Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

06.04.20

Data publikacji: 06.04.2020 08:29 Udostępnij
060420

06.04.2020r.

 

Kolejny tydzień i kolejne wyzwania i nowe propozycje zajęć. Zapraszam zatem do dalszej nauki poprzez zabawę.

Dziś będziemy uczyć się wiersza Pani Doroty Gellner pt.: „Pisanki”

Temat: Nauka wiersza Doroty Gellner pt.: „Pisanki”

 

Cel ogólny

- rozwijanie mowy

- kształtowanie pamięci słuchowej

Cele operacyjne

Dziecko:

- wie, co to jest pisanka wielkanocna

- zapoznaje sie ze zwyczajem robienia pisanek

- wie, w jaki sposób można je wykonać

- zapamiętuje treść wiersza

 

Wiersz pt.: „Pisanki” – Dorota Gellner

Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.

Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!

Proszę , po przeczytaniu wiersza zadać dziecku kilka pytań np.:

- Co znajduje się na stole?

- Jak wyglądają pisanki?

- Co wykluje się z pisanek?

Można również opowiedzeć kilka ciekawostek na temat pisanek, po to , aby zachęcić dzieci do nauki wiersza na pamięć np.:

  • Dawniej uważano, że pisanki mają magiczną moc , dlatego np. : dotykano nimi grzbietu krowy, aby była zdrowa,
  • Były one darem, który miał zapewnić obdarowanej osobie szczęście i miłość;
  • Ludzie bogaci odarowywali się drogimi pisankami ze złota przyozdobionymi szlachetnymi kamieniami.
  • Pisanki służyły do zabawy zwanej taczanką. Turlało się po stole malowane jaja, zderzając je ze sobą. Wygrywała ta osoba, której pisanka się nie potłukła.

Zapraszam teraz do wspólnej nauki wiersza :)

Zanim przejdziemy do kolejnych zajęć poruszajmy sią przez chwilę . Wobraźcie sobie dzieci,że jestescie pisankami , na sygnał ustalony przez rodzica zaczynacie turlać się po dywanie , kiedy wydaje polecenie STOP kucacie. Zabawę powtarzacie 3x lub według uznania.

Zajęcia umuzykalniające – zabawy przy piosence – „Hopla, hopla”(Śpiewajace Brzdące)

Celem tej aktywności jest - kształtowanie poczucia rytmu i wyrabianie reakcji na określone sygnały

Zapraszam zatem do zabawy przy bardzo radosnej piosence do której załączyłam link oraz tekst. Do tej zabawy można wykorzystać wielkanocne akcesoria, które każdy z nas w domu posiada np.: jajka styropianowe, czy plastikowe, koszyczek, kurkę itp. Jeśli nie macie ich w domu, można je narysować i wyciąć (kura, kilka jajek, koszyczek), które to później dzieci bedą mogły pokolorować.

Proszę najpierw zapoznać dziecko z tekstem, aby wiedziało o czym jest piosenka i zaczynamy zabawę. Dziecko ilustruje ruchem treść usłyszanej piosenki. Oczywiście mam nadzieję, że do zabawy dołączą sie rodzice i rodzeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

1. Wskoczył zając do kurnika,
Zebrał jajka do koszyka.
Z nich pisanki zrobił sam
I w ogródku schował nam.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x2

2. Już pisanki znaleźliśmy,
Były w trawie i wśród liści.
Ozdobimy nimi dom,
Bo pisanki po to są.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

Kochane dzieciaki zapraszam teraz do kolejnej zabawy ruchowej „Kurczątka”. Oczywiście niezbędna będzie pomoc rodzica, kóry opowie Wam co „ kurczątka „ będą robić. Proszę, aby rodzice przygotowali również jakiś przedmiot np.: łyżkę , grzechotkę lub inny instrument perkusyjny, który posiadacie w domu. Będzie on nam potrzebny do wystukiwania rytmu . Będziecie wówczas np.: podskakiwać, biegać, chodzić podczas zabawy zachowując odpowiednie tempo.


Jesteśmy kurczątkami, które wykluwają się z jajka, obserwują ściany skorupki, najpierw powoli, potem coraz szybciej, rozpychają skorupkę na wszystkie strony, aż w końcu wydostają się na zewnątrz.
Kurczaczki dotykają siebie wszędzie, zauważają, że mają piórka, dotykają skrzydełek, próbują nimi ruszać w górę i w dół, rozciągają skrzydełka, zauważają, że mają główki, dzióbek, który próbują otworzyć, zamknąć, znów otwierają wydobywając dźwięk pipi. Rozglądają się dokoła, chcąc poznać świat, rozglądają się na boki, w przód, w tył, zaglądają w różne zakamarki podwórka, skaczą przez małe kałuże, potem przez wielkie, przeskakują jeden raz, potem drugi, trzeci, aż wpadają do kałuży, strzepują mokre skrzydełka. Kurczątka próbują skakać z innymi kurczątkami, aż robią się strasznie głodne w brzuszkach burczy im coraz głośniej, więc chodzą po podwórku dziobiąc ziarno, drapią pazurkami trawę i łapią dżdżownice.

A na koniec zapraszam do zabawy przy piosence „Pisanki, Pisanki” do której dodałam link i tekst

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

Mam nadzieję,że dzieci wspaniale się bawiły. To wszystko na dziś :) Pozdrawiam

Kategoria: “Wiewiórki” – 5 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl