Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

30.03.

Data publikacji: 30.03.2020 09:49 Udostępnij
3003

30.03.2020r.

Aktywność językowa

Słuchanie wiersza J. Brzechwy „Przyjście wiosny”

Cel ogólny

-rozwijanie pamięci i wyraźnego mówienia

Cele operacyjne

Dziecko:

-uważnie słucha tekstu ,

-wychwytuje humor zawarty w wierszu,

-bierze udział w pantomimie

Bardzo proszę o przeczytanie dziecku wiersza i zachęcenie do ilustrowania ruchem jego treści. Wiersz Pana Jana Brzechwy świetnie nadaje się do wspólnej zabawy dziecka z rodzeństwem oraz rodzicami.

„Przyjście wiosny" Jan Brzechwa

Naplotkowała sosna
Że już się zbliża Wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
-Skąd znowu –rzekła sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.

-A ja wam dowiodę,
Że właśnie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie właśnie łódką!

Propozycja pytań, które można zadać dziecku po wysłuchaniu wiersza :

- Co robiły zwierzęta?

- O co kłóciły się zwierzęta?

- Jakie zwierzęta kłóciły się?

- Ile było zwierząt?

- Jakie pojazdy pojawiają się w wierszu?

- W jaki sposób pojawiła się wiosna?

- Skąd wiemy, że przychodzi wiosna?

- Czy zauważyłaś/łeś coś zabawnego (śmiesznego) w wierszu ?

- Jeśli tak, to co?

Możecie Państwo również zachęcić dziecko, aby spróbowało narysować np.: zwierzę, drzewo, bądź auto,o których była mowa w wierszu.

Aktywność muzyczna

„Wiosna budzi zwierzęta” – zabawy rytmiczne

Zapraszam do kilku zabaw :)

1.„Gruby misio”- zabawa muzyczna z rytmicznym pokazywaniem ( podkład muzyczny dowolny wg upodobań)


Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio,
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko klaszczę, tylko klaszczę sobie tak....( dziecko klaszcze)...

Można tę zabawę rozbudować np.: Misio co robi?... śpiewa sobie, skacze sobie, ziewa itp


2. Dziecko z domownikami siedzą dość blisko siebie w małym w kręgu. Każdy z nich trzyma przed sobą maskotkę skierowaną do wnętrza kręgu. Jeden z uczestników zabawy wystukuje reką, bądź jakimś przedmiotem regularny rytm, a uczestnicy zabawy podają swoje maskotki w prawą stronę. Po zmianie instrumentu i usłyszeniu uczestnicy zabawy podają maskotkę w lewą stronę (jako instrumenty można wykorzystać łyżki, pudełeczka , garnki, butelki z kaszą itp.)

3. Raz dwa teraz ja – zabawa rytmiczna z kubkami (załączam link)
https://www.youtube.com/watch?v=aicXepBfCAQ

4. A teraz jeśli dziecko będzie miało ochotę do dalszej zabawy, zapraszam do linku z piosenką „Co u słodziaków”

https://www.youtube.com/watch?v=NJNcAsVcZr0

Na koniec zapraszam do zabawy wyciszajacej

- Dziecko z rodzeństwem lub rodzicem, stojąc jedno za drugim rysuje palcem na plecach dowolny kształt. Osoba masowana powinna odgadnąć, jaki kształt został narysowany na plecach.

Czas trwania wszystkich zabaw jest oczywiście dowolny.

Zachęcam do wspólnej zabawy i przypominam, że to są tylko propozycje zajęć. Pozdrawiam

Kategoria: “Wiewiórki” – 5 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl