Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

30.03.20r.

Data publikacji: 30.03.2020 07:46 Udostępnij
300320r

Temat zajęcia:

„Goście w glinianym garnku” – wprowadzenie litery G,g na podst. wyrazu „garnek”

Cele ogólne:

- rozwijanie mowy i myślenia

- zapoznanie z literą „G,g”

- doskonalenie umiejętności czytaniaa

Cele operacyjne:

- doskonali umiejętności uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na temat jego treści;

- doskonali umiejętność analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej słowa globus;

- przelicza sylaby i głoski w słowie;

- wyszukuje głoskę g w słowach;

- rozwija pamięć słuchową;

- poznaje literę G, g;

- zaznacza miejsce litery G, g w wyrazach;

- pisze literę G, g po śladzie;

- rozwija umiejętność czytania wyrazów z poznanych liter

- wykazuje się sprawnością manualną.

Pomoce: garnek, sylwety lub figurki zwierząt, litery (można je wyciąć z gazet, najlepiej jak zrobi to dziecko lub z kart pracy – linki podane na stronie; niestety nie mogę wkleić właściwej kart bo złamałabym przepis o prawach autorskich), dowolna muzyka, lusterko, sznurek lub wełna, tacka z kaszą

Przygotowujemy garnek do którego wkładamy figurki zwierząt lub sylwety wycięte z różnych czasopism( np. żaba, ptak, myszka, albo inne które akurat państwo posiadają). Oczywiście leżeli mamy taką możliwość.

1.Wprowadzenie – czytamy dziecku krótki tekst „Goście w glinianym garnku”

„Pewnego dnia wybrał się dziadek na targ, żeby sprzedać gliniane garnki. Droga wiodła przez las, przez pole. Nagle wóz wjechał na kamień, przekręcił się i na drogę stoczył się jeden gliniany garnek. Dziadek tego nie zauważył i pojechał dalej. Leżał sobie tak garnek na drodze i leżał aż zaczęli odwiedzać go dziwni goście.

Dziadek wracał z targu patrzy a tu jego garnek na drodze.  Dziadek zszedł z wozu, podchodzi, wyciąga rękę aby go podnieść. I nagle co to, słyszy dobiegające z garnka różne głosy. Przestraszył się i cofnął. Zaczął nasłuchiwać.”

– Czy jesteś ciekaw, jacy goście zamieszkali w garnku?
– Prosimy aby  dziecko podeszło i wybrało jedno zwierzątko i przedstawiło jego głos.  Robimy tak z pozostałymi. Następnie prosimy dziecko o podzielenie nazw zwierząt na sylaby, podało głoskę na jaką wyraz się zaczyna.

2. Analiza i synteza wyrazu podstawowego

– dziecko dzieli  wyraz „garnek” na sylaby, na głoski. Zaznacza ile jest głosek w tym wyrazie, dzieli na samogłoski i spółgłoski za pomocą nakrywek ( czerwony kolor samogłoski, niebieski spółgłoski).
–potem zamienia nakrywki znanymi już literami lub układa je pod nakrywkami (dzieci powinny pamiętać to z zajęć w przedszkolu)

3. Prezentacja nowej litery małej i wielkiej, pisanej i drukowanej

– omówienie kształtu,
– pisanie ręką w powietrzu , na dywanie, na stole

4. Wyszukiwanie wyrazów z g w nagłosie (na początku wyrazu), śródgłosie (w środku wyrazu) i wygłosie (na końcu wyrazu)

5. Zabawy z wyrazami zaczynającymi się głoską g:

- tworzenie zdrobnień np. globus – globusik , gawron – gawronek itp.

- tworzenie rymów : grzyby – ryby, góra – chmura itp

6.Zabawa ruchowa „dywan literowy”- rozkładamy na podłodze różne litery alfabetu (wielkie, małe, drukowane, pisane ), dziecko w trakcie dowolnej muzyki swobodnie biega zwinnie omijając je, kiedy muzyka milknie ma jak najszybciej wziąć do ręki literę, którą państwo mu pokażą w tym przypadku „g” ( małą, wielką, pisaną, drukowaną), liter „g” musi być kilka.

Można to samo robić z innymi literami.

7. Jak pisać literę, żeby nie było nudno?

- tacka z kaszą – ktoś z dorosłych lub starsze rodzeństwo tworzy wzór a dziecko pisze po śladzie, następnie pisze samo,

- lusterko – dziecko na nie chucha i pisze literę,

- układanie litery z wełny lub sznurka.

Następnie dziecko wyszukuje literę w np. dowolnych książeczkach dla dzieci.

Kategoria: “Zające” – 6 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl