Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

2.04.20r.

Data publikacji: 02.04.2020 08:35 Udostępnij
20420r

Temat : Wydrapywanka na plastelinie.

Cele ogólne:

- rozwijanie sprawności manualnej oraz inwencji twórczej

- usprawnianie aparatu artykulacyjnego

Cele operacyjne (dziecko):

- operuje różnymi formami linii

- używa właściwego nacisku, aby nie przedziurawić kartki

- odzwierciedla w pracy własne spostrzeżenia

Pomoce: kartka brystolu, plastelina, patyczek, piłeczka lub woreczek, muzyka


Dzisiaj zaczniemy od ćwiczenia aparatu artykulacyjnego

1.„Poszukiwanie wiosny” – gimnastyka narządów mowy.

Rodzic opowiada dziecku o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny. Prosi, aby dziecko we wskazanym momencie wykonywały określone czynności.( bawcie się państwo

razem z dziećmi, to odpręża).


Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy

ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu

(kląska, uderzając językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (mówi kle, kle).

Zatrzymał się na leśnej polanie (mówi prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizuje

wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuje krótki wdech

nosem, chwilę zatrzymuje powietrze i długo wydycha je ustami). Było ciepło i przyjemnie

(uśmiecha się). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało

wiosną (oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek

pochylił się i powąchał kwiaty (wdycha powietrze nosem) i kichnął (mówi apsik!). W tym

momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewa, przeciska

język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i

pogalopował do domu (kląska, uderzając językiem o podniebienie)


2„ Krople deszczu”- zabawa dydaktyczno- ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem piłeczki lub woreczka.


Dziecko trzyma w ręce kropelkę - piłkę, gdy muzyka gra dziecko swobodnie biega po pokoju, kiedy muzyka cichnie dorosły podaje informację, gdzie spadają kropelki (np. na głowę, na

lewą stopę, na plecy, na nos, na prawą dłoń itd.). Dziecko kładzie piłeczkę na wymienione miejsca.

3. Wydrapywanka.

Na kartkę z bloku technicznego nakładamy kawałki plasteliny (najlepiej w jednym kolorze, raczej ciemnym) i rozprowadzamy je palcami w różnych kierunkach – aż do uzyskania

jednolitej powierzchni. ( dzieciaki już ćwiczyły rozciąganie plasteliny, więc powinny dać radę).


Po zapełnieniu całej kartki wydrapujemy w plastelinie za pomocą zapałek, wykałaczek lub przyciętych patyczków dowolne wzory. Całość można utrwalić lakierem bezbarwnym.

Hej kochani pamiętajcie, ze to wy sprzątacie, po zajęciu a nie mama i tata.

Pozdrawiam Was gorąco.



Kategoria: “Zające” – 6 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl