25 - 26.03.20r. Zdalne nauczanie
Drodzy rodzice i kochane dzieci
ponieważ na chwilę obecną nie mamy możliwości spotykania się w przedszkolu, gdzie wspólnie się uczyliśmy i bawiliśmy proponujemy Wam troszkę inną formę nauki.
Codziennie będziemy publikować na naszej stronie internetowej propozycje zadań, które umilą Wam czas oczekiwania na powrót do przedszkola.
Znajdziecie w nich Państwo inspiracje do kreatywnych i ciekawych zabaw z dziećmi przebywającymi przymusowo w domu.
Propozycja zajęć dnia 25.03.2020r. grupa „Krasnale”
1. Dzisiaj nauczymy się piosenki „ Nie śpijcie kiedy wiosna”
Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww
2. Kiedy już wysłuchacie piosenki, poproście rodziców żeby czytali Wam jej tekst, a Wy powtarzajcie za nimi.
A oto jej tekst:
1. Wiosna biega po łące,
deszczem trawy podlewa.
Popędza kwiaty by rosły,
otwiera liście na drzewach.
REF: To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie,
to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie.
Nie śpijcie kiedy wiosna, nie śpijcie kiedy wiosna.
2. Wstańcie śpiochy zimowe,
śpicie smacznie jak susły.
Kubeł wody na głowę,
brzuch napełnijcie pusty.
REF: To słońcem błyśnie…
3. Teraz zapraszam Was do zabawy ruchowej przy naszej piosence: Kiedy gra muzyka tańczcie udając różne zwierzęta:
- motylki (machamy skrzydłami),
- żabki (podskakujemy).
I tak na zmianę do końca utworu.
4. A teraz poproszę Was o wykonanie pracy. Poproście rodziców o narysowanie kwiatka a Wy go pokolorujcie.
5. Na zakończenie spróbujcie zaśpiewać poznaną piosenkę.
Propozycja zabaw popołudniowych:
Zacznijmy zabawę od rozruszania rączek i nóżek:
- zwiń się w kulkę jak jeżyk;
- skacz jak żabka;
- lataj jak motylek.
A teraz czas na gimnastykę buzi i języka:
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język, wargi i żuchwę.
Pomoc: lusterko dla dziecka
• Słoneczko budzi się i uśmiecha – dz. wyciąga do przodu wargi okrągłe jak słoneczko, a następnie rozciąga do szerokiego uśmiechu.
• Deszczyk - przy szeroko otwartej jamie ustnej język wychodzi na spacer i unosi się do góry, w stronę nosa. Nagle zaczął padać deszcz –język chowa się za górnymi zębami w jamie ustnej.
- Narysuj i pokoloruj z rodzicami biedronkę
Życzymy dobrej zabawy i sukcesów podczas działania
26.03.2020r.
26.03.2020r.
Temat: „Poznajemy wiosenne kwiaty”.
Moi drodzy, dziś wykonamy pracę plastyczną, oczywiście związaną z aktualną porą roku, czyli Wiosną.
1. Na początku przypomnimy sobie naszą piosenkę „Nie śpijcie kiedy wiosna”, poproszę rodziców o włączenie piosenki a dzieci śpiewają i poruszają się w rytm muzyki.
2. „Wiosenne kwiaty”- poniżej przedstawiam krótki filmik, z którego dowiecie się, jakie kwiaty kojarzą nam się z wiosną. Proszę rodziców, aby mówili na głos, jaki kwiat widać w danym momencie. Szczególną uwagę zwróćcie na KROKUSY
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
Po obejrzeniu filmu zachęcam do rozmowy na temat wiosennych kwiatów np.: Jakie mają kolory? Jakie nazwy kwiatów zapamiętaliście? Które kwiaty podobają Wam się najbardziej?
3. A teraz przystępujemy do wykonania pracy plastycznej. Poproszę o przygotowanie kartki papieru, na której narysowany jest krokus- można wydrukować gotowy szablon z internetu bądź narysować samemu, dodatkowo będzie potrzebny klej oraz bibuła lub papier kolorowy (kolory takie, jak mają krokusy: żółty, fioletowy lub różowy oraz zielony do zrobienia lisków).
Zadaniem dzieci jest porwanie bibuły lub papieru na małe kawałki i wyklejenie nimi konturu kwiatka.
Jeśli macie ochotę zachęcam do podzielenia się z nami efektami Waszej pracy. Zdjęcia możecie wysłać na nasz adres mailowy : mp16krasnale@gmail.com
4. „Jestem kwiatem” – język ciała – ćwiczenie dużych grup mięśniowych- dzieci w pozycji kucnej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzą kilka kroków i znów wracają do pozycji kucnej. To ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
I na tym kończymy nasze zajęcia. Życzę miłej pracy J
A teraz czas na zajęcia popołudniowe:
- Chciałabym aby dzieci wysłuchały bajeczki o biedronce, a rodziców proszę aby w tym czasie, wycięli z czerwonego papieru sylwetkę biedronki a z czarnego 6 kropek.
(link do bajki)
https://www.youtube.com/watch?v=6MKKEnDNFqw&fbclid=IwAR258VZ1DkkXsOwbG72EuKTb0txEaiOyfd3vyk6EyuJWKG3mt6VomrZifzs&app=desktop - A teraz kochani rodzice naklejcie razem ze swoim dzieckiem kropki na biedronce, po 3 z każdej strony
mile widziane są zdjęcia waszych pięknych biedronek w mailu.
3. Proszę aby dzieci wykonały następujące zadania:
- policz kropki na swojej biedronce
- zaklaszcz tyle razy ile jest kropek na biedronce
- tupnij tyle razy ile jest kropek na biedronce
- Czas na gimnastykę buzi i języka
• Tęcza – po deszczu pojawia się tęcza – dz. rysuje jej kształt, przesuwając czubek języka po górnej wardze od jednego kącika ust do drugiego.
• Wiatr – dz. wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami ułożonymi w dziobek, starając się aby policzki nie wypełniały się powietrzem. - Czas na nóżki i rączki!
- lataj jak motylek,
- stań na jednej nodze jak bocian.
Dziękujemy wszystkim za zabawę i do zobaczenia!
27.03.2020
„Szukamy wiosny”- praca z opowiadaniem H. Zdzitowieckiej.
Dziś dzieci utrwalą nazwy pierwszych wiosennych kwiatów oraz pogłębią wiedzę i doświadczenie w zakresie przeliczania w zakresie 4, określania kolorów, tworzenia kompozycji kwiatowych.
1. Drogie dzieci dzisiejszą pracę rozpoczniemy od zabawy muzyczno-ruchowej „Głowa, ramiona, kolana, pięty”, którą dobrze już znacie z przedszkola. Poproszę rodziców o włączenie filmiku z naszą zabawą i zachęcam do przyłączenia się.
https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E
2. Teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania:
"Szukamy wiosny" H. Zdzitowiecka
- Joasiu! Joasiu! Chodź prędzej! – woła Terenia.
- Co się stało?
- Chodź, pokażę ci wiosnę!
Pobiegły do pobliskiego parku. Drzewa były jeszcze nagie i szare, w cieniu leżał brudny, topniejący śnieg, ale słońce świeciło jasno i sikorki świergotały wesoło.
- Gdzie jest wiosna? – spytała zdziwiona Joasia. – Przecież sikorki były tu przez całą zimę…
- Zobacz!
Z nagich gałązek zwieszały się wiotkie, delikatne bazie, z których sypał się złocisty pyłek.
- Kwitnie! – ucieszyła się Joasia. – To już naprawdę wiosna idzie. Poszukajmy jej jeszcze gdzie indziej.
Nagle Joasia przyklękła pod krzakami i pochyliła się nad czymś. Terenia podbiegła i teraz ona wykrzyknęła głośno:
- Jakie śliczne!
Z ziemi wyrastały mocne, jędrne, zielone listki, a spomiędzy nich mały, delikatny dzwoneczek złożony z trzech dłuższych i trzech krótszych płatków.
- Przebiśnieg! Pierwszy kwiatek wiosny!
- Przebiśnieg – powtórzyła Terenia. – Jaka to ładna nazwa. To tak, jakby on się przez śnieg przebijał do słońca.
- Bo tak jest. Wiesz. Tereniu, on wcale nie boi się zimna i naprawdę nieraz spod śniegu wyrasta.
- Szkoda, że w parku nie można zrywać kwiatów – martwiła się Terenia – Zerwałabym go i zaniosła do domu. Ale może przebiśniegi są też i w naszym lesie?
- Tych w lesie także zrywać nie wolno! – zawołała Joasia. – Bo przebiśniegów jest u nas coraz mniej i mogą zupełnie wyginąć.
- To musimy pilnować, żeby ich nikt nie zrywał – oświadczyła Terenia. – Powiemy o tym także innym dzieciom, żeby i one pilnowały przebiśniegów. Przecież to pierwsze kwiaty wiosny!
Po wysłuchaniu opowiadania zachęcam rodziców do rozmowy z dziećmi na jego temat:
- gdzie wybrały się dzieci?
- czego dziewczynki szukały w parku?
- jakie oznaki wiosny spotkały?
- po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
3. „Kwiaty chronione”- tutaj rodzice mogą wyjaśnić dzieciom, że wiele roślin jest pod ochroną, bo jest ich mało i dlatego nie wolno ich zrywać. Wiele roślin już wyginęło całkowicie i to przez działalność ludzi. Mile widziane będą tu również ilustracje kwiatów, np. przebiśniegów.
4. Piosenka „„ Nie śpijcie kiedy wiosna”- zabawa przy piosence, dzieci utrwalają słowa piosenki oraz ilustrują ruchem jej treść.
Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww
5. „Kolorowe kwiatki”- zabawa matematyczna. Do tej zabawy potrzebne będą wycięte z papieru kolorowego kwiaty- 4 czerwone, 3- zielone, 2- żółte i 1- niebieski.
Ćwiczenie 1. Rozkładamy na podłodze wszystkie kwiaty, pomieszane kolorami i dziecko ma za zadanie poukładać kwiaty wg. kolorów: czerwone oddzielnie, żółte oddzielnie itd. (tworzymy zbiory).
Ćwiczenie 2. Przeliczanie kwiatów: pytamy dziecko, ile jest kwiatów niebieskich? itd.
Ćwiczenie 3. Prosimy dziecko aby wskazało w którym zbiorze (których kwiatów) jest najmniej, a których najwięcej.
Ćwiczenie 4. Układanie zbiorów od najmniejszego (najmniej licznego) do największego.
6. „Kolorowy bukiet”- do tego zadania potrzebne będą : duża kartka papieru, klej, kredki oraz kwiaty z poprzedniej zabawy.
Zadanie polega na wybraniu kilku kwiatów i przyklejeniu ich do kartki- w taki sposób, aby poprzez dorysowanie łodyg i liści powstał z nich bukiet. Tę pracę, drodzy rodzice i dzieci wykonajcie wspólnie. Życzymy miłej zabawy.
A teraz kolejna porcja popołudniowych zabaw dla naszych dzielnych KRASNALI:
1.Zaczniemy od zabawy “Pobudka śpiochu!”( może uda nam się obudzić wiosnę?)
Do zabawy potrzebna jest mama albo tata i oczywiście dziecko, a może rodzeństwo się też przyłączy do naszej zabawy? Śmiało! Zapraszamy wszystkie chętne osoby do naszej zabawy, im więcej osób tym lepiej! Zaczynamy:
- dziecko i druga osoba są niedźwiedziami, jeden się jeszcze nie obudził ze snu zimowego ( leży mocno skulony na dywanie), drugi już nie śpi, przeciąga się i próbuje obudzić swojego kolegę - delikatnie szepcze do ucha - misiu wstań, obudź się , następnie lekko rozprostowuje go, łaskocze, rozśmiesza.Kiedy miś się obudzi następuje zmiana.
2.A czy dzieci pamiętają piosenkę o wiośnie? Może teraz zaśpiewają rodzinie?( prosimy rodziców o włączenie piosenki pt, ” Promyk słońca” dostępną na stronie Youtube.com )
propozycja zabawy: potrzebna będzie chustka i piłka albo pluszak - na dźwięk piosenki trzymamy chustkę za rogi i idziemy, na hasło: wiosna! - podrzucamy piłkę albo pluszaka do góry, ale tak aby nie spadł!
3.Teraz następna zabawa w parach: - dziecko i druga osoba siadają na podłodze.Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co rodzic narysował na plecach, np. słonko, serduszko, koło itp .Zamiana.
Życzymy wesołej zabawy!