Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

01.04.

Data publikacji: 01.04.2020 09:48 Udostępnij
0104

 Kwiecień – grupa Wiewiórki

01.04.2020 

 

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Temat: Liczymy - palemki, jajka, bazie– sytuacje zadaniowe


Cel ogólny:
- doskonalenie umiejętności liczenia, dodawania, odejmowania w zakresie 10 lub sobie znanym
Cele operacyjne:
- manipuluje patyczkami, dodaje, odejmuje,
- wykonuje polecenia wg instrukcji słownej ,
- doskonali spostrzegawczość, rozwija wyobraźnię,
- doskonali koordynację wzrokowo - ruchową,
- rozwija sprawność manualną.

Zanim przejdziemy do wykonania zadań proszę, aby rodzic wyciął 22 małe kartoniki (liczmany) i narysował na nich 4 palemki, 8 jajek, 10 gałązek bazi( każdy element jest na oddzienym kartoniku o dowolnej wielkości) . Oczywiście to jest tylko przykładowe zadanie, a Państwo możecie użyć dowolnych dostępnych w domu elementów, a także możecie wymyślić inne zadanie, aby dopasować do tychże elementów.

A teraz dla relaksu zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence wiosennej pt.: „Znaki wielkanocy”

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Po krótkiej zabawie przechodzimy do wykonywania zadań.

Rodzic opowiada treść zadania i prosi, aby dziecko ułożyło wycięte elementy na dywanie :

  • Mama poszła do sklepu za zakupy
  • Kupiła 2 palemki. Po zasatnowieniu się postanowiła dokupić 2 kolejne . Ile mama kupiła palemek ? (dziecko odpowiada)
  • Mama kupiła 4 palemki, ale 2 podarowała swoim rodzicom. Ile zostało mamie palemek? (dziecko odpowiada)

Dziecko dokłada, liczy, odkłada i podaje wynik.

  • Idąc dalej Postaniowiła kupić 8 jajek. Niestety 3 jajka stłukły się. Ile zostało jajek.
  • Nastepnie kupiła 5 gałązek bazi. Po chwili postanowiła, że dokupi jeszce 5. Ile razem gałązek bazi mama kupiła.

( Za każdym razem dziecko układa poszczególne elementy, dokłada lub odkłada je, liczy i pokazuje wynik na palcach ).

Teraz zapraszam do kolejnej zabawy matematycznej


1. Dziecko siedzi na podłodze, przed nim biała kartka i koperta , w której znajduje się 10 patyczków lub wyciętych pasków papieru.
2. Dziecko zagląda do koperty, wysypuje patyczki na kartkę.


3. Zabawy z patyczkami wg instrukcji :
Ile patyczków mam? Policzę je zaraz sam.
Dziecko przelicza patyczki ( 10).
A teraz ułożę 5 i dodam jeszcze 5.
Na przeliczenie mam znowu chęć.
Dziecko przelicza dodane patyczki.
Patyczki teraz się rozsypały,
obok kartki pospadały.
Dziecko przechyla lekko kartkę tak, aby spadło kilka patyczków. Przelicza ile zostało, ile spadło, ile było.
Z tych patyczków ułożę coś ładnego
A ty podziwiaj koleżanko i kolego.
Dziecko układa wymyślony przez siebie wzór. Nazywa co ułożyło, a rodzic ocenia pomysłowość dziecka.


4. Dziecko wstaje, zabiera kartkę, na której leżą patyczki, przenosząc do stolika tak, aby patyczki nie spadły.


5. Rodzic na planszy pokazuje wzór domku ułożonego z 6 patyczków oraz z 4, to płotek. Następnie gwiazdę z 8 patyczków i zygzaki z 10 patyczków.
Dziecko po kolei układa wzory, powinno zapamiętać z jakiej ilości patyczków jest wzór.


6. Rysowanie z pamięci. Dziecko odkłada patyczki do kopert. Na kartkach rysuje zapamiętane wzory.


8. Zabawa ruchowa ,,Wesoły marsz". dziecko maszeruje w rytm muzyki (dowolnej), na przerwę staje, słucha ile razy rodzic np. klaśnie, tupnie, podskoczy - powtarza to samo.
U dzieci, które znają cyfry można wykorzystać kartoniki z cyframi

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

A teraz po wytężonej pracy zapraszam na ćwiczenia gimnastyczne.

- Ćwiczenia wieloznaczne „Pranie”; mały rozkrok, pranie na tarce – skłony w dół z przysiadami sięganiem rękami do podłogi; „płukanie bielizny” – zamachy rękami w prawo i w lewo, „wyciąganie z wody” – wysokie wspięcie na palcach z wyrzuceniem ramion w górę (ćwiczenia korekcyjne z zakresu płaskie stopy), „wieszanie” – podskoki obunóż z wyrzutem ramion w górę. Powtórzyć x 3.

- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych; - w siadzie skrzyżnym z woreczkiem na głowie zrzuca woreczek głową w przód, w tył, w lewo, - w prawo. - leżenie przodem, czoło na woreczku. Dz. unosi woreczek jak najwyżej oburącz powtarzając całość 3 – 4 razy (broda przyciągnięta do szyi, wzrok skierowany na podłogę). - leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, stopy skierowane częścią podeszwową do sufitu, a na nich woreczek. Prostowanie i zginanie nóg tak, aby woreczek nie spadł. 3. Ćwiczenia równoważne; marsz w koło z woreczkiem na stopie, w połowie

- Zabawa bieżna „Koniki”; dzieck kładzie woreczek na podłodze. Bieg swobodny koników między woreczkami ze zmianą tempa i rytmu na hasło: kłusem, stępa, cicho po piasku. Na dźwięk „prrr” dziecko zatrzymują się, wraca do stajni, grzebią nogą (podnosi palcami nóg woreczki – ćwiczenia korekcyjne płaskich stóp).

Oczywiście są to tylko propozycje, a dowolne ćwiczenia dziecko może wykonywać w zależności od potrzeb i możliwości lokalowych. Można również wykonywać ćwiczenia i zabawy ruchowe zamieszczone na stronach internetowych .

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

https://myfitness.gazeta.pl/myfitness/7,166676,25814783,cwiczenia-dla-dzieci-w-domu-jak-zorganizowac-domowe-lekcje.html



KWIECIEŃ - GRUPA „WIEWIÓRKI”

 Tematyka kopleksowa:

  1. Wielkanoc za pasem
  2. Wiosna na wsi
  3. Dbamy o przyrodę
     
     

 

Wiersz pt.: „Pisanki” – Dorota Gellner

 

Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.

 

Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.

 

Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!

       

Piosenka pt.: „KO,KO,KO” (autor: Kasia Klich)

 

Biega mama kwoka po podwórku całym
pełna niepokoju o pociechy swe
bo się gdzieś kurczęta nagle zapodziały
byleby im złego nic nie stało się

ko ko ko ko ko ko o gdzie są moje dzieci?
ko ko ko ko ko ko czy ktoś widział je?
ko ko ko ko ko ko jeśli je znajdziecie
ko ko ko ko ko ko zawołajcie mnie

biegnie do korytka bo tam są prosięta
biegnie mama kwoka biegnie ile tchu
może świnki wiedzą gdzie są jej kurczęta
może je widziały dzisiaj właśnie tu
REF.

świnki nie widziały, zatem do psa burka
biegnie mama kwoka biegnie ile tchu
ze zmartwienia już jej posiwiały piórka
o niedoli swojej zaraz powie psu
REF.

burek mamę kwokę do konika posłał
biegnie mama kwoka biegnie ile tchu
ale kary konik z pyskiem pełnym owsa
mówi ze jej pociech dziś nie widział tu
REF.

biegnie na pastwisko tam się pasą krówki
biegnie mama kwoka biegnie ile sił
może gdy im powie że zniknęły kurki
to pokażą kwoce gdzie ma szukać ich
REF.

na calutkie szczęście krówki zobaczyły
jak maluchy same w stronę lasu szły
kwoka je znalazła bardzo wystraszone
bo o mały włos ich nie zjadł rudy lis

ko ko ko ko ko ko tu są moje dzieci
ko ko ko ko ko ko odnalazłam je
ko ko ko ko ko ko więcej mi na pewno
ko ko ko ko ko ko już nie zgubią się

   

Kategoria: “Wiewiórki” – 5 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl