14.04.20r.
Propozycje zajęć dla chętnych dzieci z grupy „Wiewiórki – 14.04.2020
Tematyka kompleksowa „Wiosna na wsi”
Witam wszystkie Dzieci i Rodziców po krótkiej przerwie :)
Temat na dziś to: Na wiejskim podwórku – teatrzyk cieni na podstawie wiersza A. Widzowskiej „Kogutek”
- poznanie mieszkańców wiejskiej zagrody;
- poznanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie;
- usprawnianie narządów mowy;
- śpiewanie określonych sylab na znaną melodię;
- doskonalenie umiejętności tworzenia rymów do podanych wyrazów;
- wykonanie pracy plastycznej ;
Nawiązując do powyższej tematyki na początek zapraszam do krótkiej zabawy ruchowej przy piosence „Bo na wsi” (link poniżej)
https://www.youtube.com/watch?v=9KdueuWIu3g
Proszę, aby dzieci uważnie wysłuchały wiersza :)
„Kogutek”
/A. Widzowska/
Obudziło się słoneczko,
zaświeciło tuż nad rzeczką
i promyczkiem pac! kogutka.
– Wstawaj, śpiochu! Piej! pobudka!
Dzieci wołają: Wstawaj!
Lecz kogucik oczy mruży,
chciałbym pospać trochę dłużej...
– Niech zwierzęta zbudzi kotek,
który słodko śpi za płotem.
Kot przeciąga się na ganku.
– Lubię miauczeć o poranku...93
Jak nie piśnie: – miauuu! Pobudka!
na to przybiegł pies z ogródka.
Warknął: Słyszę kocie piski!
Aż mi kość uciekła z miski!
Hau! Hau! To najlepszy budzik,
nawet świnki śpiochy zbudzi!
Świnki wyszły na podwórze.
– My też chcemy śpiewać w chórze!
Miauczki, szczeki, kukuryki
Wtem zamieniamy w śliczne kwiki!
pojawił się kogucik.
– proszę więcej się nie kłócić!
Kto jest mistrzem przebudzanek?
Niech rozstrzygnie pan baranek!
Baran rzekł:
Beeee! i beeee! każdego ranka, więc głosujcie na baranka!
Przydreptała krówka w łaty.
– ja zamuczę!
Kto jest za tym?
– Przestańcie skrzeczeć!
budzik może tylko beczeć!
Muuuu tak miłe jest dla uszka,
że obudzi w mig leniuszka!
Przyczłapały żółte kaczki,
białe gąski i kurczaczki.
Wszyscy chcą od rana gdakać,
piszczeć, gęgać albo kwakać!
Dość miał kogut tego krzyku.
Zapiał głośno: – kukuryyykuuu!
Wiecie, kto nas będzie budzić?
Zwykły elektryczny budzik!
Teraz poproszę, żeby dzieci odpowiedziały na kilka pytań:
- Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu?
- Jaki problem miały zwierzęta?
- Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki?
- Jak zakończyła się ta historia?
Kiedy już dzieci zapoznały się z treścią wiersza, odpowiedziały na pytania, to teraz możecie wraz ze swoimi rodzicami i rodzeństwem zabawić się w teatrzyk.
Potrzebne nam będą sylwety zwierzątek do naszej zabawy. Jeśli nie macie takich zwierzątek, to możecie poudawać,że jesteście np.: kogutem , kotkiem, pieskiem, krówką itd
Następnie zapraszam do zabawy dydaktycznej - Co nam dają zwierzęta?
Proszę, aby rodzice wykorzystali do tej zabawy produkty, które przeważnie znajdują się w każdym domu: , ser, jajka, wełna, szynka, piórko.
Dzieci losują z koszyka poszczególne produkty i rozpoznają je po dotyku, nazywają i odpowiadają na pytanie, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt.
Piosenka zwierząt – zabawa naśladowcza.
Rodzic podnosi sylwetę danego zwierzątka – kura, kaczka, pies, kot, owca, krowa, a dziecko naśladuje wydawane przez niego odgłosy. Następnie próbuje zaśpiewać znaną piosenkę w języku zwierząt na melodię „Panie Janie” lub dowolną wybraną przez dziecko. Po zaśpiewaniu jakiegoś fragmentu rodzic podnosi sylwetę innego zwierzątka, a dziecko zaczyna ją śpiewać naśladując głos wybranego zwierzątka.
Podaję kink wersji instrumentalnej piosenki „ Panie Janie”
https://www.youtube.com/watch?v=lky3-GnA4wc
Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci, a następnie wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
Teraz czas na - Rymowanki – dobieranie rymów
krowa ...... głowa
kaczka.......paczka
pieski.......niebieski
króliczek......czajniczek
itp.
A teraz dzieci, zapraszam Was do aktywności plastycznej.
Zanim jednak rozpoczniemy pracę pobawcie się krótko przy piosence „Miała Baba koguta” (link poniżej)
https://www.youtube.com/watch?v=g7GtdWmA2GI
Zaczynamy :)
Proszę wykonać pracę plastyczną pt.: „Kogutek” ( do wyboru kilka propozycji poniżej )
Potrzebne nam będa: nożyczki, klej, papier kolorowy lub bibuła, kredki, farba
Przebieg:
- Proszę, aby rodzic narysował, bądź wydrukował szablon koguta . Zadaniem dziecka będzie wyklejenie go kawałkami papieru kolorowego i ozdobienie ogona bibułą. Dziecko kończy pracę, kolorując niewypełnione elementy.
- Kolejna propozycja, to po prostu pomalowanie szablonu koguta farbami lub pokolorowanie pastelami .
- Do następnej propozycji podaję Państwu link :)
https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/284-kogut
Na koniec zapraszam do posprzątania przez dziecko jego stanowiska pracy.
Na dziś to wszystko, pozdrawiam :)