Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

14.04.20r.

Data publikacji: 14.04.2020 09:00 Udostępnij
140420r

Propozycje zajęć dla chętnych dzieci z grupy „Wiewiórki – 14.04.2020

Tematyka kompleksowa „Wiosna na wsi”

Witam wszystkie Dzieci i Rodziców po krótkiej przerwie :)

Temat na dziś to: Na wiejskim podwórku – teatrzyk cieni na podstawie wiersza A. Widzowskiej „Kogutek”

  • poznanie mieszkańców wiejskiej zagrody;
  • poznanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie;
  • usprawnianie narządów mowy;
  • śpiewanie określonych sylab na znaną melodię;
  • doskonalenie umiejętności tworzenia rymów do podanych wyrazów;
  • wykonanie pracy plastycznej ;

Nawiązując do powyższej tematyki na początek zapraszam do krótkiej zabawy ruchowej przy piosence „Bo na wsi” (link poniżej)


https://www.youtube.com/watch?v=9KdueuWIu3g

Proszę, aby dzieci uważnie wysłuchały wiersza :)

„Kogutek”

 /A. Widzowska/

Obudziło się słoneczko,

zaświeciło tuż nad rzeczką

i promyczkiem pac! kogutka.

– Wstawaj, śpiochu! Piej! pobudka!

Dzieci wołają: Wstawaj!

Lecz kogucik oczy mruży,

chciałbym pospać trochę dłużej...

– Niech zwierzęta zbudzi kotek,

który słodko śpi za płotem.

Kot przeciąga się na ganku.

– Lubię miauczeć o poranku...93

Jak nie piśnie: – miauuu! Pobudka!

na to przybiegł pies z ogródka.

Warknął: Słyszę kocie piski!

Aż mi kość uciekła z miski!

Hau! Hau! To najlepszy budzik,

nawet świnki śpiochy zbudzi!

Świnki wyszły na podwórze.

– My też chcemy śpiewać w chórze!

Miauczki, szczeki, kukuryki

Wtem zamieniamy w śliczne kwiki!

pojawił się kogucik.

– proszę więcej się nie kłócić!

Kto jest mistrzem przebudzanek?

Niech rozstrzygnie pan baranek!

Baran rzekł:

Beeee! i beeee! każdego ranka, więc głosujcie na baranka!

Przydreptała krówka w łaty.

– ja zamuczę!

Kto jest za tym? 

– Przestańcie skrzeczeć!

budzik może tylko beczeć!

Muuuu tak miłe jest dla uszka,

że obudzi w mig leniuszka!

Przyczłapały żółte kaczki,

białe gąski i kurczaczki.

Wszyscy chcą od rana gdakać,

piszczeć, gęgać albo kwakać!

Dość miał kogut tego krzyku.

Zapiał głośno: – kukuryyykuuu!

Wiecie, kto nas będzie budzić?

Zwykły elektryczny budzik!

 

Teraz poproszę, żeby dzieci odpowiedziały na kilka pytań:

 

- Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu?

- Jaki problem miały zwierzęta?

- Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki?

- Jak zakończyła się ta historia?

Kiedy już dzieci zapoznały się z treścią wiersza, odpowiedziały na pytania, to teraz możecie wraz ze swoimi rodzicami i rodzeństwem zabawić się w teatrzyk.

Potrzebne nam będą sylwety zwierzątek do naszej zabawy. Jeśli nie macie takich zwierzątek, to możecie poudawać,że jesteście np.: kogutem , kotkiem, pieskiem, krówką itd


Następnie zapraszam do zabawy dydaktycznej - Co nam dają zwierzęta?

Proszę, aby rodzice wykorzystali do tej zabawy produkty, które przeważnie znajdują się w każdym domu: , ser, jajka, wełna, szynka, piórko.
Dzieci losują z koszyka poszczególne produkty i rozpoznają je po dotyku, nazywają i odpowiadają na pytanie, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt.


Piosenka zwierząt – zabawa naśladowcza.
Rodzic podnosi sylwetę danego zwierzątka – kura, kaczka, pies, kot, owca, krowa, a dziecko naśladuje wydawane przez niego odgłosy. Następnie próbuje zaśpiewać znaną piosenkę w języku zwierząt na melodię „Panie Janie” lub dowolną wybraną przez dziecko. Po zaśpiewaniu jakiegoś fragmentu rodzic podnosi sylwetę innego zwierzątka, a dziecko zaczyna ją śpiewać naśladując głos wybranego zwierzątka.


Podaję kink wersji instrumentalnej piosenki „ Panie Janie”

https://www.youtube.com/watch?v=lky3-GnA4wc


Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci, a następnie wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.


Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

Teraz czas na - Rymowanki – dobieranie rymów

krowa ...... głowa

kaczka.......paczka

pieski.......niebieski

króliczek......czajniczek

itp.

A teraz dzieci, zapraszam Was do aktywności plastycznej.

Zanim jednak rozpoczniemy pracę pobawcie się krótko przy piosence „Miała Baba koguta” (link poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=g7GtdWmA2GI

Zaczynamy :) 

Proszę wykonać pracę plastyczną pt.: „Kogutek” ( do wyboru kilka propozycji poniżej )

Potrzebne nam będa: nożyczki, klej, papier kolorowy lub bibuła, kredki, farba

Przebieg:

- Proszę, aby rodzic narysował, bądź wydrukował szablon koguta . Zadaniem dziecka będzie wyklejenie go kawałkami papieru kolorowego i ozdobienie ogona bibułą. Dziecko kończy pracę, kolorując niewypełnione elementy.

- Kolejna propozycja, to po prostu pomalowanie szablonu koguta farbami lub pokolorowanie pastelami .

- Do następnej propozycji podaję Państwu link :)

https://stylowi.pl/32289356

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/284-kogut

Na koniec zapraszam do posprzątania przez dziecko jego stanowiska pracy.

Na dziś to wszystko, pozdrawiam :)

Kategoria: “Wiewiórki” – 5 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl