08.04.20
Propozycje zajęć dla chętnych dzieci z grupy „Wiewiórki” - 08.04.2020r.
Temat:„W wielkanocnym koszyku” - tworzenie zbiorów, porównywanie liczebności.
Kolejny dzień i nowe wyzwania :)
1.Na początek proszę, aby rodzice pomogli utrwalić z dzieciom wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych o których była mowa w poprzednich dniach np.: malowanie pisanek, przygotowanie wielkanocnego koszyka, święcenie pokarmów, śniadanie wielkanocne, śmigus-dyngus.
2. A teraz zapraszam do zabawy dydaktycznej :
„Co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku?”
Proszę ułożyć przed dziećmi różne przedmioty w tym te, które Państwo umieszczają w koszyczku wielkanocnym. Dzieci niech wybiorą te przedmioty, które powinny być włożone do koszyka, a następnie niech je przeliczą i porównają, których jest więcej, których mniej lub tyle samo.
3. Kolejna zabawa to:„Który z kolei?” – Proszę, aby dzieci ustawiły w rzędzie po 1 przedmiocie np: pisankę, baranka, sól, pieprz , kurczaczka, zajączka. Dzieci powinny przeliczyć te przedmioty liczebnikami porządkowymi i wskazać, który z kolei jest np.: baranek, pisanka, itd.
4. Proszę, aby dzieci spróbowały podzielić wyrazy na sylaby (wyklaskać ): palma, pisanki, baranek, babka np.: pal-ma; pi-san-ki, ba-ra-nek; bab-ka . Proszę, aby dzieci przeliczyły z ilu sylab składają się poszczególne wyrazy.
5. A teraz zapraszam dzieciaki do krótkiej zabawy ruchowej z zajączkiem (piosenka w linku zamieszczonym poniżej)
https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
6. Kiedy dzieci już trochę poruszały się zapraszam do ćwiczenia spostrzegawczości „Zabawy z pisankami”
Do tego zadania można wykorzystać pisanki, które znajdziecie Państwo w domu, lub możecie narysować je na kartonikach. Potrzebne będą również 3 koszyki (mogą być narysowane tak, jak pisanki)
Dzieci powinny posegregować pisanki ze względu na wielkość (3 różne wielkości), a później wg wzorów, jakie na nich widnieją. Proszę, aby umieściły je również w odpowiednim koszyczku. Następnie niech przeliczą pisanki w koszykach (w zakresie 6 lub więcej) oraz porównają liczebność utworzonych zbiorów.
8. Kolejna zabawa jest dla dzieci chętnych, które liczą co najmniej do 10- ciu:
„Koszyk i pisanki”
Przy koszyku kładziemy karteczkę z cyfrą, prosimy dziecko, żeby włożyło do niego tyle jajek, klocków lub dostępnych elementów ile wskazuje cyfra.
Możecie przeliczać na palcach lub wykorzystać klocki.
9. Na zakończenie aktywności matematycznej proszę, aby chętne dzieci rozwiązały dwa zadania ( proszę wykorzystać wcześniej używane elementy)
Zadanie 1
Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek, 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?
Zadanie 2
Z jajek w kurniku wykluło się 10 kurczaczków, 5 kurczaczków wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?
10. A teraz poćwiczmy. Wszyscy wiemy, że ruch jest potrzebny. Możecie wykorzystać dotychczas proponowane przeze mnie zabawy lub wykonać kilka nowych z szarfą lub tasiemką.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – „Przewiń się przez szarfę”.
Na sygnał dziecko wchodzi do szarfy, przeciąga ją oburącz w górę, napręża ją nad głową. Stara się wykonać ćwiczenie sprawnie i szybko. - Ćwiczenia tułowia i równowagi – „ Wiatraczki”.
Dziecko układa szarfę w kółeczko, na sygnał obiega ją wkoło, na kolejny sygnał staje w środku na jednej nodze z ramionami w bok. - Ćwiczenia stopy.
Siad „skulony” Szarfa na podłodze. Podnoszenie szarfy w górę stopami na zmianę , prawą i lewą.
Odsyłam Państwa również do strony : „Zabawy ruchowe i gimnastyczne dla przedszkolaków” – link znajduje się poniżej
https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/
Na dziś to już koniec proponowanych zajęć
Pozdrawiam i do jutra:)