Każdy z nas jest inny
Budowanie grupy rówieśniczej przez małe dzieci jest niezwykle trudne. Tracąc przyzwyczajania wczesnego wieku dziecięcego, odkrywają złożoność świata, widzą, iż nic nie jest takie proste. Dlatego dzieci już od najmłodszych lat potrzebują mocnych i jasnych zasad kierujących grupą. Dlatego nauczenie się jak żyć z innymi, pomimo różnic w wyglądzie, upodobaniach, przekonaniach jest niezwykle trudne. Im wcześniej będziemy rozmawiać z dziećmi o czekających je doświadczeniach „inności rówieśniczej” tym łatwiej będzie poradzić sobie im w kolejnych etapach rozwoju. Podczas zajęć terapeutycznych, które odbyły się w grupie IV „Zające” i grupie II „Krasnale”, dzieci rozmawiały na temat różnic, dotyczących wszystkich ludzi – tych małych i tych dużych. Celem zajęć było:
- znalezienie podobieństw i różnic między dziećmi w grupie,
-budowanie postawy ciekawości, otwartości i akceptacji między dziećmi
- znalezienie podobieństw i różnic między dziećmi w grupie,
-budowanie postawy ciekawości, otwartości i akceptacji między dziećmi
Brak treści