Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

1.04.20r.

Data publikacji: 01.04.2020 08:39 Udostępnij
10420r

Temat: „ Lubimy matematykę” – zabawy matematyczne utrwalające nabyte umiejętności.

Pomoce: guziki, kubek, kartka papieru, kredki, metalowy garnek, łyżka, sznurek, groch, muzyka, frotka

Cele główne:

  • Kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym dziecku.
  • Kojarzenie liczby elementów z jej zapisem graficznym – cyfrą.
  • Kształcenie umiejętności liczenia obiektów niewidocznych i określanie ich liczby.
  • Utrwalenie strony prawej i lewej.

Cele operacyjne (dziecko):

  • Zna cyfry i liczby, potrafi je umiejętnie stosować.
  • Kojarzy liczbę elementów z zapisem graficznym – cyfrą.
  • Dodaje i odejmuje przedmioty ustalając ich liczbę.
  • Liczy obiekty niewidoczne (dźwięki) i określa ich liczbę.
  • Określa stronę prawą i lewą.
  • Potrafi rozpoznać cyfry i odczytywać je.
  • Wykorzystuje swoją wiedzę w praktyce.
  • Współdziała i wymienia informacje

„Witamy swoje palce” – rodzic mówi (lub starsze rodzeństwo) rymowankę, a dziecko realizują jej treść

Kciuk gotowy? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk
Wskazujący gotowy? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowy gotowy? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczny gotowy? Tak! – wystawiony czwarty palec
Mały gotowy? Tak! – wystawiony piąty palec
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę

Następnie dziecko przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

1.„Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic  wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć

 Następnie układa przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą . W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z kubka liczmany i liczy.

Rodzic uderza w metalowy garnek łyżką, a dziecko odtwarzają dźwięki za pomocą liczmanów (guzików kredek), które układa na czystej kartce papieru odpowiednio je podpisując (można to ćwiczenie kilka razy).

 Przy kolejnym powtórzeniu zabawy R. uderza w  garnek,  a dziecko podskakuje tyle razy ile dźwięków słyszy.

2.„Głodne gołębie” – zabawa ruchowo – matematyczna.

Tworzymy ze sznurka koło na podłodze.  Rozsypujemy z daleka od koła groch.

Gdy gra muzyka „dziecko – gołąb” biega po Sali przy dowolnej muzyce, na przerwę w muzyce podbiega do miejsca z grochem bierze jedno ziarno grochu i zanosi do koła ze sznurka.

Dziecko ma uzbierać 9 ziaren grochu – przelicza groch i układa z niego cyfrę 9.

 

3.„Kapturek myśliciela” – ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację. Dziecko chwyta małżowinę uszną kciukiem, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.

4.Określanie przestrzeni – prawo – lewo. Pobawmy się z dzieckiem – potrzebna będzie frotka .

 Dorosły kładzie na podłodze zwycząjną kartkę papieru. Dziecko staje na niej. Żeby odczuło: W tym miejscu stoję, trzeba położyć dłonie na dziecięcej głowie, lekko nacisnąć i powiedzieć:

Tu, w tym miejscu jesteś.

-  Podnieś ręce do góry. Popatrz w górę. Tam jest góra. Weź woreczek (z piaskiem lub grochem - można go zastąpić małą piłeczką). Podrzuć do góry i popatrz, jak spada w dół. Tam jest dół.

- Spójrz przed siebie. Wyciągnij rękę i pokaż, co widzisz... Rzuć tam woreczek i obserwuj go. Gdzie upadł woreczek?... Stoję za tobą. Powiem ci, co jest za tobą. Nie odwracaj się, bo będzie to wszystko przed tobą.

- Weź woreczek i połóż go z tyłu, za siebie.

- Z boku, co tam się znajduje? Żeby ci się nie pomyliło, określimy stronę lewą i prawą. Podskocz cztery razy. Połóż dłonie na klatce piersiowej i przesuń tak, abyś znalazł swoje serce. Serce masz po lewej stronie.

Masz lewą stronę ciała: lewe ucho, lewe oko, lewą rękę, lewe biodro, lewą nogę. To wszystko masz z lewej strony. Wyciągnij tę rękę w lewą stronę. Powiedz, co znajduje się po twojej lewej stronie? Rzuć tam woreczek i obserwuj.

- Strona-prawa. To jest prawe ucho, prawe oko, prawa ręka, prawe biodro, prawa noga. Wyciągnij prawą rękę w prawą stronę Pokaż lewą rękę. Założę ci na nią frotkę, abyś pamiętał - to jest prawa ręka.. Popatrz i powiedz, co znajduje się po twojej prawej stronie. Rzuć tam woreczek i obserwuj.

Od momentu założenia frotki na prawy nadgarstek, dziecko (te dzieci, które wciąż mają problem z określaniem stron ciała) powinno ją nosić od rana do wieczora. Jest to konieczne dla „wdrukowania się" w dziecięcą świadomość strony lewej i prawej.

 

To tyle na dzisiaj. Pozdrawiam .


Kategoria: “Zające” – 6 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl