajemy wiosenne kwiaty”.

Moi drodzy, dziś wykonamy pracę plastyczną, oczywiście związaną z aktualną porą roku, czyli Wiosną.

1.  Na początku przypomnimy sobie naszą piosenkę „Nie śpijcie kiedy  wiosna”, poproszę rodziców o włączenie piosenki a dzieci śpiewają i  poruszają się w rytm muzyki.

2. „Wiosenne kwiaty”- poniżej  przedstawiam krótki filmik, z którego dowiecie się, jakie kwiaty kojarzą  nam się z wiosną. Proszę rodziców, aby mówili na głos, jaki kwiat widać  w danym momencie. Szczególną uwagę zwróćcie na KROKUSY 

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

Po  obejrzeniu filmu zachęcam do rozmowy na temat wiosennych kwiatów np.:  Jakie mają kolory? Jakie nazwy kwiatów zapamiętaliście? Które kwiaty  podobają Wam się najbardziej?

3. A teraz przystępujemy do  wykonania pracy plastycznej. Poproszę o przygotowanie kartki papieru, na  której narysowany jest krokus- można wydrukować gotowy szablon z  internetu bądź narysować samemu, dodatkowo będzie potrzebny klej oraz  bibuła lub papier kolorowy (kolory takie, jak mają krokusy: żółty,  fioletowy lub różowy oraz zielony do zrobienia lisków).

Zadaniem dzieci jest porwanie bibuły lub papieru na małe kawałki i wyklejenie nimi konturu kwiatka.

Jeśli macie ochotę zachęcam do podzielenia się z nami efektami Waszej pracy. Zdjęcia możecie wysłać na nasz adres mailowy : mp16krasnale@gmail.com

4.  „Jestem kwiatem” – język ciała – ćwiczenie dużych grup mięśniowych-  dzieci w pozycji kucnej, głowy schowane, powoli podnoszą się,  rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzą  kilka kroków i znów wracają do pozycji kucnej. To ćwiczenie powtarzamy  kilka razy.

I na tym kończymy nasze zajęcia. Życzę miłej pracy J

A teraz czas na zajęcia popołudniowe:

  1. Chciałabym  aby dzieci wysłuchały bajeczki o biedronce, a rodziców proszę aby w tym  czasie, wycięli z czerwonego papieru sylwetkę biedronki a z czarnego 6  kropek.
    (link do bajki)
    https://www.youtube.com/watch?v=6MKKEnDNFqw&fbclid=IwAR258VZ1DkkXsOwbG72EuKTb0txEaiOyfd3vyk6EyuJWKG3mt6VomrZifzs&app=desktop
  2. A teraz kochani rodzice naklejcie razem ze swoim dzieckiem kropki na biedronce, po 3 z każdej strony
    mile widziane są zdjęcia waszych pięknych biedronek w mailu.
    3. Proszę aby dzieci wykonały następujące zadania:
  • policz kropki na swojej biedronce
  • zaklaszcz tyle razy ile jest kropek na biedronce
  • tupnij tyle razy ile jest kropek na biedronce
  1. Czas na gimnastykę buzi i języka
    •  Tęcza – po deszczu pojawia się tęcza – dz. rysuje jej kształt,  przesuwając czubek języka po górnej wardze od jednego kącika ust do  drugiego.
    • Wiatr – dz. wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami  ułożonymi w dziobek, starając się aby policzki nie wypełniały się  powietrzem.
  2. Czas na nóżki i rączki!
    - lataj jak motylek,
    - stań na jednej nodze jak bocian.
    Dziękujemy wszystkim za zabawę i do zobaczenia!



27.03.2020 

„Szukamy wiosny”- praca z opowiadaniem H. Zdzitowieckiej.

Dziś  dzieci utrwalą nazwy pierwszych wiosennych kwiatów oraz pogłębią wiedzę  i doświadczenie w zakresie przeliczania w zakresie 4, określania  kolorów, tworzenia kompozycji kwiatowych.

1. Drogie dzieci  dzisiejszą pracę rozpoczniemy od zabawy muzyczno-ruchowej „Głowa,  ramiona, kolana, pięty”, którą dobrze już znacie z przedszkola. Poproszę  rodziców o włączenie filmiku z naszą zabawą i zachęcam do przyłączenia  się.

https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

2. Teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania:

"Szukamy wiosny" H. Zdzitowiecka 

 

 - Joasiu! Joasiu! Chodź prędzej! – woła Terenia.

- Co się stało?

- Chodź, pokażę ci wiosnę!

Pobiegły  do pobliskiego parku. Drzewa były jeszcze nagie i szare, w cieniu leżał  brudny, topniejący śnieg, ale słońce świeciło jasno i sikorki  świergotały wesoło.

- Gdzie jest wiosna? – spytała zdziwiona Joasia. – Przecież sikorki były tu przez całą zimę…

- Zobacz!

Z nagich gałązek zwieszały się wiotkie, delikatne bazie, z których sypał się złocisty pyłek.

- Kwitnie! – ucieszyła się Joasia. – To już naprawdę wiosna idzie. Poszukajmy jej jeszcze gdzie indziej.

Nagle Joasia przyklękła pod krzakami i pochyliła się nad czymś. Terenia podbiegła i teraz ona wykrzyknęła głośno:

- Jakie śliczne!

Z  ziemi wyrastały mocne, jędrne, zielone listki, a spomiędzy nich mały,  delikatny dzwoneczek złożony z trzech dłuższych i trzech krótszych  płatków.

- Przebiśnieg! Pierwszy kwiatek wiosny!

- Przebiśnieg – powtórzyła Terenia. – Jaka to ładna nazwa. To tak, jakby on się przez śnieg przebijał do słońca.

- Bo tak jest. Wiesz. Tereniu, on wcale nie boi się zimna i naprawdę nieraz spod śniegu wyrasta.

-  Szkoda, że w parku nie można zrywać kwiatów – martwiła się Terenia –  Zerwałabym go i zaniosła do domu. Ale może przebiśniegi są też i w  naszym lesie?

- Tych w lesie także zrywać nie wolno! – zawołała Joasia. – Bo przebiśniegów jest u nas coraz mniej i mogą zupełnie wyginąć.

-  To musimy pilnować, żeby ich nikt nie zrywał – oświadczyła Terenia. –  Powiemy o tym także innym dzieciom, żeby i one pilnowały przebiśniegów.  Przecież to pierwsze kwiaty wiosny!

 

Po wysłuchaniu opowiadania zachęcam rodziców do rozmowy z dziećmi na jego temat:

- gdzie wybrały się dzieci?
- czego dziewczynki szukały w parku?
- jakie oznaki wiosny spotkały?
- po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?

3.  „Kwiaty chronione”- tutaj rodzice mogą wyjaśnić dzieciom, że wiele  roślin jest pod ochroną, bo jest ich mało i dlatego nie wolno ich  zrywać. Wiele roślin już wyginęło całkowicie i to przez działalność  ludzi. Mile widziane będą tu również ilustracje kwiatów, np.  przebiśniegów.

4. Piosenka „„ Nie śpijcie kiedy wiosna”- zabawa przy piosence, dzieci utrwalają słowa piosenki oraz ilustrują ruchem jej treść.

 

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww

5.  „Kolorowe kwiatki”- zabawa matematyczna. Do tej zabawy potrzebne będą  wycięte z papieru kolorowego kwiaty- 4 czerwone, 3- zielone, 2- żółte i  1- niebieski.

Ćwiczenie 1. Rozkładamy na podłodze wszystkie  kwiaty, pomieszane kolorami i dziecko ma za zadanie poukładać kwiaty wg.  kolorów: czerwone oddzielnie, żółte oddzielnie itd. (tworzymy zbiory).

Ćwiczenie 2. Przeliczanie kwiatów: pytamy dziecko, ile jest kwiatów niebieskich? itd.

Ćwiczenie 3. Prosimy dziecko aby wskazało w którym zbiorze (których kwiatów) jest najmniej, a których najwięcej.

Ćwiczenie 4. Układanie zbiorów od najmniejszego (najmniej licznego) do największego.

6. „Kolorowy bukiet”- do tego zadania potrzebne będą : duża kartka papieru, klej, kredki oraz kwiaty z poprzedniej zabawy.

Zadanie  polega na wybraniu kilku kwiatów i przyklejeniu ich do kartki- w taki  sposób, aby poprzez dorysowanie łodyg i liści powstał z nich bukiet. Tę  pracę, drodzy rodzice i dzieci wykonajcie wspólnie. Życzymy miłej  zabawy.

A teraz kolejna porcja popołudniowych zabaw dla naszych dzielnych KRASNALI:

1.Zaczniemy od zabawy “Pobudka śpiochu!”( może uda nam się obudzić wiosnę?)

Do  zabawy potrzebna jest mama albo tata i oczywiście dziecko, a może  rodzeństwo się też przyłączy do naszej zabawy? Śmiało! Zapraszamy  wszystkie chętne osoby do naszej zabawy, im więcej osób tym lepiej!  Zaczynamy:

  • dziecko i druga osoba są niedźwiedziami, jeden się  jeszcze nie obudził ze snu zimowego ( leży mocno skulony na dywanie),  drugi już nie śpi, przeciąga się i próbuje obudzić swojego kolegę -  delikatnie szepcze do ucha - misiu wstań, obudź się , następnie lekko  rozprostowuje go, łaskocze, rozśmiesza.Kiedy miś się obudzi następuje  zmiana.
    2.A czy dzieci pamiętają piosenkę o wiośnie? Może teraz  zaśpiewają rodzinie?( prosimy rodziców o włączenie piosenki pt, ” Promyk  słońca” dostępną na stronie Youtube.com )
    propozycja zabawy: potrzebna będzie chustka i piłka albo pluszak
  • na  dźwięk piosenki trzymamy chustkę za rogi i idziemy, na hasło: wiosna! -  podrzucamy piłkę albo pluszaka do góry, ale tak aby nie spadł!
    3.Teraz następna zabawa w parach:
  • dziecko  i druga osoba siadają na podłodze.Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co  rodzic narysował na plecach, np. słonko, serduszko, koło itp .Zamiana.
    Życzymy wesołej zabawy!
Kategoria: “Krasnale” – 4 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl