Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

03.04.

Data publikacji: 03.04.2020 09:57 Udostępnij
0304

03.04.2020r

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

 Palmy wielkanocne– zajęcia plastyczne (collage)

Cele ogólne:
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej poprzez wykorzystanie różnych materiałów do wykonania pracy;
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy z rodzicami

Cele operacyjne:
Dziecko:
- zna polskie tradycje ludowe związane z obchodami Niedzieli Palmowej,
- zna elementy dekoracji wielkanocnych,
- potrafi swobodnie wypowiadać się na zadany temat,
- przeżywa radość z zabawy z rodzicami,
- swobodnie korzysta z różnorodnych materiałów plastycznych,

Pomoce:
Różnorodny materiał plastyczny – karton (dowolny format)kolorowa bibuła karbowana i prasowana, patyczki, klej, nożyczki, drucik, różne elementy dekoracyjne dostępne w domu np.: styropianowe krążki, rafia, kwiatki , kurczątka, papier kolorowy,wstążki, piórka oczywiście wg możliwości


1. Drogie dzieci, bardzo proszę, abyście rozwiązały krótką zagadkę.
Co to jest?
Może być mała, może być wysoka. Jest barwna, kolorowa, zrobiona z żywych gałązek wierzby, bukszpanu, barwinka, bazi lub z suszonych roślin i kwiatów, kolorowej bibułki. Niesiemy ją do kościoła na tydzień przed Wielkanocą aby ją poświęcić? (palma wielkanocna)


2. Zapraszam do wysłuchania kilku ciekawostek dotyczących Niedzieli Palmowej i święcenia palm.

W niedzielę Palmową święcimy różnokolorowe palmy w kościele. Dlaczego i skąd wywodzi się ta tradycja?
Dawno temu, kiedy Pan Jezus wjeżdżał na swoim osiołku do Jerozolimy, ludzie witali go i na jego cześć machali gałązkami z drzewa palmowego. Na pamiątkę tego wydarzenia ustanowiono Niedzielę Palmową, dawniej nazywaną „Kwietną” lub „Wierzbną”, gdyż gałązki wierzbowe pokryte baziami zastępowały w Polsce gałązki palmowe. Wierzbowe bazie przystrajano bukszpanem, kwiatami i kolorowymi wstążkami.
Obecnie palmy, w zależności od regionu Polski wykonuje się z kolorowych suszonych kwiatów i ziół, różnobarwnych kwiatów z bibułki. Największe palmy w Polsce wykonuje się na Kurpiach we wsi Łyse. Mają one nawet kilka metrów długości.
Poświęcone palmy wielkanocne miały chronić ludzi, zwierzęta i domy przed wszelkim złem, chorobami, nieurodzajem. Poświeconą palmę traktowano z wielkim szacunkiem. Po przyjściu z kościoła dotykano taką palmą wszystkich a szczególnie dzieci, aby przez cały rok były zdrowe i posłuszne.
Istniał również zwyczaj połykania bazi(czego nie doradzam ). Mama urywała z palmy kilka bazi i nakazywała je zjeść wołając: - Od gardła! Od brzucha! Od wszelkiego bolenia! Poświęconą palmę zatykano za ramę świętego obrazu lub umieszczano nad drzwiami aby chroniła dom i jego mieszkańców przed ogniem i piorunami, i przechowywano do następnego roku (załącznik)

3. Poniżej podaję link do strony na której można obejrzeć różne palmy wykonane różnymi technikami. Mozna zabawić się z dzieckeim w prównywanie, klasyfikowanie, wymienianie kolorów , czy przeliczanie palm, kwiatków, gałązek itp.
https://www.google.com/search?q=palmy+wielkanocne+z+krepiny&rlz=1C1CAFA_enPL727PL727&oq=palmy+wielkanocne&aqs=chrome.2.69i59j69i57j0l4j69i60l2.7767j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


 4 . Zapraszam zatem do wykonania pracy plastycznej. 

Sposób wykonania palemek z pasków naciętej kolorowej bibuły karbowanej i prasowanej oraz innych elementów dekoracyjnych wg pomysłu dzieci i rodziców. Oczywiście może to być palemka wyklejana na kartonie samodzielnie przez dziecko lub wykonana wspólnie z rodzicem (forma przestrzenna)

 5. Po wykonanym zadaniu, proszę, aby dziecko uprzątnęło swoje stanowisko pracy :)

 

AKTYWNOSC RUCHOWA

 Ponieważ ruch jest ważny dla naszego zdrowia, zapraszam do krótkich zajęć gimnastcznych, które sobie utrwalimy, a które wykonywaliśmy już w środę lub zapraszam do dowolnej formy ruchu, która będzie adekwatna do warunków domowych.

- Ćwiczenia wieloznaczne „Pranie”; mały rozkrok, pranie na tarce – skłony w dół z przysiadami sięganiem rękami do podłogi; „płukanie bielizny” – zamachy rękami w prawo i w lewo, „wyciąganie z wody” – wysokie wspięcie na palcach z wyrzuceniem ramion w górę (ćwiczenia korekcyjne z zakresu płaskie stopy), „wieszanie” – podskoki obunóż z wyrzutem ramion w górę. Powtórzyć x 3.

- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych; - w siadzie skrzyżnym z woreczkiem na głowie zrzuca woreczek głową w przód, w tył, w lewo, - w prawo. - leżenie przodem, czoło na woreczku. Dz. unosi woreczek jak najwyżej oburącz powtarzając całość 3 – 4 razy (broda przyciągnięta do szyi, wzrok skierowany na podłogę). - leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, stopy skierowane częścią podeszwową do sufitu, a na nich woreczek. Prostowanie i zginanie nóg tak, aby woreczek nie spadł. 3. Ćwiczenia równoważne; marsz w koło z woreczkiem na stopie, w połowie

- Zabawa bieżna „Koniki”; dzieck kładzie woreczek na podłodze. Bieg swobodny koników między woreczkami ze zmianą tempa i rytmu na hasło: kłusem, stępa, cicho po piasku. Na dźwięk „prrr” dziecko zatrzymują się, wraca do stajni, grzebią nogą (podnosi palcami nóg woreczki – ćwiczenia korekcyjne płaskich stóp).

Oczywiście są to tylko propozycje, a dowolne ćwiczenia dziecko może wykonywać w zależności od potrzeb i możliwości lokalowych. Można również wykonywać ćwiczenia i zabawy ruchowe zamieszczone na stronach internetowych .

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

https://myfitness.gazeta.pl/myfitness/7,166676,25814783,cwiczenia-dla-dzieci-w-domu-jak-zorganizowac-domowe-lekcje.html

Pozdrawiam i do poniedziałku :)

Załączniki:

- Pobierz
Kategoria: “Wiewiórki” – 5 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl