Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

02.04.

Data publikacji: 02.04.2020 10:01 Udostępnij
0204

Kwiecień – „Wiewiórki”

02.04.2020r.

Temat: „Bajeczka wielkanocna”- praca z opowiadaniem A. Galicy

Cele ogólne:
· rozwijanie mowy i myślenia dziecka,
· wdrażanie do wysłuchania opowiadania,
· poznanie tradycji wielkanocnych.

Cele operacyjne: – dziecko:
· potrafi opowiedzieć treść opowiadania,
· wie, jakie symbole kojarzą się ze Świętami Wielkanocnymi,
· wie, co powinno się znajdować w koszyku wielkanocnym,
· zna tradycje wielkanocne

1. Proszę o przeczytanie dziecku opowiadania A. Galicy – „Bajeczka wielkanocna”-

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.


2. Po wysłuchaniu opowiadania, zachęcam rodziców do rozmowy z dziećmi na jego temat:
- Co robiło słonko?
- Kogo obudziło słonko?

- Kto obudził się pierwszy, kto drugi , a kto trzeci i kolejny...?
- Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
- Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?


3. Proponuję również, żeby porozmawiać z dzieckiem na temat wielkanocnych zwyczajów :
- Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
- Jakie znasz tradycje świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus).


 Jeżeli dziecko będzie miało trudność z podaniem zwyczajów wielkanocnych, to proponuję, aby rozwiązało kilka zagadek np.:
- Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt - ( kartki świąteczne)
· Jest barwna, kolorowa zrobiona z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów(palma wielkanocna)
· Przeważnie jest biały i na stole leży, kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)
· Jak się nazywa jajko malowane, do koszyczka na Wielkanock wkładane ? (pisanka)
· Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą, kryją się pod skrzydła, gdy liska zobaczą (kurczątka)
· Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie - (koszyk)
· Ma długie uszy futerko puszyste, ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek - (zając)

4. Zapraszam teraz do zabawy ruchowej pt.: „Zajączki”.

 Dziecko jest zajączkiem. Skacze skokami zajęczymi, na sygnał dźwiękowy kuli się, zwija się w kłębuszek i „śpi”. (zabawę powtarzamy kilka razy)

„Muzyka jest wszędzie” – zajęcia umuzykalniające



1. Proszę, aby dziecko rozwiązało kilka zagadek słownych o instrumentach:

Okrągły i brzuchaty,

wśród zabawek czasem leży

zależy mu na tym, aby go uderzyć.

gdy stuknę go czasem-zagra pod palcami

głośno mi dziękuje, gdy stukam palcami - (bębenek)

Mały i cienki, cieniutkim głosem

zagra piosenki pod twoim nosem. - (flet)

Chyba największy wśród instrumentów

swoją ogromną paszczę otwiera - (fortepian)

By pięknie grały wszystkie koncerty

zrobione są z drewna

cztery struny mają

gdy pociągniesz po nich smyczkiem

to pięknie zagrają. - (skrzypce)

Duża albo mała,

jak u słonia zwie się.

gdy zaczynasz w nią dmuchać

melodia się niesie. - (trąbka)

2. A oto kilka grup instrumentów w tym perkusyjnych, utrwalenie nazw :

 (zał.)

Instrumenty perkusyjne o nieokreślonej wysokości dźwięku (inaczej nazywane instrumentami niemelodycznymi) to: werbel, talerze, trójkąt, grzechotki, makarasy, kołatki, kastaniety, drewienka, tambutyno, gong. Na tych instrumantach nie mozna wydobyć dźwięku o określonej wysokości (nie można zagrać melodii) Mozna natomiast zagrać rytm.

3. „Perkusyjna zgadula”- wysłuchiwanie dźwięków instrumentów , odgadywanie ich nazwy.

- zapraszam do zapoznania się z zawartością linku:

https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

4. Zabawa do utworu „Le Basque” (wg Batii Strauss).

Podczas tej zabawy możecie wykorzystać „domowe instrumenty” zrobione samodzielnie lub wspólnie z rodzicami np: butelki z grochem, kaszą, pokrywki od garnków, drewniane i metalowe łyżki, grrzebień, pudełko metalowe bądź tekturowe - (bębenek).

Teraz do muzyki, którą podałam w poniższym linku możecie rodzinnie stworzyć małą domową orkiestrę.

https://www.youtube.com/watch?v=NF4umwRMRG8

Pozdrawiam i do jutra :)

Załączniki:

instrumenty - Pobierz
Kategoria: “Wiewiórki” – 5 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl