3.04.20r.
Temat: Co zobaczymy na wiejskim podwórku?
Cele główne:
- rozwijanie mowy i myślenia,
- doskonalenie umiejętności dodawania na konkretach
- kształcenie inwencji twórczej
Cele operacyjne: dziecko:
- rozpoznaje głosy wydawane przez zwierzęta wiejskie,
- wymienia zwierzęta żyjące na wsi
- dodaje w zakresie 10,
- naśladuje ruch i głos zwierząt wiejskich,
- wykazuje się inwencją
Pomoce : komputer lub smartfon, nakrywki: czerwone i niebieskie, liczmany np. guziki, plastelina lub masa solna, sztywny kartonik lub wieczko od plastikowego pojemnika
1.Proszę powiedzieć dziecku, że dziś odwiedzicie wiejskie podwórko. Poproście dziecko, żeby uważnie słuchało dźwięków ( na razie nie pokazujemy monitora) , dziecko ma odgadnąć jakie zwierzę wydaje określony dźwięk:
- dziecko nazywa zwierzę i naśladuje odgłos jaki wydaje
- naśladuje sposób poruszania się zwierząt
- teraz odtwarzamy dźwięki z obrazem, dziecko dzieli nazwy zwierząt na sylaby, stara się je przegłoskować (można do tego celu użyć nakrywek: czerwonych i niebieskich)
https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE&ab_channel=NurseryRhymes
Prosimy żeby dziecko podało nazwę dziecka określonego zwierzęcia:
- krowa – cielę,
- owca – jagnię,
- koń – źrebak
- pies – szczeniak,
- kura – kurczak.
6 – latki starają się odczytać nazwy dorosłych zwierząt:
- krowa - owca - koza - kot - kura
2.Zabawa matematyczna: „Liczymy zwierzęta” - dajemy dziecku liczmany np. nakrętki, guziki itp
Rodzic podaje treść zadań, dziecko dokonuje obliczenia za pomocą liczmanów.
zadania (dodawanie w zakresie 10), mówimy wolno i wyraźnie:
- W gospodarstwie były 4 kury i 5 kaczek. Ile ptaków było w gospodarstwie?
- Kura wysiadywała jajka. Najpierw wykluły się 2 pisklęta, chwilę później – 4 pisklęta, a po kolejnej chwili – jeszcze 1. Ile piskląt się wykluło?
- Na łące pasły się 2 duże krowy i 1 mały cielak. Ile krów było na łące?
- W stajni stały snopki siana: 1 pod drzwiami, 2 przy prawej ścianie, 4 przy lewej ścianie. Ile snopków było w stajni.
2. Kto ma ochotę pobawić się plasteliną ? Jeżeli nie macie już w domu plasteliny to można wykonać masę solną. Pracę plastyczną dzieci mogą zrobić w sobotę lub niedzielę.
https://www.mjakmama24.pl/dziecko/zabawa/jak-zrobic-mase-solna-aa-iZ4j-oBXA-rhA9.html
„Na wiejskim podwórku” – praca plastyczna. Rozdajemy dziecku plastelinę i sztywne kartoniki lub pokrywki plastikowych pojemników. Dziecko lepi z plasteliny makietę wiejskiego podwórka np. płot, budynki, drzewo i zwierzęta gospodarskie.
Jeżeli praca była wykonana z masy solnej to można ją po wyschnięciu pomalować.
Pochwalcie się zdjęciem na mailu.
Pozdrawiam