Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

16.04.20r

Data publikacji: 16.04.2020 08:37 Udostępnij
160420r

Propozycje zajęć dla chętnych dzieci z grupy „Wiewiórki” – 16.04.2020r.

 

 Temat: Słuchanie opowiadania pt. „Uciekinier” 

 

Cele ogólne:

- rozwijanie zdolności i umiejętności myślenia twórczego

- rozwijanie wypowiedzi słownych na podany temat

- kształtowanie logicznego myślenia w toku przewidywania i łączenia przyczyny ze skutkiem na podstawie własnych doświadczeń

- zapoznanie z nazwami i cechami charakterystycznymi dla wyglądu zwierząt hodowlanych

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

 

  1. Zapraszam do wysłuchania opowiadania


W wiejskiej szopie, pełnej worków śpi brązoworuda Aza ze swoimi szczeniaczkami. Zwierzątka biegały dziś po łące i są bardzo zmęczone. Nie słyszą. że mały Pikuś korzysta z nieuwagi mamy i wymyka się na podwórko. Pikuś jest bardzo zadowolony, tyle tu gwaru i tak wesoło !

Kolorowe kury, kaczki, indyki, gęsi, a każda kwacze, gęga lub pieje!.
Witajcie - woła Pikuś- Pobawimy się razem ?- Próbuje ścigać się z kurami, ale one uciekają w popłochu, wykrzykując na całe gardło. Więc może kaczki zechcą się przyłączyć? Ale one kwaczą oburzone : zostaw nas w spokoju, nie chcemy tu takich gości!. Pikuś dogania gąski i woła zadowolony: - Złapałem was, wygrana!- i nagle przysiada ze strachu. – To boli, uważaj- piszczy i patrzy ze zdziwieniem na wielkiego białego ptaka, który uszczypnął go dziobem – Kto ci pozwolił robić tyle zamieszania – syczy groźnie gęś. Nasze podwórko to nie miejsce dla niesfornych szczeniaków.

Od strony studni nadchodzą indyki, gulgoczą bardzo groźnie. Czy one też szczypią tak boleśnie? Pikuś chciałby schronić się w szopie, ale wokół niego jest tak głośno: gdakanie gęganie i gulgoty. Na szczęście mama usłyszała te hałasy i staje w drzwiach szopy. Szczeka przyzywając synka, a wokół robi się cicho.- Ja tylko chciałem się pobawić, nie wiedziałem, że te ptaki będą takie złe. Aza uspokaja synka :- Nikt tu nie jest zły. Po prostu wystraszyłeś kaczki , kury , gęsi i indyki. Pikuś cieszy się, że mama nie krzyczy. Tak bardzo lubi wtulić się w znajome, ciepłe futro i odpocząć. „Tu jest ciepło i bezpiecznie”- stwierdza zasypiając.

  1. Proszę, aby dziecko odpowiedziało na kilka pytań dotyczących treści opowiadania


- Co zrobił Pikuś?
- Z kim chciał bawić się piesek?
- Co robiły kury, kaczki ,gęsi i indyki, gdy Pikuś chciał się z nimi bawić?
- Kto usłyszał hałasy dochodzące z podwórka?
- Dlaczego kaczki, kury, gęsi i indyki nie chciały bawić się z Pikusiem?
- Jak skończyła się przygoda Pikusia?
- Czy Pikuś dobrze postąpił?
- Co on źle zrobił?
- Co mogło mu się stać?
- A, czy wy też odchodzicie się od swoich rodziców, gdy gdzieś idziecie?
- Dlaczego nie można się oddalać się od swoich rodziców?


 3. zapraszam teraz do krótkiej zabawy przy piosence o dwóch małych ciekawskich pieskach (link poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=DJlwboqaJY0


 4. Zapraszam do rozwiązania kilku zagadek o zwierzętach , które przebywają na wiejskim podwórku.

Za każdym razem, kiedy dziecko odgadnie zagadkę o konkretnym zwierzątku, będzie mogło zademonstrować głos, jaki to zwierzątko wydaje.


- Chodzi po podwórku i grzebie łapkami. Znosi jajka. Mówią o niej ptak domowy, nazwijcie ją sami. ( kura)
- Maleńkie, puszyste, gdy wrona je spłoszy, wnet z piskiem się kryją pod skrzydła kokoszki.
( kurczęta)
- Dobre ma zwyczaje, ludziom mleko daje. ( krowa)
- W nocy ciszy łowi myszy. ( kot)
- Tak cichutko chodzi, że go nikt nie słyszy i dlatego bardzo boją się go myszy… (kot)
- Szybko biega, rży i parska. Na śniadanie owsa garstka. Potem w stajni grzecznie stoi. Czeka, aż go ktoś napoi. Ty odważnie podejdź doń. Bo to jest po prostu… (koń).
- Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana. Robi: chrum, chrum Od samego rana… (świnka)
- Poduszka ma cztery rogi, a ona tylko dwa. Krowa nie ma brody, a ona ją ma. Sierść białą ma jak brzoza, wiesz już przecież. To jest .... (koza)
- Nie dziewczyna to wcale, ale nosi korale. Wachlarz w krąg rozkłada i gul-gul-gul gada. INDOR
- Zagadka to będzie niedługa: wlazł sobie na płotek i mruga. (kot)
- Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka. Dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka. (pies)
- Swym barwnym grzebieniem, czesać się nie może. Budzi ludzi codziennie, gdy świta na dworze. (kogut)
- Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje. (krowa)
- Cztery kopytka, rogi i bródka…Już wiesz, kto wyjadł kapustę z ogródka. (koza)



Zajęcia umuzykalniające.– Nauka piosenki "Ko Ko Ko"

  1.  Proszę przeczytać tekst piosenki

    Biega mama kwoka po podwórku całym
    pełna niepokoju o pociechy swe
    bo się gdzieś kurczęta nagle zapodziały
    byleby im złego nic nie stało się

    ko ko ko ko ko ko o gdzie są moje dzieci?
    ko ko ko ko ko ko czy ktoś widział je?
    ko ko ko ko ko ko jeśli je znajdziecie
    ko ko ko ko ko ko zawołajcie mnie

    biegnie do korytka bo tam są prosięta
    biegnie mama kwoka biegnie ile tchu
    może świnki wiedzą gdzie są jej kurczęta
    może je widziały dzisiaj właśnie tu

    ko ko ko....

    świnki nie widziały, zatem do psa burka
    biegnie mama kwoka biegnie ile tchu
    ze zmartwienia już jej posiwiały piórka
    o niedoli swojej zaraz powie psu

    ko ko ko...

    burek mamę kwokę do konika posłał
    biegnie mama kwoka biegnie ile tchu
    ale kary konik z pyskiem pełnym owsa
    mówi ze jej pociech dziś nie widział tu

    ko ko ko...

    biegnie na pastwisko tam się pasą krówki
    biegnie mama kwoka biegnie ile sił
    może gdy im powie że zniknęły kurki
    to pokażą kwoce gdzie ma szukać ich

    ko ko ko...

    na calutkie szczęście krówki zobaczyły
    jak maluchy same w stronę lasu szły
    kwoka je znalazła bardzo wystraszone
    bo o mały włos ich nie zjadł rudy lis

    ko ko ko ko ko ko tu są moje dzieci
    ko ko ko ko ko ko odnalazłam je
    ko ko ko ko ko ko więcej mi na pewno
    ko ko ko ko ko ko już nie zgubią się
     
  2. Proszę zadać kilka pytań dziecku:

Co robiła mama kwoka?

O kogo się bała?

Gdzie szukała swoich dzieci?

Czy zwierzątka pomagały mamie kwoce?

Kiedy dziecko odpowie na zadane pytania i będzie wiedziało o czym jest piosenka możecie przystąpić do nauki tekstu. Dziecko śpiewając piosenkę może ilustrować ruchem jej treść. Zatem zapraszam do zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=VtZk5OSNZgE

  1. Proszę, aby dziecko naśladowało zachowania różnych zwierząt np. (pokażcie jak dziobią kurki, jak konik grzebie w ziemi, jak chodzą gęsi, jak kogucik stoi na płocie na jednej nodze, jak śpi krówka itp.).
  2. A teraz jeśli macie ochotę narysujcie ulubione zwierzątko, które można spotkać w wiejskiej zagrodzie. 
     
     

Na dziś to wszystko i do jutra. Pozdrawiam :)

Kategoria: “Wiewiórki” – 5 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl