Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

31.03.2020r.

Data publikacji: 31.03.2020 10:44 Udostępnij
31032020r

31.03.2020r.

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Nauka wiersza pt.: - „Pierwiosnek” (autor; Władysław Broniewski)

Cel ogólny

-rozwijanie pamięci

Cele operacyjne

Dziecko:

-doskonali oddech w trakcie recytacji wiersza, recutuje wiersz

-wie, że wszystkie wiosenne kwiaty są pod ochoną

-rozpoznaje pierwiosnek spośród innych kwiatów

Na wstępie porozmawiajcie Państwo z dzieckiem na temat aktualnej pory roku , którą jest Wiosna.

Można opowiedzeć jak to przez długie zimowe miesiące - ogrody, lasy i łąki pozostawały w uśpieniu. Każda pora roku ma swój koniec i teraz, kiedy słońce mocniej przygrzewa, dni stają się coraz dłuższe i cieplejsze, na drzewach pojawiły się pierwsze listki, a spod resztek śniegu wyrosły przebiśniegi, zawilce, przylaszczki, pierwiosnki i inne kwiatki.

- Zachęcam Państwa do przeczytania dziecku tego pięknego wiersza oraz wspólnej nauki :)

„Pierwiosnek”

Jeszcze w polu tyle śniegu,
jeszcze strumyk lodem ścięty,
a pierwiosnek już na brzegu
wyrósł śliczny, uśmiechnięty.

Witaj, witaj, kwiatku biały,
główkę jasną zwróć do słonka,
już bociany przyleciały,
w niebie słychać śpiew skowronka.

Stare wierzby nachyliły
miękkie bazie ponad kwiatkiem:
"Gdzie jest wiosna? Powiedz, miły,
czyś nie widział jej przypadkiem?"

Lecz on widać milczeć wolał.
O czym myślał - któż to zgadnie?
Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,
szepnął cicho: "Jak tu ładnie

Poniżej podaję linki dzięki którym dziecko będzie mogło zobaczyć, jak wygląda pierwiosnek i inne wiosenne kwiaty.

https://www.ogrodowisko.pl/artykuly/134-zwiastuny-wiosny-pierwiosnki

http://ladnydom.pl/Ogrody/56,113408,11329546,Krokusy__przebisniegi__ranniki_i_inne_zwiastuny_wiosny.html

Można zadać kilka pytań dotyczących treści wiersza :

- jakie oznaki wiosny opisane są w wierszu?
- czy wiersz jest smutny, czy radosny
- o jakich ptakach była mowa w wierszu,

- o jakich roslinach była mowa w wierszu
- jak wygladał pierwiosnek?

Zanim przejdziemy do kolejnej aktywności możemy zaproponować dziecku zabawę ruchową :

Wiosenne porządki w ogrodzie
Dziecko naśladuje czynności wykonywane wiosną w ogrodzie.

Rodzic opowiada :
Wszystko dookoła budzi się do życia. Pojawiają się pierwsze rośliny, ptaki zaczynają radośnie śpiewać. Ludzie rozpoczynają wiosenne prace w ogrodach.

Proszę, aby teraz dziecko próbowało naśladować czynności, jakie wykonujemy w ogrodzie wiosną (proszę pokazywać dziecku te czynności, aby mogło je nasladować).

Najpierw kopie grządki, następnie dokładnie je grabi. W grządkach robi dołki, do których wkłada sadzonki różnych roślin, korzenie lekko przysypuje ziemią. Proszę posadzić kolejną roślinę (powtórzyć dowolną ilość razy). Teraz niech dziecko podleje wszystkie posadzone rośliny. Prace w ogrodzie zakończone, możecie teraz odpocząć.

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA

Praca plastyczna - „Marcowy garnek pogody”

Celem tego zajęcia jest rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej dziecka

POMOCE: Szablony garnków, emblematy: słonka, deszczu, śniegu i chmury,skrawki materiału, emblematy kwiatów , ilustracje kwiatów wiosennych, klej, kredki lub inne dowolne pomoce (wg możliwości)

  1. Proszę przeczytać krótki wierszyk dziecku, aby wprowadzić go do tematu zajęć.

 „MARZEC” 

Marzec ma ogromny garniec.

Mieszka w nim przez całe noce,

Wieje w garncu nieustannie

Syczy cos i bulgocze.

- Powiedz, Marcu, Co masz w garncu?

- Mam składniki różnorodne:

Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,

Chmury, słońce, śnieg i wodę

- z nich przyrządzam Wam pogodę.

Rozmowa na temat wiersza:

- do kogo porównany był marzec w wierszu?

- jakie składniki zawierała potrawa w garncu, którą gotował marzec?

- jaką potrawę ugotował?

- jakie zmiany zachodzą w pogodzie wczesną wiosną?


  1. Gotujemy „ZUPĘ MARCOWĄ” 

 

- Pytamy dziecko: Co wrzucamy do garnka gdy chcemy ugotować zupę np.: jarzynową ? Dziecko wymienia składniki, które powinny znaleźć sie w zupie.

- A teraz przygotujemy przepis na „zupę marcową”.

Pozwalamy wybrać zdjęcia, rysunki, emblematy itp, które zdaniem waszego dziecka należą do składników zupy marcowej. Zadniem dziecka oczywiście z Państwa pomocą, jest przyklejenie elementów na wczesniej wykony z kartonu szablon garnka.

Jeśli dziecko będzie wolało narysować swoją „zupę marcową”, to oczywiście może to zrobić.

Tłumaczymy dziecku, że tak, jak w garnku w zupie są wymieszane różne warzywa, tak wczesną wiosną pogoda bywa kapryśna i zmienna. Dlatego znane jest przysłowie „W marcu, jak w garncu”


3. Na koniec zapraszam do marcowego masażu relaksacyjnego na plecach.

Jaka dziś pogoda?
- Może słońce świeci?- okrężne ruchy dłońmi
- Albo deszczyk kropi?- uderzenia opuszkami palców
- Nie to deszczyk buty topi- szybkie i mocne ruchy palców
- Może ulewa nas zalewa?- oklepywanie dłońmi
- Lub piorun trzaska w drzewa?- lekkie klaśnięcie w dłonie
- Potem w ziemie szybko leci- opadnięcie dłoni na plecy
- Jak się czują wszystkie dzieci?- masowanie po szyi.

Pozdrawiam :)

Kategoria: “Wiewiórki” – 5 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl