Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

Drogi Rodzicu przeczytaj

Data publikacji: 15.11.2023 12:24 Udostępnij
drogi-rodzicu-przeczytaj

Co może zrobić rodzic, gdy w zachowaniu, rozwoju swojego dziecka w wieku przedszkolnym zauważa coś niepokojącego?

Każde dziecko jest indywidualnością i jego rozwój przebiega różnorodnie. Istnieją oczywiście szeroko rozumiane normy wiekowe w poszczególnych sferach rozwojowych, do których można łatwo sięgnąć poszukując informacji w literaturze bądź Internecie. Jednakże, w zabieganym dniu codziennym, bardzo istotna jest bieżąca obserwacja swojej pociechy i czujność na postępy w osiąganiu umiejętności percepcyjnych, komunikacyjnych, motorycznych, poszerzaniu wiedzy o otaczającej rzeczywistości, zainteresowaniu kontaktami społecznymi z rówieśnikami, osobami dorosłymi.

Intuicja rodzica jest niezmiernie ważnym aspektem ewaluacji całościowego rozwoju dziecka. Gdy zaczyna podpowiadać o możliwości wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości, parcjalnych deficytów czy po prostu nieokreślonym niepokoju, warto zatrzymać się na chwilę, spokojnie poobserwować małego człowieka. Rozmowa z nauczycielem w przedszkolu dopełni obrazu zachowania, aktywności dziecka w grupie rówieśników i jest bardzo ważnym elementem w podejmowaniu dalszych kroków bądź rozwianiu niepokojów. Nauczycielka ma możliwość zauważenia osiągnięć lub potencjalnych problemów przedszkolaka w różnych sytuacjach, działalnościach angażujących sfery rozwoju psychoruchowego. Czasami jest też tak, że to właśnie nauczyciel jest pierwszą osobą, która mówi rodzicom o konieczności głębszej obserwacji ich dziecka.

Warto wtedy poprosić o konsultację ze specjalistą: pedagogiem, logopedą czy psychologiem pracującym w placówce. Sama rozmowa może już wiele pomóc, rozwiać niepokoje  bądź spowodować podjęcie kolejnych kroków. Specjalista może także, na prośbę opiekuna, dokonać obserwacji aktywności dziecka w grupie lub podczas spotkania indywidualnego w gabinecie. Potem przekaże swoje spostrzeżenia, wnioski rodzicowi. Poradzi również co najlepiej zrobić dalej. Czy wystarczy zintensyfikować wspólne działania i pomóc przedszkolakowi osiągać dalsze umiejętności, poszerzać wiadomości, uczyć się i zdobywać, czy może należy pogłębić diagnozę w poradni psychologiczno – pedagogicznej.

Rodzicu, gdy tylko coś Cię nie pokoi lub nauczyciel mówi o jego niepokojach dotyczących rozwoju, zachowania, aktywności Twojego Dziecka, nie czekaj - rozmawiaj, konsultuj, proś o pomoc.

 

mgr Beata Adamska – oligofrenopedagog, 

terapeuta SI, ABA, 

   terapeuta ręki, neurokinezjolog           

Kategoria: Porady pedagoga
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl