Ułatwienia dostępu
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę
Deklaracja dostępności
Miejskie Przedszkole
z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

  • Start
  • Aktualności
  • O nas
    • O przedszkolu
    • Programy i innowacje
    • Nasze sukcesy
  • Kadra
  • Grupy
    • “Krasnale” – 4 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Biedronki” – 3 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Wiewiórki” – 5 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Zające” – 6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
    • “Jeżyki” – 5-6 latki
      • Tematyka kompleksowa
      • Galeria
      • Wieści grupowe
      • Zdalne nauczanie
  • Rekrutacja
  • Dla rodziców
    • Ramowy rozkład dnia
    • Porady logopedy
    • Porady pedagoga
    • Porady psychologa
    • Jadłospis
    • Dbamy o zdrowie
    • Rada Rodziców
  • Galerie
  • Kontakt
× Start Aktualności O nas O przedszkolu Programy i innowacje Nasze sukcesy Kadra Grupy “Krasnale” – 4 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Biedronki” – 3 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Wiewiórki” – 5 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Zające” – 6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie “Jeżyki” – 5-6 latki Tematyka kompleksowa Galeria Wieści grupowe Zdalne nauczanie Rekrutacja Dla rodziców Ramowy rozkład dnia Porady logopedy Porady pedagoga Porady psychologa Jadłospis Dbamy o zdrowie Rada Rodziców Galerie Kontakt

3.04.20r.

Data publikacji: 03.04.2020 09:22 Udostępnij
30420r

Temat: Co zobaczymy na wiejskim podwórku? 

Cele główne: 

  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • doskonalenie umiejętności dodawania na konkretach
  • kształcenie inwencji twórczej

Cele operacyjne: dziecko: 

  • rozpoznaje głosy wydawane przez zwierzęta wiejskie,
  • wymienia zwierzęta żyjące na wsi
  • dodaje w zakresie 10,
  • naśladuje ruch i głos zwierząt wiejskich,
  • wykazuje się inwencją

Pomoce : komputer lub smartfon, nakrywki: czerwone i niebieskie, liczmany np. guziki, plastelina lub masa solna, sztywny kartonik lub wieczko od plastikowego pojemnika

1.Proszę powiedzieć dziecku, że dziś odwiedzicie wiejskie podwórko. Poproście dziecko, żeby uważnie słuchało dźwięków ( na razie nie pokazujemy monitora) , dziecko ma odgadnąć jakie zwierzę wydaje określony dźwięk:

- dziecko nazywa zwierzę i naśladuje odgłos jaki wydaje

- naśladuje sposób poruszania się zwierząt

- teraz odtwarzamy dźwięki z obrazem, dziecko dzieli nazwy zwierząt na sylaby, stara się je przegłoskować (można do tego celu użyć nakrywek: czerwonych i niebieskich)

https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE&ab_channel=NurseryRhymes

Prosimy żeby dziecko podało nazwę dziecka określonego zwierzęcia:

- krowa – cielę,

- owca – jagnię,

- koń – źrebak

- pies – szczeniak,

- kura – kurczak.

6 – latki starają się odczytać nazwy dorosłych zwierząt:

- krowa   - owca     - koza    - kot     - kura

2.Zabawa matematyczna: „Liczymy zwierzęta” - dajemy dziecku liczmany np. nakrętki, guziki itp

Rodzic podaje  treść zadań, dziecko dokonuje obliczenia za pomocą liczmanów.

zadania (dodawanie w zakresie 10), mówimy wolno i wyraźnie:

- W gospodarstwie były 4 kury i 5 kaczek. Ile ptaków było w gospodarstwie?

- Kura wysiadywała jajka. Najpierw wykluły się 2 pisklęta, chwilę później – 4 pisklęta, a po kolejnej chwili – jeszcze 1. Ile piskląt się wykluło?

- Na łące pasły się 2 duże krowy i 1 mały cielak. Ile krów było na łące?

- W stajni stały snopki siana: 1 pod drzwiami, 2 przy prawej ścianie, 4 przy lewej ścianie. Ile snopków było w stajni.

2. Kto ma ochotę pobawić się plasteliną ? Jeżeli nie macie już w domu plasteliny to można wykonać masę solną. Pracę plastyczną dzieci mogą zrobić w sobotę lub niedzielę.

https://www.mjakmama24.pl/dziecko/zabawa/jak-zrobic-mase-solna-aa-iZ4j-oBXA-rhA9.html

„Na wiejskim podwórku” – praca plastyczna.  Rozdajemy dziecku plastelinę i sztywne kartoniki lub pokrywki plastikowych pojemników. Dziecko lepi z plasteliny makietę wiejskiego podwórka np. płot, budynki, drzewo i zwierzęta gospodarskie.

Jeżeli praca była wykonana z masy solnej to można ją po wyschnięciu pomalować.

Pochwalcie się zdjęciem na mailu.

Pozdrawiam


Kategoria: “Zające” – 6 latki #Zdalne nauczanie
  • MENU
  • Start
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Galerie
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  •  
  • Kadra
  • Koncepcja pracy
  • Informacja o opłatach
  • Statut przedszkola
  • Standardy ochrony małoletnich
  • Deklaracja dostępności
  • RODO
  • KONTAKT
  • 24 367 19 59
  • mp16@zjoplock.pl
  • ul. S. Zgliczyńskiego 8
  • 09-400 Płock
  • Miejskie Przedszkole
    z Oddziałami Integracyjnymi nr 16 w Płocku

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w "Polityce Cookies".
ROZUMIEM [X]
© 2019 mp16plock.pl | Projekt i wykonanie: Strony www Płock - BLACREA.pl