29.04.20
Propozycje zajęć dla chętnych dzieci z grupy „Wiewiórki” – 29.04.2020r
Temat: Kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przełożenia go na język matematyczny na podstawie wiersza W. Chotomskiej pt.,, Jak biedronka zgubiła kropki”
Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z utworem literackim
- Utrwalenie liczebników porządkowych
POMOCE; Do dzisiejszych zajęć potrzebna nam będzie sylweta biedronki, 7 wyciętych czarnych kółek (kropek);
1.Improwizacja ruchowa do piosenki „Mała biedroneczka”
https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E
2.. Proszę przeczytać dziecku wiersz W. Chotomskiej pt.,, Jak biedronka kropki zgubiła?
Wiersz:
W poniedziałek bardzo rano
Pierwsza kropka wpadła w siano.
Drugą kropką wiatr we wtorek
Grał w siatkówkę nad jeziorem.
W środę kos dał swoim dzieciom
Do zabawy kropkę trzecią.
W czwartek czwarta z siedmiu kropek
W świat ruszyła autostopem.
Piąta kropka w piątek rano
Wpadła w studnię cembrowaną.
Szóstą kotek wziął w sobotę
I nie oddał jej z powrotem.
A ta siódma przy niedzieli
Spadła w mieście z karuzeli.
3. Proszę , aby dziecko odpowiedziało na kilka pytań
- Co przydarzyło się biedronce?
- Ile kropek zgubiła biedronka?
- Gdzie wpadły kropki?
- Którą kropkę biedronka zgubiła w poniedziałek/ wtorek...?-
- Co się stało z pierwszą kropką/ drugą...
- Ile kropek zostało biedronce?
- Jak możemy pomóc biedronce, żeby znów ładnie wyglądała?
4.W czasie powtórnej recytacji dziecko zdejmuje z sylwety biedronki kropki zgodnie z kolejnością - głośno przelicza ułożoną liczbę kropek liczebnikami porządkowymi ze wskazaniem kolejnych kropek – (pierwsza, druga, trzecia....)
5.„Dni tygodnia” - dokonywanie analizy sylabowej
Dzielenie wyrazów (dni tygodnia) na sylaby poprzez rytmiczne wyklaskiwanie
6. Teraz proszę, aby rodzic schował kropki w różnych miejscach w pokoju – zadaniem dziecka jest odszukanie ukrytych przez rodzica kropek i zapamiętanie gdzie je znalazło. Nastepnie proszę, aby dziecko wypowiadało się na temat kropek biedronki stosując określenia położenia przedmiotów w przestrzeni np.: pierwsza (kropka) leżała na półce, druga pod stolikiem, trzecia za lampką, czwarta nad lustrem, piąta między lalkami, szósta w koszyku itp. ( dziecko może przeliczać dowolna liczbę kropek)
Nadszedł czas, aby kropki z powrotem trafiły do biedronki ponieważ są jej ozdobą.
7. Proszę narysować lub wydrukować dziecku 7 biedronek. Zadaniem dziecka będzie dorysowanie tylu kropek innym biedronkom, aby wszystkie biedronki miały ich po tyle samo, co biedronka z największą liczbą kropek.
Dziecko może samodzielnie narysować biedronkę- link poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=bTypDkh-nEc
9.Zabawa ruchowa przy nagraniu -,, Biedroneczki są w kropeczki”-
https://www.youtube.com/watch?v=wKqliPZBV6g
10. Dziś zamiast typowych zajęć gimnastycznych zapraszam do zatańczenia z dziećmi -Zumby „Hands up” (link poniżej)
https://pl.pinterest.com/pin/184155072252860416/
Pozdrawiam i do jutra :)