Zdalne nauczanie 25 - 27.03.20r.
Marzec – grupa Wiewiórki
Tematyka kompleksowa: Wiosenne przebudzenie
25.03.2020r.
W poszukiwaniu wiosennych symetrii – zajęcia matematyczne.
Cel ogólny :
Przybliżanie efektu odbicia i symetrii; dostrzeganie regularności w kształtach różnych przedmiotów i na zdjęciach zwierząt
Przygotowanie:
- Lusterka, kartoniki o wymiarach pocztówki z naklejoną bądź narysowaną figurą geometryczną. Obserwowanie w lusterku efektu odbicia i symetrii, nazywanie tego co dziecko dostrzegło.
- Dostrzeganie regularności w innych obiektach np.: (zdjęcia tulipana, motyla,itp.)
wykonanie: umieszczamy np.: zdjęcie motyla, przykładamy białą kartkę do zdjęcia, tak, aby zakryć jego połowę. Zakrywamy kolejno raz jedną, raz drugą połowę motyla. Dziecko obserwuje i dochodzi do wniosku, że połowy są takie same. Można również narysować proste wzory na jednym skrzydle motyla i dziecko powinno narysować lustrzane odbicie tychże elementów np; kółka kreski itp.
- Poszukiwanie w mieszkaniu obiektów w których można zaobserwować zjawisko symetrii – dzieci wskazują oś symetrii, czyli linię dzielącą obiekt na dwie różne części.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych:
- zachęcanie do dbałości o prawidłową postawę ciała
Wykonywanie ćwiczeń wg Państwa możliwości lokalowych. (Pjacyki, skłony, rowerki, kołyska, chodzenie po dywanie naprzemiennie prawa noga , lewa ręka , utrzymywanie równowagi (położenie maskotki na głowie ) itp
Zabawa na popołudnie
- Gra w kręgle (wynalazek egipski) – doskonalenie rzutu i przeliczania w zakresie 10. Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem ustawiają trójkąt z butelek plastikowych wypełnionych w ½ wodą (jeśli nie ma w domu kręgli plastikowych). Następnie rzuca w butelki lub kręgle piłką. Liczą, ile kręgli się przewróciło.
26.03.2020r.
Przybycie Wiosny– zapoznanie z wierszem B. Formy .
Cel ogólny:
-dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny
- utrwalanie nazw kwiatów charakterystycznych dla wiosny
Proszę o znalezienie obrazków przedstawiajacych wiosenne krajobrazy (w miarę Państwa możliwości) np: na stronie internetowej, a następnie przeczytanie dziecku wiersza.
Spojrzał w okno mały Paweł, a w ogrodzie wiosna: świeżą trawę, przebiśniegi w koszu nam przyniosła. Obudziła pąki kwiatów w parku i w ogrodzie. Zapomnijcie moi mili o śniegu i chłodzie. Pożyczyła od słoneczka garść ciepłych promieni, gdy ogrzeje nimi ziemię, świat się zazieleni. - Możecie Państwo zadać kilka pytań dziecku dotyczących treści wiersza: |
Co robił Paweł? O jakiej porze roku jest mowa w wierszu? Co jest wesołego w wiośnie? Jacy są ludzie wiosną? Czy wy jesteście weseli, gdy nadchodzi wiosna? Dlaczego się tak czujecie? Jak okazujecie swoją radość? (dzieci i rodzice)
- Jeśli dziecko będzie chętne proszę, aby wykonało rysunek nt - „ Wjaki sposób widzę Wiosnę”
(Rysunek Pani Wiosny wg własnej wyobraźni)
Zajęcia umuzykalniające. Zabawy przy piosence „Maszeruje wiosna”
Cele;ogólne
- rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni (w rytmie muzyki)
-wyrabianie reakcji na zmiany tempa
Można skorzystać z poniższego linku do piosenki „Maszeruje Wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
Piosenka pt.: „Maszeruje Wiosna” (K. Bożek-Gowik)
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
- proponuję ilustrować ruchem treść piosenki
Zabawy na popołudnie
„Skąd dochodzi dźwięk” – zabawa słuchowa. Dziecko ma zawiązane oczy. Rodzic idzie przed nim i wydobywa dźwięki, np. przez uderzanie klockiem o klocek. W ten sposób wskazuje drogę. Dziecko z zawiązanymi oczami kieruje się słuchem.
- Wycinanie figur geometrycznych- rozwijanie sprawności motorycznej ( mozna ułożyć zwierzątko lub kawiatek itp. )
Zapraszam do zabawy i pozdrawiam
27.03.2020r.
Aktywność plastyczna
1. Tulipany – zajęcia plastyczno-techniczne.
Cel ogólny:
-rozwijanie obustronnej koordynacji ruchowej i sprawności manualnej
Na początek proponuję krótkie wprowadzenie do tematu zajęć, zadając dziecku kilka pytań np.:
- jaka teraz gości u nas pora roku?
- z jakimi kolorami kojarzy Wam się wiosna?
- żółty…….jak (podaj swoje skojarzenie) kurczątko, tulipan, słonko
- zielony .........jak trawa,
- biały ………jak stokrotka, konwalia
- czerwony…..jak róża.
Dziś będziemy tworzyć właśnie wiosenne prace, które nie tylko mogą być jakąś ozdobą, ale również wspaniałym prezentem dla kogoś bliskiego . Technika, która zastosujemy będzie jest płaskie origami.
Odsyłam Państwa do strony dla ułatwienia wykonania pracy
http://www.origami.art.pl/kwiatowe-kompozycje
Potrzebne będą nożyczki, kartka i klej oraz papier kolorowy
Proszę pokazać dziecku jak wykonać zadanie – wycinamy koła różnej wielkości odrysowane wcześniej na kartonie , po złożeniu kółek na pół tworzymy pięknego tulipana .
Po wykonaniu zadania zapraszam do aktywności fizycznej
2. Aktywność fizyczna
Cel główny:
- zachęcanie do dbałości o prawidłową postawę ciała
Proszę o wykonanie prostych ćwiczeń gimnastycznych ( jazda na rowerku w pozycji leżącej, skłony tułowia, chodzenie na paluszkach w różnym tempie, rzut do celu itp.)
Podaję również link, który możecie Państwo wykorzystać w domu oczywiście dostosowując ćwiczenia do możliwości dzieci i warunków lokalowych .
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Zadania popołudniowe:
- zabawa ruchowa „Wężyki” – dzieci pełzają w rytm dowolnej muzyki po dywanie
- zabawa dramowa „Rosnący kwiatek” – Dziecko– kwiatek kuca, starając się być jak najmniejsze. Na słowa rodzica lu rodzeństwa „Kwiatek rośnie, rośnie, rośnie” – powoli wstaje i rozgląda się, podnosi jak najwyżej złączone rączki do góry. Na koniec kwiatek rozkwita. Dziecko rozchyla ręce – płatki na boki. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- gry i zabawy planszowe
Pozdrawiam i życzę super zabawy