Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

1.04.2020r.

Data publikacji: 01.04.2020 09:08 Udostępnij
1042020r

01.04.2020r

Zabawy logopedyczne

Dzieci młodsze


1. Ćwiczenia oddechowe i usprawniające aparat artykulacyjny.

Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom to krótkie opowiadanie i pobawcie się z nimi w

naśladowanie ruchów aparatu artykulacyjnego.

Opowiadanie: Dzisiaj pójdziemy na spacer po mieście.

- Wychodzimy z domu (nasza buzia otwiera się szeroko), następnie zamykamy drzwi (buzia

zamyka się ) przekręcamy klucz w zamku (usta zaciskają się jak do głoski „ M” , potem „U”).

- Na dworze jest ciepło i świeci słonko, bardzo jesteśmy zadowoleni (robimy uśmiechniętą

buzię z zasłoniętymi ząbkami, kąciki ust uniesione ku górze).

- Głęboko oddychamy świeżym powietrzem i wąchamy pierwsze wiosenne kwiatki

(nabieramy powietrze nosem i wypuszczamy powoli ustami). Ale pięknie pachnie

nadchodząca wiosna.

- Idziemy po chodniku, raz w prawo, raz w lewo (wysuwamy wąski język z buzi i

przesuwamy go poziomo do: prawego kącika ust, następnie lewego kącika ust).

- Nagle słyszymy nadjeżdżający samochód strażacki (naśladujemy jego dźwięk na głoskach

E-O, E-O, E-O) .

- Inne samochody trąbią (I, I, I) lub (Y, Y, Y).

- Samochód strażacki jest już na miejscu, strażacy wybiegają z samochodu (kilkakrotnie

wyjmujemy z buzi naprzemiennie język „żądło”, język „łopatę” i go chowamy naśladując

wyskakujących z samochodu strażaków).

- O ścianę domu strażacy opierają długą drabinę (otwieramy szeroko buzię unosimy język do

góry dotykając czubkiem podniebienia).

- Teraz strażacy wchodzą po drabinie (przy otwartej buzi dotykamy wielokrotnie językiem

dolnych a potem górnych zębów).

- Pierwszy strażak jest już na miejscu, przed oknem palącego się mieszkania, właśnie zbił

szybę ( nabieramy nosem powietrze, robimy z buzi balonik który szybko pęka BACH).

- Z okna wydobywa się gorące powietrze i ogień (chuchamy na dłonie).

- Nagle na parapet okna wskakuje mały kotek i głośno miauczy (naśladujemy miauczenie

MIAU, MIAU, MIAU „ przesadnie” poruszając ustami).

- Na dole strażacy rozłożyli ogromną trampolinę (robimy szeroki język), kotek skacze w dół

(mówimy „ HOOOP”).

- Strażak leje wodę w kierunku ognia ( język robi „koci grzbiet” i długo mówimy: SI, SI,

SI).

- Kotek jest uratowany. Strażacy to prawdziwi bohaterowie.

- Wracając do domu idziemy szybko po chodniku (otwieramy szeroko buzię, stukamy

językiem w podniebienie w różnych miejscach).

2.Ćwiczenia rozwijające myślenie

Teraz pobawimy się w uważne oglądanie obrazka i wykonywanie poleceń.

Drodzy rodzice wyświetlcie lub wydrukujcie przygotowaną w załączniku kartę pracy.


A oto pierwsze zadanie dla naszych Milusińskich:

- przyjrzyj się i nazwij wszystkie umieszczone tam obrazki (jeżeli dziecko ma problem z

nazwaniem ich wówczas rodzic nazywa a dziecko wskazuje obrazek)

- postaraj się znaleźć pasujące do siebie obrazki i połączyć każdą parę innym kolorem kredki

(jeżeli dziecko ma problem rodzic podpowiada mu stosując pytania pomocnicze typu: czym

myjemy zęby? Dziecko odpowiada lub pokazuje. Tak zęby myjemy szczotką i pastą to są

przybory toaletowe. Pozostałe obrazki analogicznie) .

- nazwij pary przedmiotów wspólną nazwą, dziecko ma za zadanie nazwać pary przedmiotów

używając nazw kategorii: ubrania, przybory toaletowe, zabawki, meble, słodycze, zwierzęta.

(Jeżeli dziecko ma problem z wykonaniem zadania rodzic podaje nazwę kategorii a dziecko

wskazuje pasującą parę obrazków., następnie jeszcze raz nazywamy wspólnie kategorie

pokazując obrazki)

- BRAWO, udało się WAM wykonać zadanie teraz już ostatnie polecenie:


Pomalujcie obrazki na karcie pracy.


Dzieci starsze


1. Ćwiczenia oddechowe i usprawniające aparat artykulacyjny.

Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom to krótkie opowiadanie i pobawcie się ze swoimi

dziećmi w naśladowanie ruchów aparatu artykulacyjnego.

Opowiadanie: Dzisiaj pójdziemy na spacer po mieście.

- Wychodzimy z domu (nasza buzia otwiera się szeroko), następnie zamykamy drzwi (buzia

zamyka się ) przekręcamy klucz w zamku (usta zaciskają się jak do głoski „ M” , potem „U”).

- Na dworze jest ciepło i świeci słonko, bardzo jesteśmy zadowoleni (robimy uśmiechniętą

buzię z zasłoniętymi ząbkami, kąciki ust uniesione ku górze).

- Głęboko oddychamy świeżym powietrzem i wąchamy pierwsze wiosenne kwiatki

(nabieramy powietrze nosem i wypuszczamy powoli ustami). Ale pięknie pachnie

nadchodząca wiosna.

- Idziemy po chodniku, raz w prawo, raz w lewo (wysuwamy wąski język z buzi i

przesuwamy go poziomo do: prawego kącika ust, następnie lewego kącika ust).

- Nagle słyszymy nadjeżdżający samochód strażacki (naśladujemy jego dźwięk na głoskach

E-O, E-O, E-O) .

- Inne samochody trąbią (I, I, I) lub (Y, Y, Y).

- Samochód strażacki jest już na miejscu, strażacy wybiegają z samochodu (kilkakrotnie

wyjmujemy z buzi naprzemiennie język „żądło”, język „łopatę” i go chowamy naśladując

wyskakujących z samochodu strażaków).

- O ścianę domu strażacy opierają długą drabinę (otwieramy szeroko buzię unosimy język do

góry dotykając czubkiem podniebienia).

- Teraz strażacy wchodzą po drabinie (przy otwartej buzi dotykamy wielokrotnie językiem

dolnych a potem górnych zębów).

- Pierwszy strażak jest już na miejscu, przed oknem palącego się mieszkania, właśnie zbił

szybę ( nabieramy nosem powietrze, robimy z buzi balonik który szybko pęka BACH).


- Z okna wydobywa się gorące powietrze i ogień (chuchamy na dłonie).

- Nagle na parapet okna wskakuje mały kotek i głośno miauczy (naśladujemy miauczenie

MIAU, MIAU, MIAU „ przesadnie” poruszając ustami).

- Na dole strażacy rozłożyli ogromną trampolinę (robimy szeroki język), kotek skacze w dół

„ HOOOP”.

- Strażak leje wodę w kierunku ognia (unosimy język „miseczkę” do podniebienia i

dmuchamy, słychać głoskę: SZSZSZSZSZSZ).

- Kotek jest uratowany. Strażacy to prawdziwi bohaterowie.

- Wracając do domu idziemy szybko po chodniku raz w prawo, raz w lewo(wysuwamy z buzi

język „żądło” i przesuwamy go poziomo od prawego kącika ust do lewego kącika ust,

kilkakrotnie).

2.Ćwiczenia rozwijające myślenie.

Teraz pobawimy się w uważne oglądanie obrazka i wykonywanie poleceń.

Drodzy rodzice wyświetlcie dziecku lub wydrukujcie przygotowaną w załączniku kartę pracy.

A oto pierwsze zadanie dla naszych Milusińskich:

- przyjrzyj się i nazwij wszystkie umieszczone tam obrazki (jeżeli dziecko ma problem z

nazwaniem ich, wówczas rodzic nazywa a dziecko wskazuje obrazek)

- postaraj się znaleźć pasujące do siebie obrazki i połączyć każdą parę innym kolorem kredki

(jeżeli dziecko ma problem rodzic podpowiada mu stosując pytania pomocnicze typu: czym

myjemy zęby? Dziecko odpowiada lub pokazuje. Tak zęby myjemy szczotką i pastą to są

przybory toaletowe. Pozostałe obrazki analogicznie) .

- nazwij pary przedmiotów wspólną nazwą, dziecko ma za zadanie nazwać pary przedmiotów

używając nazw kategorii: ubrania, przybory toaletowe, zabawki, meble, słodycze, zwierzęta.

(Jeżeli dziecko ma problem z wykonaniem zadania rodzic podaje nazwę kategorii a dziecko

wskazuje pasującą parę obrazków., następnie jeszcze raz nazywamy wspólnie kategorie

pokazując obrazki);

- zbuduj zadnie do każdej pary obrazków np.: Pies goni barana, Zimą zakładamy czapkę i

szalik itp. Jeżeli dziecko nie potrafi zbudować zdania to powtarza je po rodzicu.

- teraz spróbujcie nazwać znane wam literki w napisach u dołu karty pracy, poproście

rodziców o pomoc aby nazwali literki których nie znacie lub których nazwy nie pamiętacie,

jeżeli uda wam się przeczytać cały wyraz połączcie nazwę kategorii z parą obrazków.

- BRAWO, udało się WAM wykonać zadanie teraz już ostatnie polecenie:


Pomalujcie obrazki na karcie pracy zgodnie z tym jak wyglądają w rzeczywistości.


Życzę miłej zabawy


Załączniki:

- Pobierz
Kategoria: Logopeda
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl